![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]()
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
No nythän on niin että orkkis turbo lähtee konehuoneesta mäelle heti ku löytyy sopiva tilalle! Vakio solmua sinne ei tule, pakosarja T3 laipalla odottaa hyllyssä joten tuohon laippaan käypästä turboa etsimään, holset hx35 12pesällä on kuulema hidas heräämään, hx27 karkaa pakopaineet jossain kohtaa... mitä noiden välistä löytyy? Kokemuksia siis kaivataan! VNT ei ole vaihtoehto, tai on mutta ei mun auton kohdalla!
Selvennykseksi vielä, pumppu on toistaiseksi vakio. Pysyykin jonkin aikaa sellaisena, mutta jossain kohtaa suunnitelmiin lukeutuu visiitti mynämäelle... eli hakusessa turbo jonka saisi jollain tavalla välttävästi tai edes naurettavasti toimimaan hetken hiukan ruuvatulla vakio pumpulla ja josta löytyisi jatkojalostus mahdollisuudet alkaa hätistelemään jotain 200-250hv/400-500nm lappuja.. ![]() Vai suuntaisko katseensä suosiolla tuohon hx35 ja pyrkisi sit kaivamaan ton heräämisen kohdalleen pumppu"huollon" yhteydessä...? Ja konehan on tuo tuttu ja turvaton 4D56..
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Itsellä Om603:sen vakio ahdin, eli Mersun 6-sylinterisen ja 3litrasen dsl:n ahdin omassa Pajerossa kiin. Ahtopaineet tasasella ajaessa samat ku käyttiksenä toimivassa d4d moottorisessa Avensiksessa. Mikä siis on alle 0.2bar.
Itsllläkin pumppu tehtaan säädissä vielä täysin, ja tuon herääminen muutama sata kierrosta ylempää ku vakion aloittaa. Mut ahdot alkaa välittömästi tasaselta nousta ku tarvii. Pakppaineetkin samoissa lukemissa ahojen kaa, kun siihenkin mittauspiste tehty ennnen ahdinta. Penkitetty tyota ei oo, kun en oo saanut aikaan et soitan penkityksen. Ja keulassahan mulla kennoltaan 280x300x76mm jäägy ja putkisto tigillä kasattua 57mm alua muutamalla silariliitännällä. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
No nytpä olis yks switcheri tos tiedossa, jos lopultakin saisin saatavani liitosta ni ens viikolla hyllyssä ja pikimmiten konehuoneessa.. jännä nähdä kuin äijän käy.. nyt on "kovaa" vauhtia koneen vaihto menossa, 517tkm ajettu vasta ja nyt jo väljänä o.O "kovaa ajoo ja huoletonta huoltoo!" Seuraavaks tulee 380tkm ajettu ja tuo vanha lähtee käymään koneistamossa heti ku varallisuus antaa myöden...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nimenomaan etuperän välitys. Eikun uus murikka eteen jostaki niin loppuu ulina. Isot pojat kerto joskus että sahanpurulla ja vaseliinilla hiljenee
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Minä laitoin hx27w:n pajeroon pari viikkoa sitten. Mistä ootte kuullu että pakopaineet tuollakin karkaa?
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vaik on toki ilmankin jossain päin leimattu ahtimen vaihtoja Pajeron kohdalla, kun kuulin inssiltä ihan tän. |
![]() |
Luokat |
pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 | Hype | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.04.2013 22:45 |
Pajero miehille kysymyksiä | Pauli_Antero | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.11.2011 17:06 |
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2008 10:41 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
Pajero kysymyksiä | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.09.2005 11:20 |