Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.03.2014, 16:55
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Mites tuon olosoton sais irti jakiksesta?
Nyt homma tässä tilassa, kaikki mutterit irti jo.


Mutta silti ei irtoa, ilmeisesti tuo yksi pinnapultti pidättelee vielä. Kun taitaa olla ryytynyt niin pahasti kiinni alumiiniin sekä tuohon akseliin minkä läpi menee. Onko joku muu paininut samaisen asian kanssa ja onko keinoja miten sais irti? WD.tä reilusti, lämpöä ja kevyttä naputtelua on jo tullut annettua.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.03.2014, 17:41
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Mites tuon olosoton sais irti jakiksesta?
Nyt homma tässä tilassa, kaikki mutterit irti jo.


Mutta silti ei irtoa, ilmeisesti tuo yksi pinnapultti pidättelee vielä. Kun taitaa olla ryytynyt niin pahasti kiinni alumiiniin sekä tuohon akseliin minkä läpi menee. Onko joku muu paininut samaisen asian kanssa ja onko keinoja miten sais irti? WD.tä reilusti, lämpöä ja kevyttä naputtelua on jo tullut annettua.
IOtse ainakin otin niin irti että mutterit pois ja kumilekalla muutama kovempi poksautus kylkiin niin irtosi.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.03.2014, 18:39
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
IOtse ainakin otin niin irti että mutterit pois ja kumilekalla muutama kovempi poksautus kylkiin niin irtosi.
Niin mä kans meinasin sen irroittaa, mut ei se ihan niin käynytkään. Ensin kumilekaa....hiukan isompaa kumilekaa....muovilekaa....normivasaraa ja lopuksi moskaa. Eikä irtoa, kohta pitää varmaan kaivaa isokaveri esiin ja päräyttää sillä irti. Sen jälkeen pitää tosin tehdä joku peitelaippa ulosoton tilalle
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.03.2014, 08:50
RistoH RistoH ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 30.03.09
Sijainti: Kainuu
Viestit: 9
Perusasetus

Gen2 Pajero merkkailee reviiriään ikävästi moottoriöljyllä koneen takaosan tienoilta. Venttiilikopan tiiviste on vaihdettu jo uuteen ja sieltä ei tällä hetkellä enää tihku.
Mitä muita yleisesti vuotavia paikkoja tuolla on mitä kannattaa lähemmin ruveta tutkiskelemaan?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.03.2014, 09:30
Bazeeba Bazeeba ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.12
Sijainti: Soini
Viestit: 280
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RistoH Näytä viesti
Gen2 Pajero merkkailee reviiriään ikävästi moottoriöljyllä koneen takaosan tienoilta. Venttiilikopan tiiviste on vaihdettu jo uuteen ja sieltä ei tällä hetkellä enää tihku.
Mitä muita yleisesti vuotavia paikkoja tuolla on mitä kannattaa lähemmin ruveta tutkiskelemaan?
Kampiaksilan takapään stefa. vähän työläämpi vaihtaa kun vaatii lootan irrotuksen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.03.2014, 10:35
RistoH RistoH ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 30.03.09
Sijainti: Kainuu
Viestit: 9
Perusasetus

Sitäpä hieman ounastelin jo itekin. Saa joku korjaamo tehä sen jossaki vaiheessa kunnon välineillä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.04.2014, 19:36
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Onko jollain tietoa et saako jostain jarrupaineensäätimeen (kuormaventtiiliin) korjaussarjaa, tai onko siellä edes mitään vaihdettavaa hilpettä? En ole vielä purkanu, tuli vaan huomattua renkaiden vaihdon yhteydessä et venttiili vuotaa nestettä. No selvis ainakin et miks on pitkin talvea joutunu lisäämään jarrunestettä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.05.2014, 13:31
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Hopsan, tuli tuplat...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.05.2014, 13:33
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RistoH Näytä viesti
Gen2 Pajero merkkailee reviiriään ikävästi moottoriöljyllä koneen takaosan tienoilta. Venttiilikopan tiiviste on vaihdettu jo uuteen ja sieltä ei tällä hetkellä enää tihku.
Mitä muita yleisesti vuotavia paikkoja tuolla on mitä kannattaa lähemmin ruveta tutkiskelemaan?
Kannattaa tarkistaa noi koneen etupään stefat ensin ettei turhaan raapase laatikoita lattialle... mul meinaan toi gen1 tihkutteli kans takapäästään mukama, tarkemmin ku tutki ni etustefat oli finaalissa ja tihkui sieltä ja ajoviima+flekti juoksutti öljyt koneen kupeita myöten taakse josta tippui vasta alas kytkin kopan juurta myöden...
Olipa hyvin öljytty kone ja runkoaisat...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.05.2014, 21:23
RistoH RistoH ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 30.03.09
Sijainti: Kainuu
Viestit: 9
Perusasetus

Siinäpä sitä onkin tutkimista. Venakopan tiivisteen vaihoin jo mutta eikun vain sieltäki vielä öljyä tihkuu. Jospa se joskus vielä siistiksi oppii eikä allesa laske.
Sen jarrupaineen säätimen tilasin Millneriltä mistä ite ja muutkin on kysellä, ja sopiva palikka sieltä tuli, jospa ei ihan heti tartte sen kanssa enää uudestaan tapella.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.05.2014, 19:15
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Ite oon sikamassan kans saanu aika pitäviä ratkasuja tehtyä venakoppaan. Se takaosan puolikuu kannattaa tiivistää hyvin. Pinnat vaan puhtaaks breikkarilla ni avot.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 09:37 (GMT +2).