Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.03.2014, 08:57
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

joo on 16mm, saman kokoinen ku mikä tuli se lähtöliitin sen turbon mukana. Mulla kyllä on se huohotin siinä vakiopaikassa siinä vika. Tajusin itekkin aamulla että tuli poljettua ahopaineet venttiilikoppaan...

__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.03.2014, 16:09
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikok Näytä viesti
joo on 16mm, saman kokoinen ku mikä tuli se lähtöliitin sen turbon mukana. Mulla kyllä on se huohotin siinä vakiopaikassa siinä vika. Tajusin itekkin aamulla että tuli poljettua ahopaineet venttiilikoppaan...
Se kannattaa vetää ulkoilmaan ihan suosiolla. Sen verran yleensä huokailee ajetut koneet ahdettuna että sotkee pahemman kerran imupuolen ja pahimmillaan ottaa hullut.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.03.2014, 22:07
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

joskus oli muutamassa turbotetussa hoojiissa ongelma että, jos huohotin meni ulko ilmaan vuoti kampparin stefa ja taka stefa, mutta kun laitto sen imemään ilman putsarin kautta ennen turboa, kuten turbo moottoreissa yleensä,loppui stefojen vuoto.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.03.2014, 22:14
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
joskus oli muutamassa turbotetussa hoojiissa ongelma että, jos huohotin meni ulko ilmaan vuoti kampparin stefa ja taka stefa, mutta kun laitto sen imemään ilman putsarin kautta ennen turboa, kuten turbo moottoreissa yleensä,loppui stefojen vuoto.
Dieseleissä aina pitäs olla se alipaine siellä huohotuksessa, muuten alkaa stefat lentää. Ite modasin huohotinkannun sillein, että on yhteydessä ilmaan, ja pakoputkesta ottaa ap:n. Semmonen pillin tapainen putki pakoputkeen, niin imee. Suora putki pakoputkeen työntää pakokaasut venakoppaan ja taas on tuhoa tiedossa.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.03.2014, 07:13
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

no Jos ton tyrkkää ilmansuodattimen putkeen ni pelottaa kyllä että kohta on tiedossa kunnon öljyryntäys moottorissa. Kuiteski huohottaa aika lailla tollanen 505 tkm ajettu maamoottori. varmaan kertyy öljypaskaa cooleriin ym ja sieeltä ku se lähtee kieroon ni se on lorun loppu... Pitäskö tehä sellainen huohotus säilio mihin putki tulee venakopasta ja sitten imis sieltä taas turbon imupuolelle??
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.03.2014, 14:30
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Ei maksa vaivaa tehä, jos ei tigiä ja metallia ihan ole saatavilla. Rallyrace myy juuri tollasta pönttä alle huntilla. Toimii dieselissä paremmin kuin hyvin!
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.03.2014, 21:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Joskus olen nähnyt dieselin coolerin, mikä oli varmaan puolillaan öljyä/vettä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikok Näytä viesti
no Jos ton tyrkkää ilmansuodattimen putkeen ni pelottaa kyllä että kohta on tiedossa kunnon öljyryntäys moottorissa. Kuiteski huohottaa aika lailla tollanen 505 tkm ajettu maamoottori. varmaan kertyy öljypaskaa cooleriin ym ja sieeltä ku se lähtee kieroon ni se on lorun loppu... Pitäskö tehä sellainen huohotus säilio mihin putki tulee venakopasta ja sitten imis sieltä taas turbon imupuolelle??
Siis tuolla kytkennällä tuo öljy/kosteus vaan jäisi kiertämään? toki ainahan siitä osa menee sumuna läpi, mutta jos jossain tilanteessa, esim. syksyllä/alkutalvesta kosteutta on reilummin, niin voiko tuo jäätyä?, ja sitten kun sulaa, niin ruikkaa oikein kunnolla? turbon imusiivet ei tykkää pisaroista.

Mitä jos tekis coolerin jälkipuolelle tyhjennys propun? jos valupäätyinen cooleri, niin vois peltikattoruuvikin toimia proppuna?
Siis proppu auki, auto käymään, ja käyttäisi kiekkoja niin korkealla, että ahtopaine ajaisi öljyn/kosteuden pois. (ja jos mekaaninen flekti, niin rasvaa alustaa siinä samalla)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.03.2014, 10:16
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

Joo onhan niitä paljonkin autoissa coolereita missä on roppu tuota varten. Ei kyllä tuossa toimi. On sen verran ahdastu coolerin alapää että ei sinne pääse käsiksi kun purkamalla taas koko keulan.

Mä en kyllä ymmärrä oikein tota funktiota että huohotuksessa pitää olla imua? Eihän raktoreissa ei muissakaan isommissa peleissä harvemmin ole johdettu öljykuraa imupuolelle. Eikä niissä tunnu ikinä olevan mitään huohotus ongelmia. On kyseessä turbo tai vapari...
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj-60 turbotus Toni.k Tekniikka & Jutustelu 33 12.10.2009 08:16
HJ-60 turbotus Nerd-O Maasturiprojektit 64 17.03.2009 18:14
l-200:sen turbotus maasteri Tekniikka & Jutustelu 4 16.11.2006 22:09
3B turbotus Tekniikka & Jutustelu 1 27.09.2006 10:28
Turbotus jansku Tekniikka & Jutustelu 8 07.12.2003 19:28


Sivu luotu: 01:05 (GMT +2).