![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#2
|
|||
|
|||
![]()
kiitos vinkistä - sellainen on jo ruuvin tekniikassa onneksi ihan vakiona...mutta tämä ehkä on oikeasti kyllä koko laitteen tärkein osa!
TT |
#3
|
|||
|
|||
![]() Ei käytännön kokemusta, ajatustasolla....
Siis jos pikkasen pitemmälle tuota ideaa vie: Tuohon "automaatioon" ja turvallisuuteen:
Olisiko mahdollista rakentaa tuohon dieselin yhteyteen oman "ohjaus/kypäräilma-kompura"? Siis tuolla varmistettaisi se, että kokoajan, myös tyhjäkäynnillä, kypärään riittää ilmaa, ja sitten se, että noin 6-8 bar ohjauspainetta mm. ruuvikompuran irroituskytkimelle, ja hiekka/ paineilma venttiileille/hanoille. Ja sitten sähköllä voisi toteuttaa tuon moottorin pyörintänopeuden asetuksen, siis tyyliin auton vinkkarin moottori pyörittää kierretankoa, joka vetää/päästää kaasua-> siis ilmamäärän säätö. Sama vois olla hiekan määrän säädölle? ainakin tuolla halpakaupan 100 euron kellolla tuo hiekkahanan säädön muuttaminen vaikuttaa huomattavasti puhallustarkkuuteen. Ja tuon dieselin ilmansuodatukseen/imuilman ottoon kassa kiinnittäisin huomiota: Laturin tuuletusilman voi varmaan ottaa suoraan ulkoa, mutta Jos pakokaasua käytetään hiekan kuivaamiseen, niin "pönttö" pitää olla moottorin vieressä; ja tuon puhallusletkun pituus ei käsittääkseni voi olla kovinkaan suuri? -> moottorin imuilma puhdistimelle (syklooni ja suodatin) voisi ottaa esim. haitariletkuliitoksella esim. 100mm/+ kierresaumaputken kautta... (toki nuo suodattimet on niin halpoja/puhdistettavia, ettei taida maksaa vaivaa raahata 6 metrin kierresaumaputkia tuulen yläpuolelle...) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Isoja ehkä hankalan liikutettavuuden takia kohtuulliseen hintaan myytäviä kompuroita näkee välillä - tullut vaikutelma, ettei kovin isojen omatoimirakentaminen kannata kun valmiita on myytävänä kilpailukykyisesti.
http://www.nettikone.com/atlas-copco/xa-350/1275184 http://www.nettikone.com/tamrock/muu/1275174 Turvallisuusnäkulmat kannattaa ottaa huomioon - mitä tapahtuu kun systeemi pettää jostain kohdasta. Varoventtiilien toiminta olisi hyvä testata jollain lailla ja niitähän voi olla enempi kuin yksi. Jos ilma on liian kuumaa, tulee siitäkin mahdollisesti omat ongelmat. Jäähdytysnäkökulma pitää ottaa huomioon jos haluaa saada kosteutta pois ennen puhalluskelloa. Toisaalta tulee mieleen näkökulma, että omatarvehommiin on riittänyt aika hyvin hyvä 5 millin puhallussuutin kiinni tuuman sisähalkaisijan puhallusletkussa ja sillä pääsee tekee hommia sähkökompressorillakin ainakin jos mukana on taajuusmuuttaja. Jopa 16 A voimavirtasulakkeilla voi tehdä auton korjausmittakaavan hommia ja 25 A sulakkeilla pelaa ihan hyvin. Jos on valmis sähkökompura, niin se on helppoa laittaa toimimaan taajuusmuuttajalla jos se on edes vähän sinne päin kokoluokaltaan mitkä virtamäärät on käytössä. Kun laittaa kierroksia pienemmälle ja painetta alemmass, virrankulutusta saa kuriin. Joku ruuvikompuramestari voisi tietää paremmin kuinka paljon ruuvikompuroiden kierroksia voi muutella. Viimeksi muokannut tekniikkamies : 17.03.2014 09:56 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
ite ostasin kuitenkin sen valmiin vaunun
aimiksi edellisessä työpaikassa muuntivat tollasen sähkö ruuvi kompuran dieseli käyttöseksi ja lopputulos oli että halavemmaksi olis tullut ostaa valmis paketti ensimmäisenä ongelma oli se että ruuvia piti pyörittää reilun 4000min joka on aika paljon toki ruuveja on olemassa matalilla kieroksillakin toimivia toinen ongelma oli että miten saada kellon täytän ajaksi toi ilman tulo lopetettua ja kompura keventämään ajatus joka sinulla oli mielessä toimii kyllä ainut että tässä tapaiksessä hajotti öljyn erottajan ja öljyt kellossa kolmas ongelma oli öljyjen kiehuminen korjautu kun saatiin riittävän tehokas laahdutin ja sähkö leftit antaa nimittäin noi dieseli moottorit aika paljon lisä lämpöä tämäkin ajatus lähti siitä että kaikki osat oli valmiina ja halvalla voidaan tehdä ite ehtisin jostain ison mäntä kompuran ja tekisin siitä on huomattavasti helpompi ja toimii aika varmasti ruuvissa on aika paljon asijoita joita ei voi poistaa ilman että tulee ongelmia kuvassa on puhallus auto johon on istutettu atlaksen 6.5 kuution mäntäkompura johon voima otettiin volvon ulos otosta hihna pyörän avulla ja ilman tuottoa ei katkastu ollenkaan vaan ilma johdettiin pois yli paineventiilin kautta
__________________
elämä on esileikkiä ennen kuolemaa |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kestävää tekoa | k81 | Linkit | 0 | 18.02.2009 17:34 |
Lantikka IIA vinssin tekoa | Bruno | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 09.06.2006 09:02 |
safarireitin tekoa eestissä | myllis | Tapahtumat | 9 | 01.06.2006 16:45 |
"rasvarässin" letkujen tekoa | jjtp | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 14.02.2006 20:58 |
Patrollin soa tekoa | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 03.04.2005 18:56 |