Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.04.2014, 22:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuossa minullakin sattui vastaan rasvauran hukannut holkki!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
eli tarvike holkit oli joku tempassu no nyt on kunnon uralliset ei pitäs ainakaan lämmetä niin paljon kun urattomilla.
Katsoppa minun profiilista HDJ-80 vastaavia (toki hdj-80 alunperin aina jatkuva neliveto)
siis kaikki nuo kiinninapanneet/palaneet on juurikin rasvaurilla olevia tarvikeholkkeja. ja tuolla pahimmalla on kilometrejä takana monta tuhatta, toki samassa "Kirskahduksen/krääkäsyn" etsinnässä meni metrilleen yhtäpaljon ajettu tarvikevetonivel ja muutama 100 tkm ajettu alkuperäinen vetoakseli.... ja stefa, ja...

On tullut (sattuneesta syystä) katseltua noita holkkeja, ja en osaa kertoa, miten uudet holkit erotetaan; siis alkuperäinen vs. tarvike (ja kaikki tarvikkeet ei välttämättä ole huonoja) Mutta minulle tuo venäläinen ruletti riittää, ja nimenomaan hdj-80 kohdalta.

Ainakaan jatkuvaan nelivetoon minä en pistä yhtään tarvike puslaa/helaa, sen verran työlästä/kallista säästää muutaman kymppi

P.S Jos katsot noita kuvia tarkkaa, niin materiaali vääntyessään nayttää rakeiselta /lehteilevän ja noista kiinnileikanneista pinnoista minä tulkitsen materiaalin olevan epäkuranttia...

Siis jos joku vaihtaa varmasti alkuperäiset holkit pois, niin kuvia!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.04.2014, 12:06
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Katsoppa minun profiilista HDJ-80 vastaavia (toki hdj-80 alunperin aina jatkuva neliveto)
siis kaikki nuo kiinninapanneet/palaneet on juurikin rasvaurilla olevia tarvikeholkkeja. ja tuolla pahimmalla on kilometrejä takana monta tuhatta, toki samassa "Kirskahduksen/krääkäsyn" etsinnässä meni metrilleen yhtäpaljon ajettu tarvikevetonivel ja muutama 100 tkm ajettu alkuperäinen vetoakseli.... ja stefa, ja...

On tullut (sattuneesta syystä) katseltua noita holkkeja, ja en osaa kertoa, miten uudet holkit erotetaan; siis alkuperäinen vs. tarvike (ja kaikki tarvikkeet ei välttämättä ole huonoja) Mutta minulle tuo venäläinen ruletti riittää, ja nimenomaan hdj-80 kohdalta.

Ainakaan jatkuvaan nelivetoon minä en pistä yhtään tarvike puslaa/helaa, sen verran työlästä/kallista säästää muutaman kymppi

P.S Jos katsot noita kuvia tarkkaa, niin materiaali vääntyessään nayttää rakeiselta /lehteilevän ja noista kiinnileikanneista pinnoista minä tulkitsen materiaalin olevan epäkuranttia...

Siis jos joku vaihtaa varmasti alkuperäiset holkit pois, niin kuvia!
no ei omassa nyt ihan noin särki ollut, aika huomattavasti näköjään kerännyt lämpöä kun tuolleen ruvennu ryppyyntymään, omassa oli ihan sileä tuo holkki mutta holkin sisusta oli ruvennut sinertämään jo hieman, nyt on rasvauralliset hieman saman näköiset ellei samat mitkä tuossa sulla kuvissa oli, tosin nämä on 4x4 partsista tilattu että tarvikettahan nekin on mutta luulisi että kestää ainakin omassa ajossa, kun ei tuolla metsässä tule kauheasti rymyttyä edes. nuo holkit ja kääntöpään laakerit kun vaihto niin muuttu ajettavuus aika lailla eri autoksi. viellä pitäs tuo vetely saada kuriin, tosin et on -44 ja rengastus 35¨
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.04.2014, 21:21
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Joulukuusi jo hyvissä ajoin


Ajelin Hilmalla ja sitten sytty mittaristoon akkuvalo, vedenerottimen valo, vähäisen öljyn valo ja joku neljäskin. Haulla löytyy joulukuusiongelmasta tarinaa, mutta onko ongelmassa mukana vielä engine 15 A sulakkeen palaminen? Se mulla oli kärtsännyt. Huomenna tutkitaan räntäsateessa.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.04.2014, 21:31
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
no ei omassa nyt ihan noin särki ollut, aika huomattavasti näköjään kerännyt lämpöä kun tuolleen ruvennu ryppyyntymään, omassa oli ihan sileä tuo holkki mutta holkin sisusta oli ruvennut sinertämään jo hieman, nyt on rasvauralliset hieman saman näköiset ellei samat mitkä tuossa sulla kuvissa oli, tosin nämä on 4x4 partsista tilattu että tarvikettahan nekin on mutta luulisi että kestää ainakin omassa ajossa, kun ei tuolla metsässä tule kauheasti rymyttyä edes. nuo holkit ja kääntöpään laakerit kun vaihto niin muuttu ajettavuus aika lailla eri autoksi. viellä pitäs tuo vetely saada kuriin, tosin et on -44 ja rengastus 35¨
Siis ei ole ottaneet sanottavasti lämpöä, ainakin joku noista yksittäiskuvien heloista oli vielä terveennäköisen vaseliinin sisässä.
Siis noissa materiaali oli semmoista paskaa, että se lähti aivan normaalissa ajossa irtaantumaan.

Tuossa ryhmäkuvassa näkyy sitten sekin hela, mikä kävi niin kuumana, että nivelestä paloi vassu, ja nivel alkoi leikkaamaan kiinni -> kuumui -> vetarista(kin) meni poorit väljäksi. (Ja muutama vuosi sitten nuo hdj osat oli huomattavasti kalliimpia kuin nyt... )
Siis tuo hela jumi satunnaisesti, ja ääni oli semmoinen, että nostin jalat pois polkimilta....

p.s jos/kun noita paskoja holkkeja vaihteletta, niin tarkistakaa myös vetonivelen vastinpinta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.04.2014, 22:13
MikeT MikeT ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.02.14
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 16
Perusasetus

Hiluxiin kestävämpi kytkin


Eli mul on projektina tollanen uudehko (-82 vuoden...) takavetohiluxi, koneena uudemman 2,4 litranen. Ahdettu kkk 26 ahtimella, ja nestepää 12 millinen ja nokkalevyt ym. vaihdettu. Autoa ei oo vielä katsastettu ahtimelle, ja juuri sain sen ajokuntoon syöttöpumpun laiton jälkeen, nyt sitten muutaman testilenkin jälkeen kytkin alkaa antautumaan ihan täysin. Etenkin isommilla vaihteilla meno tyssää täysin siinä vaiheessa kun ahdin alkaa ahtamaan, eli luistaa ihan kunnolla...
Mistä ja minkälainen kytkin sinne kannattais laittaa, sillee että se kanssa kestäisi noi tehot ja väännöt mitä mahdollisesti lisääkin tullee. Noita M5:sen kytkimiähän on rakenneltu noihin superturbolaitteisiin mut on suht kalliita ja ehkä vähän ylimitoitettu tollaseen vielä toistaiseksi.
Pitäs vaan toi kytkin saada nyt kuntoon että pääsee penkittämään ton katsastusta varten ja sit vois alkaa enemmänkin askartelemaan...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.04.2014, 05:39
-71 -71 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.01.04
Sijainti: Nivala
Viestit: 241
Perusasetus

Sammutusongelma


LN65 hiluxi lakkasi sammumista virta-avaimesta. Osittain virta katkeaa, lämppäri ja muut mutta sammuttajalle menevä virta ei katkea sekä osa merkkivaloista jää palamaan. Olisiko vika virtalukossa vai onko joku rele jäänyt päälle?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.04.2014, 09:53
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Ratkaisu joulukuusi-ilmiöön


Oheinen kuva kertonee mistä oli kyse.

Vian etsinnäksi riitti latausjännitteen mittaus. Laturin irrotus oli hiukan hankalaa, mutta ei siinä tuntia kauempaa mennyt. Vielä tarkennuksena, että palanut sulake oli Dome 15 A eikä sen vaihtaminen poistanut joulukuusta. Ihan selkeä latausvika.

Irrotin laturin ehkä turhaan, koska hiilet saa vaihdettua päältä ja vika oli noinkin helppo. Epäilin isompaa vikaa. Tulipahan nysvättyä
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	image.jpg‎
Views:	899
Size:	73,0 Kt
ID:	48018  
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 06.04.2014 11:04
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.04.2014, 09:59
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Alipainepumppu ja öljyt


Ohessa kuva. Laturin päässä olevassa ap-pumpussa on öljyä, liekö koneesta. Pitääkö siellä olla öljyä ja jos niin kuinka paljon?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	image.jpg‎
Views:	884
Size:	115,0 Kt
ID:	48019  
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.04.2014, 10:53
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Kyllähän siellä öljy kiertää, ja moottorin öljynpainehan sen voitelee.
Ulospäinhän se ei sais vuotaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.04.2014, 11:04
PERSKUTTA:n Avatar
PERSKUTTA PERSKUTTA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.11.09
Sijainti: Alahärmä, Finland
Viestit: 384
Perusasetus

Mulle ei nyt ihan aukee tuo, että miten se kiekkamittari dieselautossa tietää w-liitimen kautta auton sylinteriluvun?
__________________
www.pohojanmaanoffroad.fi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.04.2014, 16:01
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PERSKUTTA Näytä viesti
Mulle ei nyt ihan aukee tuo, että miten se kiekkamittari dieselautossa tietää w-liitimen kautta auton sylinteriluvun?
sama kiinnostaa myös itseäni, yritin ln65 tuommoista laittaa ja mittari ei paljolti värähä mihinkään suuntaan.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.04.2014, 18:41
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

paljonko on ln65 laatikon vetovuus?meneekö vaihteiston öljyt jakolaatikkoon vai pitääkö lisätä erikseen?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.04.2014, 00:21
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PERSKUTTA Näytä viesti
Mulle ei nyt ihan aukee tuo, että miten se kiekkamittari dieselautossa tietää w-liitimen kautta auton sylinteriluvun?
Ei mitenkään. W-liittimeltä saadaan virtapulssi jokaiselta laturin kierrokselta.

Sen muuttamiseksi moottorin kierroslukua vastaamaan on tarvikemittareissa (jotka on siis erityisesti tarkoitettu tähän kytkentään, unohdetaan ne magneettianturimallit ja bensakoneisiin tarkoitetut) säätöpotikka jolla mittarin lukemaa korjataan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 04:51 (GMT +2).