Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.03.2014, 07:58
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Ilmiön aiheuttaa kontaktori, jonka magneettikelapiiri jää hiukan auki eli rautaosat eivät mene täysin kiinni toisiinsa. Magneettipiiriin jää ilmaväli, joka voi johtua pölystä, roskista tms. Ja kun on ilmaväli, niin rautaosat surisevat koska ne pääsevät liikkumaan vaihtosähkön tahdissa. Esiintyy vain kun kontaktorissa on sähköt eli kun se on vetäneenä.

Ilmiö ei yleensä ole vaarallinen ja on poistettavissa kontaktorin imuroinnilla tai vaihtamalla tuo kontaktori. Voit kokeilla tuota päiväsaikaan kääntämällä keskuksessa olevaa "varaava lämmitys" kytkintä "päivä" tai "jatkuva" asentoon.

Jos tuo kauhiasti kiusaa, niin sähkömies paikalle uuden kontaktorin kanssa. Vanhojen imurointi ei aina auta. Kulut parisatkua.
Mekaniikkamies kyselee lisää tyhmiä

Tuossa on sellainen Enston tekemä ohjauspaneli, jossa lukee ESLY 1. Eli tollanen:



Sitten on kauhea kasa sulakkeita ja tietty päävirtakytkin. Pitääkö toi Enston ESLY1-osa siis vaihtaa ? Vai onko tuon valkoisen pellin alla noita kontaktoreita ? Uskaltaako tuon pellin ottaa tuosta irti silloin kun päävirtakytkin on 0-asennossa ? Niin siis tuon Enston panelin noilla pikkuruisilla napeilla ohjataan lattialämmitysten ja vesivaraajan toimintaa.

__________________
Tumpula Racing Team
  #2  
Vanha 01.03.2014, 08:42
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

miten lukitaan vakuutusyhtiön mielen mukaan kelkka, jossa ei ole virtalukkoa? eli nykäistään käyntiin. tappokatkaisija pois, maton reiästä ketjua penkin ja suksien kautta?
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #3  
Vanha 01.03.2014, 08:51
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

mun käsittääkseni niin ettei kelkkaa saa käyntiin rikkomatta mitään, tai siirrettyä rikkomatta mitään, mikäli käynnistys estetty muuten, kuin tappokatkaisialla, ni ei tartte lukita mihinkään kiinni
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
  #4  
Vanha 01.03.2014, 11:31
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
miten lukitaan vakuutusyhtiön mielen mukaan kelkka, jossa ei ole virtalukkoa? eli nykäistään käyntiin. tappokatkaisija pois, maton reiästä ketjua penkin ja suksien kautta?
Jos on rotaxin DESSillä niin se tutin poisottaminen pitäisi riittää. Muussa tapauksessa ketju vaikkapa läpi telaston ja puuhun kiinni.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
  #5  
Vanha 01.03.2014, 12:05
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Jos on rotaxin DESSillä niin se tutin poisottaminen pitäisi riittää. Muussa tapauksessa ketju vaikkapa läpi telaston ja puuhun kiinni.
lukitussa tallissa se kylläkin säilytetään. joten ajattelin vain varmistuksen kannalta laittaa telaston vaikka lukkoon, että ainaski ajamista hidastaa/ajoon lähtemistä hidastaa. eli ketju telastoon tai mattoon kiinni ja pari kierrosta penkin ylitse, luulisi ainankin vähän jarruttavan menoa. kun ei ole virtalukkoa. turhaan sitä kahvaa laittamaan lukkoon esim ohjaustankoon, kun ottaa kuomun pois niin saa nykästyä narusta käyntiin.
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #6  
Vanha 01.03.2014, 11:39
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Mekaniikkamies kyselee lisää tyhmiä

Tuossa on sellainen Enston tekemä ohjauspaneli, jossa lukee ESLY 1. Eli tollanen:

[IMG]http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1093&pictureid=149976[/IM

Sitten on kauhea kasa sulakkeita ja tietty päävirtakytkin. Pitääkö toi Enston ESLY1-osa siis vaihtaa ? Vai onko tuon valkoisen pellin alla noita kontaktoreita ? Uskaltaako tuon pellin ottaa tuosta irti silloin kun päävirtakytkin on 0-asennossa ? Niin siis tuon Enston panelin noilla pikkuruisilla napeilla ohjataan lattialämmitysten ja vesivaraajan toimintaa.
Äkkinäinen veikkaus et tuo esly ohjaa niitä kontaktoreita, ja ne on kannen alla jemmassa.. Jos ei sähkön kanssa tuu toimeen ni ei kannata mennä kansia aukomaan

Etit keskuksen sähkökuvat valmiiks ja kilautat sähkärin kylään ni saat hurinat hilljasemmiks..
__________________
WUOKSI OFFROAD
  #7  
Vanha 01.03.2014, 14:33
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aslakki Näytä viesti
Äkkinäinen veikkaus et tuo esly ohjaa niitä kontaktoreita, ja ne on kannen alla jemmassa.. Jos ei sähkön kanssa tuu toimeen ni ei kannata mennä kansia aukomaan

Etit keskuksen sähkökuvat valmiiks ja kilautat sähkärin kylään ni saat hurinat hilljasemmiks..
Juu, tarkoitus ei ole alkaa itse korjaamaan, sähköistä kun en mitään ymmärrä. Mielenkiinnosta ajattelin kurkistella mitä tuon levyn alla on. Sähkömies pitää kutsua paikalle niin homma hoituu. Pääasia kuitenkin selvisi, ei asialla ei ole tulenpalava kiire eikä tupa syty tuleen
__________________
Tumpula Racing Team
  #8  
Vanha 01.03.2014, 14:45
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

maallikon mukaan yhtäkkiä enempi pärisemään ryhtynyt kontaktori saattaa lämmetäkin enempi, eli, tilaa yösähkömies / nainen paikalle kohtuu vikkelästi ... tuskin tunnin kiire on mutta kuitenkin todo listan kärkeen
__________________
- Levannon We(l)ho -
  #9  
Vanha 01.03.2014, 17:49
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Mekaniikkamies kyselee lisää tyhmiä

Tuossa on sellainen Enston tekemä ohjauspaneli, jossa lukee ESLY 1. Eli tollanen:



Sitten on kauhea kasa sulakkeita ja tietty päävirtakytkin. Pitääkö toi Enston ESLY1-osa siis vaihtaa ? Vai onko tuon valkoisen pellin alla noita kontaktoreita ? Uskaltaako tuon pellin ottaa tuosta irti silloin kun päävirtakytkin on 0-asennossa ? Niin siis tuon Enston panelin noilla pikkuruisilla napeilla ohjataan lattialämmitysten ja vesivaraajan toimintaa.

Kysymyksiä pukkaa , no onneksi löytyy vastauksiakin

ESLY1 ei sisällä noita hurisevia osia, siellä on elektroniikkaa ja pieniä releitä.

Pellin jos irrottaa, niin on sähköä tyrkyllä enemmän kuin tarpeen. Tuota kantta availee sähköalan ammattilaiset.

Tuosta ESLYstä löytyy se pieni kytkin, jolla saat testattua yöajan lämmitystä päivälläkin. Oisko se teksti tuossa pikkunappuloiden vieressä?

Mitään et saa rikki vaikka noita pikkuisia nippuloita käänteletkin ja palautat takaisin. Mutta käännä vain yhtä kerrallaan ja palauta alkuperäiseen asentoon ennenkuin kokeilet seuraavaa.

Edit: 3S1 on yö-päivävalinta.

Ja sitten vielä dokumentti:
http://products.ensto.com/documents/...07/esly1-3.pdf
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 01.03.2014 17:54
  #10  
Vanha 01.03.2014, 20:34
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ja noita kontaktoreita saa myös hiljaisena mallina; nimittäin puolijohde-tekniikalla tehtyjä, toki oli huomattavasti kalliimpia, ja vaatii enemmän työtä vaihtamiseen (ainakin ennen eivät sopineet heittämällä, toki 20 vuodessa tilanne voi olla muuttunut) -> silloin keskuksesta ei kuulu mitään, kun kontaktori kytkee.
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Patrol kysy/vastaa jubet Tekniikka & Jutustelu 1806 24.10.2024 21:23
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! SuurSyömäri Chit-Chat 2193 01.01.2014 17:02
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! SuurSyömäri Chit-Chat 1015 03.01.2013 18:46
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55
mitä tehä patrollille ku ei käänny?? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 21.03.2011 16:41


Sivu luotu: 00:25 (GMT +2).