![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tässä ois Lare jotain avustusta, mitä pikagooglella löyty. Tuo vikakoodi tarkoittaa: P1689 - No Communication Between ECM and Injection Pump Module. Data link circuit failure between ECM and fuel injection pump. Eli vika liittyy ECM, IPM tai johdotus niiden välissä. Helpoin vika olisi rele, joka sähköistää IPM:n. Kokeile vaihtaa joku toinen, varmuudella toimiva rele tuon tilalle. Ko. rele löytyy konehuoneesta PDC boksista, nimellä "Fuel system relay". Liitteenä kuva PDC boksin kannesta, jos sulta se puuttuu. Seuraavaksi helpoin olis tarkistaa johdotus noiden moduleiden välistä. Tarkista molempien maadoitukset ja tarvittaessa putsaa ne maadoituspisteet(maajohdon ja auton akun -/rungon välillä alle 1 ohmia). Kun maadoitukset on kunnossa, ota ECM:n ja IPM:n pistokkeet irti ja mittaa yleismittarilla niiden välisen datalinjan resistanssi. Eli vastusmittarin toinen johto IPM:n pistokkeen data-:een ja vastusmittarin toinen johto ECM:n pistokkeen data-:een. Resistanssin pitäisi olla alle 5 ohmia, on varmaan alle 1 ohmin. Jos on enemmän, etsi viallinen kohta johdosta ja korjaa. Sama toimenpide data+:aan jne.. Datalinjan johtojen kuoret pitää olla myös kunnossa, ei saa olla maakontaktia. Tässä linkki, jonka takaa saat ladattua .pdf:n, josta löytyy ohjeet ja liitinten kytkentäkuvat johdotuksen tarkistamiseen. http://www.mediafire.com/download/75...89+Cummins.pdf Jos vika ei noista löydy niin taitaa olla viallinen syöttöpumppu/syöttöpumpun piirilevy.
Viimeksi muokannut mikaman : 03.04.2014 08:51 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Joo. No nyt tuli neuvoa. Kiitos.
Töistä kun pääsee niin alkaa mittaileen johdot. Relettä vaihdettu kahden muun toimivan kans eli se ok. Johdot tai sitte maadoitus. Ja tosiaan ongelma alko ku auto kävi itsekseen tyhjäkäyntiä 2-3 tuntia.
__________________
Dodge Ram 2500 -99 Mitsu pajero 2,8 tdic -97 Mitsu pajero 2,5 tdic -83 Mercedes-Benz 500 sec |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tutkin maadotuksia. Akkujen maadotukset olis kyllä kunnossa.
Mutta. Näyttäs ettö ECM oliski jo vaihettu... onko lie sitte kauanki ollu Tällästä... Toisaalta. Miksi sitte toimi melkeimpä kuukauden....
__________________
Dodge Ram 2500 -99 Mitsu pajero 2,8 tdic -97 Mitsu pajero 2,5 tdic -83 Mercedes-Benz 500 sec Viimeksi muokannut Slarbersson : 03.04.2014 15:44 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Täältä myös vp44 ääni. Overdriven puolella noita meni yhdellä 3 vuodessa. P pumppu swappi vaan niin loppuu temppuilu.
__________________
http://aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=92546 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta P pumppu kyllä tosiaan maksaa itsensä takasin jos meinaa autoa pidempään pitää, siinä nimittäin lähtee jo monta ongelma kohtaa. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Videotakin löyty https://www.youtube.com/watch?v=WgbkbUFEqSc
__________________
http://aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=92546 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
No kokkeiltiin suoralla virralla vp:n päähän virta ja maa akuista. Lähti käyntiin ja kävi normi nyhjäkäyntiä.
Eli minu mielestä pumppu ok.? Ja ku käy aina tasaisesti. Pumppu jos jumii nii pitäs ny vähän käyäki epätasaisesti?
__________________
Dodge Ram 2500 -99 Mitsu pajero 2,8 tdic -97 Mitsu pajero 2,5 tdic -83 Mercedes-Benz 500 sec |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Dodge Ram 4X4 | Tonza | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 13.03.2012 21:45 |
Myyty Dodge Ram | joa | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 05.07.2009 20:21 |
Dodge Ram | Swoop | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.08.2008 16:59 |
Dodge ram | samppa790 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 09.01.2008 07:06 |
M: Dodge Ram | Rytari | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 27.03.2006 14:49 |