![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Joo, huomasin saman ku Rockauton kataloogista etin tuota etukardaanin ristikkoa. OD:llahan mä sitä ihmettelin, ku kataloogin mukainen PRC 316 ei käynytkään kuin etuperän yokeen. Sitte ku mittasin kardaanin ja yoken, ni selvis että tarvii muunnosristikon, joka olisi siis PRC 353. Ei muuta ku kardaani pöydälle, ristikon vaihto ja takas autoon. Vaan ihmetys oli suuri kun ristikon kuppi olikin liian pieni etuperän yokeen! Vanhat kupit käteen ja olihan ne erikokoiset! Ei silloin ennen tilausta huomannut että on kupit eri kokoa. Onneksi oli se #316 ristikko tallessa, siitä otin pari kuppia ja laitoin ne tohon #353 ristikkoon, ja näin saatiin Detroit 7290/1310-muunnosristikko. Oikea ristikko tuohon olisi esimerkiksi Spicerin 5-354X. Mutta mulla on vielä se puolikas 316 ristikko, joten toinen 353 vielä niin saan yhden muunnoksen lisää, sekä yhden 1310-rsitikon jonka käyttää johonkin ![]() Mutta voi olla että uusin tohon ainakin liukuosan, on jo sen verran klappia siinä että viimeistään sitten jos sen CAD-deleten hankin ni tarvii ton etukartaanin olla kunnossa ettei aiheuta värinää. Ja sitten kun se liuku uusiutuu, niin on sitten sellanen että PRC316/5-811X/Detroit7290 ristikko käy siihen.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Minkälainen etukepakko sulla on nyt? Mulle tuli manuaalin mukana 2001 vuotisen 3500 mallin etukardaani. Siinä oli ristikko ulkokiinnityksellä ja pienemmillä kupeilla. Löysin siihen kyllä spiceriltä muunnosristikon että sen olis saanu sopiin tohon vanhaan paikalleen.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kuulostaa samankokoiselta, ~27mm kupit ulkoisilla sokilla tossakin on.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo samanlainen sitten.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Laitankin tähän ristinivel ym. osanumero/mittalistaa, niin ei tarvi niitä ettiä jos jotain spesiaalia suunnittelee.
Ulkolukolliset ristikot: Sarja Leveys Kuppi Spicer osanro. 1310 3.219 1.062 / 1 1/16" 5-153X 5-1310X 1330 3.622 1.062 5-213X 5-1330X 1350 3.622 1.188 5-178X 5-1350X 1410 4.188 1.188 / 1 3/16" 5-160X 5-1410X 1480 4.188 1.375 5-188X Sisälukolliset (leveys mitataan lukoista): GM 3RL/S44 2.556 1.125 5-3147X Dodge 7260 2.125 1.078 5-789X 7290 2.622 1.126 5-811X DANA 60 3.000 1.375 SPL55-3X 5-806X http://www.driveshaftspecialist.com/...D%20Guide.html http://spicerparts.com/products/driv...otive/u-joints Kardaanin liukujen spooriakseleita: http://www.dennysdriveshaft.com/c836...slip_yoke.html Liukuja: http://www.dennysdriveshaft.com/c461...iveshafts.html Pyörännavan/vetoakselin mutteri: Spicer #46085 Seisontajarruvaijerit (CCLB): BC94690 etummainen BC94689 välivaijeri BC95073 takavasen BC95222 takaoikea Huolto-osien numeroita: Ilmanputsari WIX 46293 Apulaitehihna GATK080653 w/o AC
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 13.06.2014 09:42 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eräänä iltana kotiin ajellessa mietin että pitäis varmaan laitella vaihteiston jäähyn putket uusiksi, ovat aika huonolla hapella olleet aina mitä tuo kärry on mulla ollut. Ihmeen hyvin ovat kestäneet silti, mitä nyt pieniä vuotoja ollu liitoksissa (letkua-putkea-letkua-putkea tyyppinen linjasto). Pääsin pihaan ja hain koiran sisältä. Tielle kävellessä katselin että onpas märkä pyöräkaivo, jossain ollu iso lammikko. Eikun hetkinen, pakkasta, ei täällä ole vettä missään! Tarkemmin ku katsoi niin etuakselista lähtien oli öljyä joka paikassa:
Helppohan se vuotopaikka oli löytää ku ei ollu eka kerta ![]() ![]() Taidan vetää ihan ykskudos hytikka letkut, putket tietty auttais jäähdyttämisessä mutta ovat työläämmät taivutella, ja letkut saa laiteltua paremmin suojaan. Laatikon liitännät on 1/4" NPT, lämmönvaihtimen etummainen 1/2" NPT ja taaempi 3/8" NPT. Overdriveltä poimittua tietoa (kiitos Pertura), että NPT-uros - AN-uros adaptereilla ja JIC-liittimillä saa myös tehtyä. AN-JIC liitos ei kestä kovaa painetta, mutta jäähylinjassa ei ole kuin noin 1 bar painetta niin toimii ongelmitta.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 09.03.2014 12:18 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mä tein aikonaan omaani täysin hydeletkusta linjat kun eräällä metsätiellä pääsi sulaan laatikon kyljestä se orkkis muovinipsuliitossysteemi. Omassa autossa ainakin oli lämmönvaihtimella samankokoset kierteet. Niissä tosin on joku muhvi/adapteri siinä kierteessä muistaakseni. Hydropisteellä ei tosin ollu muuta 2-kudosletkua niin tuli ainakin kestävät. Lämpöanturin kanssa joutu vähän järkeilemään, mutta sai senkin kyllä paikalleen ja toimivaks.
|
![]() |
Luokat |
cummins, dodge, ram |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Käyttis LJ | Gulo | Maasturiprojektit | 36 | 24.03.2018 17:53 |
Ostetaan käyttis | JariTi | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 07.03.2011 13:40 |
Ostettu Dsl käyttis | ranke | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 03.04.2010 18:20 |
Ostettu Halpa käyttis | karvanoppa | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.10.2009 10:32 |
NORT:in safarointi päivä 29.8.09 | JV73 | Tapahtumat | 63 | 22.10.2009 09:18 |