Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.02.2014, 22:21
mane mane ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.09.10
Sijainti: haukipudas
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Pitemmän aikaa jo etsinyt vikaa pajerostani.

gen1 pätkä.

Jostain keulan suunnalta kuuluu aivan kauhea ulina. Pahimmillaan ulina kuuluu 60-80 vauhdissa, mutta mikä merkillisintä vain neliveto päällä, napalukot kiinni ja vedätettäessä.

Mikäli napalukot on auki ja neliveto päällä niin ei ääntä.
Napalukot kiinni, takavedolla ei ääntä.
Napalukot kiinni, nelivedolla, mutta et vedätä, eli paina kaasua, ei ääntä.

Etuperä käytetty auki, ei mitään ihmeellistä ja uudet öljyt sisään.
Etuperän vetareissa ei väljää.
Renkaiden laakereissa ei väljää.
Kardaaneissa ei väljää.
Vaihdelaatikon ja jakolaatikon öljynpinta tarkastettu vähän aikaa sitten ja sitä oli. Näiden öljynvaihto nyt seuraavana listalla kun en muuta keksi.

Ideoita otetaan vastaan??
Tulisko kuitenkin välityksistä ääni? Jos kerran veto päällä kuuluu vaan. Navat auki neliveto päällähän välityksiin ei juuri rasitusta kohdistu. Navat kiinni takavedolla ei taaskaan rasitu välitys.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.02.2014, 21:25
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mane Näytä viesti
Tulisko kuitenkin välityksistä ääni? Jos kerran veto päällä kuuluu vaan. Navat auki neliveto päällähän välityksiin ei juuri rasitusta kohdistu. Navat kiinni takavedolla ei taaskaan rasitu välitys.
,

Ite veikkaisin kans etuperää, joskus ollu vähällä öljyllä ja hammaskulma muuttunu pikkusen..
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.02.2014, 12:42
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Riku_h Näytä viesti
olisko napalukot ns tahmassa, holkit sopivasti väljät niin alkaa ravistaan ja uliseen.
itsellä oli aikanaan l200 sessa samanlainen ongelma ja korjaantui kun purki,putsas, voiteli ja kasas napalukot uusiksi.
Napalukot oli komeasti rasvassa, osa rasvasta vielä ihan kirkasta. Väljää en niistä löytänyt.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mane Näytä viesti
Tulisko kuitenkin välityksistä ääni? Jos kerran veto päällä kuuluu vaan. Navat auki neliveto päällähän välityksiin ei juuri rasitusta kohdistu. Navat kiinni takavedolla ei taaskaan rasitu välitys.
Eli etuperän välityksiä tarkotat?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
,

Ite veikkaisin kans etuperää, joskus ollu vähällä öljyllä ja hammaskulma muuttunu pikkusen..
Ei ollu vähällä öljyllä kun tuli täyttöreiästä öljyä ulos kun sen aukasin, sillon äänen ilmaannuttua. Tosin öljy oli aavistuksen harmaata, eli vettä saanut joskus.

Nyt vaihdettu jakolootaan, vaihdelaatikkoon ja etuperään öljyt.
Napalukot aukastu ja rasvattu.
Etukardaanin takanivelessä ihan aavistuksen verran klappia, mutta ei se tollasena huutamisena ilmenisi.
Vänkärin eturenkaan laakerista löyty ihan aavistus väljää, yhden ruuvinvälin verran kiristin ni katosi väljyys, eli sitä ei ollut minkään vertaa.

Ääni ei vain katoa. Kävin tuossa ajelemassa ja kun nelivedolla ajaa ja ääni alkaa n.60 vauhdissa kiihdyttäessä, samalla vetäsee takavedon päälle niin ääni katoaa. Eli ihan varmasti se keulastapäin tulee.

Koitin tuossa kokeilla mutkaan ajamista, mutta kun vauhtia pitäisi olla yli 60 niin ei oikein sopivaa mutkaa löytynyt, mutta aivan kuin ääni kovenisi mutkassa ja vieläpä vänkärin puolelta, eli olisikohan sittenkin pyöränlaakeri menossa...
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.02.2014, 19:57
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Vänkärin puolen pyöränlaakerin vaihdoin just. Ei mitään vaikutusta.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.02.2014, 21:10
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Vänkärin puolen pyöränlaakerin vaihdoin just. Ei mitään vaikutusta.
Tuu hakeen etuvälitys ja lootat reserviin,eikös sullakin oo 4,875 välit? Jos ei niin sitten pannaan takavälityskin uusiksi
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.02.2014, 13:56
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Tuu hakeen etuvälitys ja lootat reserviin,eikös sullakin oo 4,875 välit? Jos ei niin sitten pannaan takavälityskin uusiksi
Vaihdoimpa huvikseni vielä kuskin etulaakerin. Ei mitään apua.
En muistanu kattoa välityksiä tosta ku käytin sen auki. Tämähän on -83 ja pätkä... eli niitä ensimmäisiä.

Laita tarjous tulemaan etuperästä ja laatikosta YV:llä.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.02.2014, 23:07
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Vaihdoimpa huvikseni vielä kuskin etulaakerin. Ei mitään apua.
En muistanu kattoa välityksiä tosta ku käytin sen auki. Tämähän on -83 ja pätkä... eli niitä ensimmäisiä.

Laita tarjous tulemaan etuperästä ja laatikosta YV:llä.
No ei se välttämättä sun aikana oo vähällä öljyllä ollu mutta jollain on voinu olla Etuperän hammaskulma muuttunu kulumisen seurauksena pikkusen joka sitten ilmenee ujelluksena. Jos ei ääni häiritse niin kovaa ajoa vain. Vanhempien mitsussa takaperä ulvo viimeset 450tkm eikä levinnyt. 690tkm oli mittarissa kun vaihto omistajaa..
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 00:17 (GMT +2).