![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
minkälaisia pumppuja rallimiehet käyttää? muistelen jostain lukeneeni että vakio pumpuista ottaavat siipipyörät pois ja johonki sähkönen tilalle...
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
mekaanista en poista.. varajärjestelmä lähinnä.
tänään ensimmäisenkerran koe lämmitetty, vesi lähti kiertämään mielestäni oikein, kenno lämpeni ihan kohtuu tasaisesti.. ilmaa ei tullut alun jälkeen mistään ilmaruuvista ja kaikki letkut lämpes. nyt pitää järjestää koeajot, jossa appari napottaa tähystäjän reijästä ja mittailee kennon lämpötiloja. (mitenkäs tuon laillisuus, koska reikä on kuitenkin siihen tarkoitettu?) mihin asti kennon lähtevän veden kestäisi nousta, ennen kuin pitää viheltää peli poikki? ajatus oli laittaa yksi flekti kennoon.(jossain kohti) katolle on tarkoitus laitttaa"tuulihöylän"näköinen scuuppi, joka ohjaisi tuulilasilta patopaineella ilmaa kennon läpi. xenonia pitää saada kanssa keulaan, ainakin pitkät. orkkis jäähdytys järjestelmä on paikoillaan toistaiseksi, ja 3letkua vaihtamalla on ns vakio setup. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
En lukenut (nyt) koko topiikkia läpi... siis ei muistikuvaa muutoksista, esim. moottori... Mutta tuohon "kattosyyläri-" toteutukseen: tuo ilmaaminen/mahd. paineistus ja putkittaminen: Minä tekisin semmoisen järjestelmän reippaan kokoisilla putkilla, esim. 50 mm pakoputkesta, ja jos pelkästään OFFikäytössä, niin siirtäisin varmaan termostaatin katolle (!) siis "paluuputki kylmänä" olisi 3. putkena varmaan noin 20mm halkaisijaltaan, joka menee esim. lämppärille, vaatii varmaan noin 10-30 watin sähköpumpun tehostamaan kiertoa talvipakkasella... Ja tuo termostaattiyksikkö on "aikapaljon vartijana", siis jos moottorilämpöä EI säädetä pelkästään Flektejä pyörittämällä, niin virtausaukoiltaan reippaan kokoinen, ja tuo OHIKIERTO pitää sulkeutua tiiviisti! Ja tuohon ilmaamiseen/ilman poistoon: ilma/kaasu/jopa vesihöyry kuplat erottaisin esim. jauhesammuttimen kokoisessa "ilmanerottimessa". JOS tuo orkkis syyläri vain korvataan kattosyylärillä, niin epäilen, että raskaassa offikäytössä tuo lisääntynyt kierrätysvastus aiheuttaa lämpöongelmia, vaikka kuuma jäähdytysneste on huomattavasti keveämää kuin kylmä, siis ns. luonnonkierto... toki lisäpumppu, joko mekaaninen taikka sähköinen, asennettuna esim. läppäventtiitin rinnalle tehostamaan kiertoa esim. silloin, kun kaasu on puolessavälissä, ja/tai lämmöt on koholla... Ja noista lämpömittareista: Itse voisin laittaa tuonne kattosyylärille menevään/palaavaan putkeen mittauksen, siis tietäisi mm. että neste jäähtyy, ja kuinka paljon... p.s Pari isoa sähköflektiä (+mahd kiertovesipumppu) kaipaa yllättävän paljon sähköä, ja tyhjäkäynnillä/pienillä kierroksilla sitä ei todellakaan tule sitä määrää, mitä laturissa lukee.... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
alkuperäinen patrollin vesipumppu riittää ainakin omassani hyvin,mitä nyt parsataa kilsaa sillä ajanut kun syyläri katolla, matka ajossa pikkasen nousee korkeemmalle lämmöt,mitä hitaassa mehtä möyrinnässä.
olikin jari kerennyt laittaan tonne ettei mekaanista poista,jäi huomaamatta Viimeksi muokannut tiku83 : 06.03.2014 23:13 |