![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Itsekun ajelin jäärataa 250cc vm90 yamahalla niin käytännössä männänvaihto kerran vuodessa, poislukien kerrat jolloin särky jokin vesiletku yms, joka aihetutti moottoririkon. Mutta itse ainakin siinäuskossa että harrastekäyttöön pitää riittää männänvaihto kerranvuoteen.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä kaksi tahtisen pito tulee halvemmaksi kuitenkin pidemmän päälle, tahtoo varsinkin nuo pikku nelarit olla kalliita ylläpitää, koska niissä on kohtuu tiheä huoltoväli ja jos ja kun kuitenkin pamahtaa niin kansi+ syliteri ja kanki+mäntä maksaa helposti puolitoista tonnia.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Viimesin "rehellinen" monttuvehje oli YZ125 2001 mallia. Sillä ajeltin pari kesää ja talvea noin kaksi kertaa viikossa(kesällä enempi talvella vähempi).
Vajaan vuoden välein vaihoin männän hilppeineen ja varuiks kerran kaikki lakrut koneeseen, kytkirempan yhteydessä. Ikinä ollut mitään ongelmia... Mutta mitä enempi tehoa ja mitä pienemmät cc:t niin sitä pienempi vaihtoväli. Oo ilonen ettette hommannu 4t vekotinta. Uusimmissa kun vaihdetaan venttiileitä myöden kaikki tiettyjen tuntien jälkeen. Kaveri laski joskus 4t kisaenskansa hinnan käyttötuntia kohden käyttäen huoltokirjan suosituksia ja mukaanlukien rengas/ratas jne. menekin. En muista montako euroa sai käyttötuntia kohden, mutta samalla viikolla kävi vaihtamassa vuoden vanhan pyörän uuten 2t koneeseen... Kummatkin kotkia... Toisaalta, jostaisystä kaikesta kivasta joutuu aina maksamaan, tavalla tai toisella.... ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
tuli vaihdossa arctic cat snopro 600 -09 ja mitä nyt nettiä selaillut, niin vaihtoväli vaihtelevasti 30-50h välissä, miten kukakin huoltanut...
mutta mäntäsatsi ilmeisesti myös siinä 500-600 paikkeilla, en ole vielä ihan tarkkaa hintaa selvittänyt. ja jos pyttyyn tulee naarmu, niin sekin on sitten vain 700€ kappale halvimmillaan...
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ei tuo nelarin pitäminen nyt niin kallista ole? Öljyt ja putsarit vaihtelee ja sillontällön tsekkaa venavälykset. Nelari on paljon huoltovapaampi ku kakstahti, (mun mielestä) eikä tarvii pelätä jatkuvasti et kone sulaa jos ajaa vähänkään pidempään urku auki.
Ja kaikista tärkein: tasasen väännön takia mukava ajaa. Ei aina tarvii huudattaa kiekat tapissa.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä niihin nelareihin ihan vaihdellaan osiakin jos puhutaan oikeista crosseista eikä -86 XT 350 Jammusta. Ja tasasta vääntöä saa esimerkiksi CR 500:sesta, jos ei vielä riitä niin löytyy myös 700 cc sarjaa honikkaan. Lisänä myös kilpamoottoripyörän äänet ja kulku.
![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta hanikka pohjassa ajosta, kuinkahan vaikea 2tahdista olis rajoittaa kierroksia? Jos vaikka luistin jousen sisään sorvais nylonista topparin? Ku vaijerin löysäys ei toimi pidemmällä kantimella.. ja sit ku ne löytäis sen palikan sieltä välistä, osaisivat jo korjata itse romunsa.. <-- tarkoitan mopon käyttäjiä.. eli raati on sitä mieltä että harrastekäytössä riittäis ku vaihtaa kerran vuodessa männän ja kampuran tarvittaessa?
__________________
puukko 2 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
ekaks ei riitä tehot, ja sitten ei kestä - siinä vasta dilemma ...
litratehot korreloi kaasupohjassa käyttöikään aika suoraan
__________________
- Levannon We(l)ho - |