![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() no mä oon ainakin noihin jenkkeihin pariinkin ostanut niitä täyttöpulloja aikoinaan ebaystä, jopa r12 "korvaavaa" ainesta, nimeä en muista, yhdestä farmarista kuiteski oli se täyttyöventtiilin "sielu" sökö ja pääsi aineet pihalle, koko systeemin tiivistesarja makso ehkä kympin ja täyttösatsi öljyineen yms ehkä 50 ja kummasti tuli kylmää oli se sitte hiilidioksidia tai mitä lie... pariin muuhun oon vaan lisännyt kun ei ole ollut tarpeeksi ainetta että olis lähtenyt kompura käymään. jeepin, caminon ja pontiackin oonki sitte täytättänyt yhdessä firmassa kun tuota "r12" ei enään saa vaan joutuu käyttämään muita kylmäaineita.
|
|
||||
|
||||
![]()
Olisihan tuollainen täyttöpakkaus hyvä joissain tapauksissa. Esim. omassa XJ:ssä on ollut alunperin R12 kylmäaineella jäähdytys. Se oli sieltä ajan kanssa vähentynyt niin paljon, että jäähdytys ei lähtenyt päälle. Tuttu kylmäkonemies kävi sitten imaisemassa loput aineet pois, tyhjiöimässä järjestelmän ja tyhjiöllä katsottiin, että vuotoja ei ole. Sitten korvaava kylmäaine sisään. Hyvin toimi yhden kesän ja seuraavana keväänä sitten taas enää ei. Käsittääkseni nuo korvaavat aineet ovat molekyylikooltaan niin paljon pienempiä ja siten poistuvat esim. tuolle R12:lle alkujaan tehdystä ehjästäkin järjestelmästä turhan nopeasti. Tuossakin tapauksessa voisi lisätä kylmäainetta sen verran, että jäähdytyksen saisi toimimaan. Turhalta tuntuu sekin, että saman huoltohomman teettäisi joka kevät ja kun ollenkaan joka paikassa ei edes löydy tarvittavia aineita ja jos löytyykin, niin yhtälailla ne samaa tahtia sitten sieltä taas poistuu...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hiilaripullon täyttö VS-Suomessa? | allu-85 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 11.01.2013 13:08 |
Tankin täyttö putki | HCK | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 25.08.2012 13:07 |
hj60 vaihteiston täyttö | kone1 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 03.12.2010 18:21 |
Hiilidioksidipullon täyttö Tampere | ToyWo | Chit-Chat | 2 | 10.01.2009 00:15 |