![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ilmeisesti msrmori tiski tavaraa ne pronssiholkit ? Paljon niillä on hintaa keskimäärin ?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Hae nuo vain sovinnolla marmoroidulta alueelta. muutamalla kympillä saat uudet.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mitä eroa on ln85 ja ln110 ohjaamolla? Onko tuo 85 se lyhyt? Bilginton tuulilasi katalogi ei tunne kun ln 85 mallin. Kai sama lasi kummassakin?
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99 |
#4
|
|||
|
|||
![]() 2L ja 3L huoltokirja 1990
Pannaan tännekin tämä toyota 2L ja 3L koneiden huoltokirja, 1990-
http://www.toyota4wd.dk/Teknik/J70/T...nual%202Lt.pdf
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
kuinkakohan herkästi tuommosien pajeron syöttöpumpun saa 2l koneen kylkeen? haulla ei oikeen löytynyt toivottua vastausta. ja rupeaa hieman kyllästyttämään kun joku ruuvaannut vakio pumpun tappiin asti ja mottori jää huutamaan vedon jälkeen,
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jos jollakulla on tuplajakikset paikallaan omassa hiluttimessaan niin olisin erittäin kiitollinen jos viittis ottaa mitan paljonko on väliä etummaisen ja sen takimmaisen jakiksen kepeillä?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Onkos kukaan tutkinu tuota hukkaportin kellon tankoa että kuinka herkästi se liikkuu käsin ? (2LT kone ln65:ssa coolerilla) Kun tuo oma pirssi ahtaa tappivedolla 0,4 baria (imusarjalta) ja oon koittanu liikutella auton ollessa stopissa / käynnissä vähän sitä tankoa mut ei tunnu liikkuvan yhtään. Mietinnässä kävi vaa et antaako sen rakenne mahdollisuuden olla jotenkin jumissa jolloin ei ahda enempiä ? Syöttöpumpus on sinetti paikallaan säädön jäljiltä. Jos kunnossa niin mikähän olis helpoin konsti pikkusen nostaa ahtoja (johki 0,5-0,7 tienoille ? Ahdin tuossa ct20 ja siin tangossa ei näkyny mitään säätömahdollisuutta.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mulla 2.4td ja ahtaa ihan normaalisti 0.7. Tanko oli pikkasen jumissa ja vuoti hukkaportista, pari prikkaa hukkaportin kiinnityspulttien alle ja alkoi toimimaan paremmin. Siis tuon kiristyksen jälkeen ahdot pysyi 0.7:ssä, ennen sitä nousi ensin sinne ja samantein tipahti 0.4:ään.
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0 Viimeksi muokannut karisa : 28.02.2014 07:24 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Eikös tuo kello normaalisti vedä portin kiinni ja ahtopaineen noustessa avaa portin, eikös se murhe ole jos portti ei aukea ja ahtaa liikaa?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Millainen mittari sinulla on, joku kätsyn halpis voi näyttää omiaan, nestevaimennettu kunnollinen mittari antaa oikean lukeman. Ct 20 ahtimia on ainakin 3.lla eri siipivariaatiolla, myös jos ahtimessa ei lue Ct20 niin se saattaa olla Ct12 tai jopa Ct9. Ahtopaineen nosto ei sinua auta mihinkään, paineen voi huoletta nostaa 1kg vaikka ei kuuleria oliskaan. Anna nyt hyvä mies sitä soppaa sille koneelle josko puhtia haet lisää. Sen tangon voi katkaista (hieman lyhentää) ja tehdä jenkat, pitkä jatkomutteri siihen niin saa säädettyä. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Onhan sitä puitu mutta pitäähän pellotkin puida joka vuosi. Ahdin on ct20 kun siinä niin lukee. kaise täytyy heittää sinetti kuuse ja alkaa ruuvailee soppaa myllyyn mutta ihmetys vain oli että pumppu säädetty aikanaan noin pienelle ahdolle. Sen takia vähä vinkkiä hain tuohon säätimeen että voisko siinä jotai häiskää olla (jonka takia ahtaa noin köykäsesti), mutta tokihan se mittari nyt pitää ekana vaihtaa ennen ruuvailuja kun se o varmaa saanu vähä tälliä.. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
tai vaihtoehto tuohon ahto hävikkiin on se että vaihdetaan ne 2¨ ahtoputket pienempiin. omassakin 2¨ putket ja hävikki on coolerin kanssa aika suuri, ahtaa 0,8 vakio pumpulla oli syötöt sitten tapissa tai vähemmän tapissa, ilman cooleria suoraan ahtimelta imusarjaan laitettuna ahto 1,3bar ja vedon tunti selvästi, eli se isoin mahdollinen cooleri ei ole välttämättä se paras vaihtoehto.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kannattaa tarkistaa tuo ahdonalainen syötön lisäyksen toiminta; jos letkun irroittaa pumpun päältä, ja tulppaa sen, niin pitää toimia vielä huonommin. Toki tuo ahdin on aika pieni, ei kannata alkaa repimään mitään 200 hepan tehoja... mutta kyllä minä ainakin sen verran ruuvaisin, että saisi tuon lähes kilon ahtopainetta, ja saisi pikkasen työntää mustaakin täyskaasukiihdytyksessä. Ja sitten pitää muistaa, että edes tuolla virityksellä ei kannata vetää kesäkuumalla isoa kärryä lappu lattiassa tuntikausia.... mutta kestää varmaankin normaalit ohitukset ja kiihdytykset kuormankin kanssa. Ja tuo pakoputkisto kannattaa vaihtaa paremmin virtaavaksi, varsinkin, jos on alkuperäinen LN65 pilli. Ja kannattaa säädellä tuota pumppua kokeneemman kaverin avustuksella, muistaakseni tuo ahdonalaisen syötön lisäys on pikkasen työläämpää/vaatii tietotaitoa. Ja merkkaa tarkkaa ylös alkuperäiset asetukset, että jos tulee yllättäen muitakin murheita. P.s ei se pumpun tekeminen aina onnistu ammattilaisiltakaan ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Joo kiitos tästä. Jossain dokumentissa muistan lukeneeni ostaessani kärryn että pumppu säädetty 0,4 ahdoille(sinettikin sielä tosiaan on) mutta täytyy nyt tuo kellon tanko tutkia ja koittaa pikku syötön nostamisel kattoa mitä tapahtuu. Pakoputkisto on käännetty kuskin oven alle yhellä vaimentimel ja muistaakseni 2,5 tuumasta että sen ei pitäis ihan vielä ahdistella. Hakusessa ei ole mitään rakettai lähinnä sais sillain notta jaksaisi satasta mennä takavedolla isolla tiellä muutenkin kuin talla 24/7 lattiassa. Kuinkahan helposti tuollanen vapaavirtaus suodatin menee tukkoon vaikkei siinä silmämääräisesti paskaa näy mut eihän ne huokoset ikuisesti hengitä. Se vois olla myös hyvä investoida uus ennenkö säätelee mitään. Pitäskö tohon pumpulle tulla jotai ilmaletkua vai mistä se haistelee tota ahdonalaista syöttöä ? Ei näkyny kuin polttoaineliitäntää ja pari sähköpiuhaa kun tuossa tutkiskelin. Saattaishan tuossa olla tietysti eri pumppu kii (2L?). Mutta ei se kyllä juuri mustaa anna putkesta et kokeillaa sitä sopan lisäystä enste ku kerkee lyämää uue mittarin kiinni. Juuu editoidaas sen verra et kokeilin äsken hukkiksen polkupyörän pumpulla ja kyl se tanko liikku sielä aika herkästi pitkän matkaa. Aika herkästi lähtee aukeen (random mittarin mukaa 0,5 kilo paikkeilla jo auki). Viimeksi muokannut Pölli : 03.03.2014 21:14 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |