![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Jos joutuu sorvaamalla tekemään, niin koko pultti tehdä ihan kankitavarasta.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Yhessä työprojektissa etin kans eri kierteillä olevia pinnapultteja, mutta ainaskin kaikki Tampereen alueen pulttikaupat myi eioota...
__________________
-MMC- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Noo noissa suunnitelluissa käyttökohteissa (Land Rover 200Tdi koneen termostaatin koppa ja TD5 koneen roto-öljynsuodattimen kansi) ei kovin kummasia lujuusvaatimuksia tarvita.
Korkkaa se alumiini kumminkin ennen kuin pultti katkeaa. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
tuumanen kierre reijät pikkasen isommiksi kansissa ja juoksevaa metaalia tai laakerilukite kierrereikään niin pysyy
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Eiks esim tommonen wurthin time-sert kävisi tarkoitukseen, ei oo helicoili, vaan semmonen holkki insertti reikään. Ite paljonkin noita laitellut alu ym paskametalli osiin korjaukseksi.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
tollasta wurthin "inserttiä" mäkin mietin.Toimii.Miksi ei helicoilia voi käyttää?huolella asennettuna toimii mun mielestä hyvin varsinkin jos siihen liimataan vaarnapultti ja kiristys tapahtuu mutterilla kappaleen päältä.kestää enemmän vetoa kuin kierre alumiinissa eikä kulu jos pitää veivata edestakas.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuota Wurthin inserttiä pitää kokeilla ja liimata siihen lisäksi vaarnapultti.
Ainakin TD5 roto-öljynsuodattimen kantta auotaan jokaisessa öljynvaihdossa ja kierteet tuntuu korkkaavan niistä aika herkästi. |