Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2014, 18:21
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.434
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Kuvat sitten ehkä vähän hämää noita sisäänjoustovaroja. Mutta kyllä jo 70-80mm sisäänjoustot toimii ihan hyvin. No, eiköhän siitä hyvä tule kun aikas leikit eri palikoilla ja vaihtoehdoilla.
Joo, kyllä ne paikkansa hakee...

__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.03.2014, 21:04
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Mulla oli joskus BJ-73:ssa SUA lehtijousten kanssa high steer-varret, jolloin sisäänjoustoa jäi noin 50 mm ja voin kertoa että oli melkoisen vittumainen rynkytin Venäjän siirtymillä. Toimiihan se 50 milliäkin hitaassa ryöminnässä, mutta ei kyllä muuten riitä.
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.03.2014, 06:43
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Jos sen high steer varren muokkaat niin sen saa käännettyä asiallisesti niin että poraa isoomman reijän siihen alkuperäise kartio reijän kohdalle ja siihen reikään käypäinen holkki missä on käypäinen kartio jne. Holkkiin kannattaa tehdä pieni olake ns mutterin puolelle ja sit yhdeltä kyljeltä rälläköidä halki. Olake estää holkin läpimenemisen ja halkaisu siksi että holkki kiristyy siihen varteen
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.03.2014, 11:44
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja revu Näytä viesti
Jos sen high steer varren muokkaat niin sen saa käännettyä asiallisesti niin että poraa isoomman reijän siihen alkuperäise kartio reijän kohdalle ja siihen reikään käypäinen holkki missä on käypäinen kartio jne. Holkkiin kannattaa tehdä pieni olake ns mutterin puolelle ja sit yhdeltä kyljeltä rälläköidä halki. Olake estää holkin läpimenemisen ja halkaisu siksi että holkki kiristyy siihen varteen
Itse tekisin sen olakkeen siihen holkkiin juurikin nivelen puolelle, jolloin mutteria kiristämällä kiristyy koko roska paremmin "pakettiin".
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.03.2014, 12:07
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
Itse tekisin sen olakkeen siihen holkkiin juurikin nivelen puolelle, jolloin mutteria kiristämällä kiristyy koko roska paremmin "pakettiin".
jos olake on mutterin puolella niin holkki ei mahdu tulemaan reijästä läpi ja nivel ei mahdu tulemaan taas toiseen suuntaan. eli jos homma menis jotenkin vituiks niin se pysys edes jollain tapaa ns väkisin paikallaan. Tämän takia minä sen olakkeen ajattelin sinne mutterin puolelle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.03.2014, 12:31
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja revu Näytä viesti
jos olake on mutterin puolella niin holkki ei mahdu tulemaan reijästä läpi ja nivel ei mahdu tulemaan taas toiseen suuntaan. eli jos homma menis jotenkin vituiks niin se pysys edes jollain tapaa ns väkisin paikallaan. Tämän takia minä sen olakkeen ajattelin sinne mutterin puolelle.
Leikitään ajatuksella, että mutteri sijottaa ylöspäin. Jos olake on mutterin kanssa samalla puolella, niin ainoa mikä pitää holkin paikoillaan on sen "laajenemis voima". Toki eihän se paljoa pääsisi missään tapauksessa nousemaan, kun nivel ottaa jo vastaan. Mutta teoriassa sillä olisi varaa nousta reijästä jokunen milli?

Jos taas mutteri on ylhänä ja olake alhana, niin olake estää holkin ylöspäin nousemisen, mutteri alaspäin menon ja kiristys momentti pitää koko homman kasassa ja välyksettömänä.

Näin mä tätä ite järkeilin. Tottahan toki molemmat tavat toimii, kunhan pidetään mutterit kireällä, mikä nyt on sanomattakin selvää, että ei ajella ruuvit löysällä.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.03.2014, 15:22
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
Leikitään ajatuksella, että mutteri sijottaa ylöspäin. Jos olake on mutterin kanssa samalla puolella, niin ainoa mikä pitää holkin paikoillaan on sen "laajenemis voima". Toki eihän se paljoa pääsisi missään tapauksessa nousemaan, kun nivel ottaa jo vastaan. Mutta teoriassa sillä olisi varaa nousta reijästä jokunen milli?

Jos taas mutteri on ylhänä ja olake alhana, niin olake estää holkin ylöspäin nousemisen, mutteri alaspäin menon ja kiristys momentti pitää koko homman kasassa ja välyksettömänä.

Näin mä tätä ite järkeilin. Tottahan toki molemmat tavat toimii, kunhan pidetään mutterit kireällä, mikä nyt on sanomattakin selvää, että ei ajella ruuvit löysällä.
Totta turiset. Tässä sinun esimerkissä on etunsa. Jos holkki on riittävän pieni riittää että mutteri ottaa toisensuunnan vastaan mutta jos se ei rriitä niin topakka rikka mutterin alle, mutta ei sotketa enempää asiallista rakennus topicia
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.03.2014, 18:01
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.434
Perusasetus

Poltettuja kikkareita:



Noille vielä pari mutkaa, niin voi alkaa jousitusta kyhäämää...

Tälläerää ei muuta
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.03.2014, 19:21
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.434
Perusasetus

Dodii, koppi menos kovaa vauhtia jo paikallensa...tai se jo on siinä. Aloin siinä heti laittelee sähköjä yms kiinni, koneen sähköt on sammutinta vaille valmiit, kun ei liittimet käyny bolt on.
Siitä tuliki mielee, et kannattaako se liittää vai korvata mekaanisella sammuttimella?

Toinen kysymyksiä herättävä asia oli, kun jarrutehostajalta lähtee letku, joka menee metalliputkeen, joka taas menee apparin jalkatilan kohalle putki alaspäin.
Sen vieressä toinen putki, joka kulkee rinnalla aina kuskin etulokarin kohalle, lähelle laturin pumpun putkea?

Kuuluuko alipaineen kiertää puoli autoa, vai mikä se lenkki on??
Liittyykö se sitten apparin puolella takaseinässä olevaan...Johonkin säiliöön, mikä vissii liittyy tankkiinkin jotenki? Mikä se on? Miten tärkee se on??
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.03.2014, 17:55
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.434
Perusasetus

Ei perkele loppuu järki noiden kardaanien laippojen kans.

Minkä laipassa on kiinteet pinnapultit kardaanille?

Mulla on semmonen eksyny takakardaanin lähtöön, ja siihen ei löydy käypästä kardaania kun väärinpäin... siis liuku murikan päähän, ja tästä kardaanista ei hajua minkä on...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet Dectane O/M/V Renkaat ja vanteet 1 19.01.2013 15:02
Myyty 40" 17" r15 sarja/Vaihdetaan 35"-37"/699E/Tarjous tommitt O/M/V Renkaat ja vanteet 37 18.07.2012 20:21
Myydään / Vaihdetaan Continental 33"x12,5"-15" AT katupallerot 35" tai isompiin MT pyöriin Sam66 O/M/V Renkaat ja vanteet 0 27.06.2012 20:39
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 5 17.04.2011 17:00
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat Zamppa O/M/V Renkaat ja vanteet 11 25.09.2008 13:43


Sivu luotu: 20:25 (GMT +2).