Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.02.2014, 14:43
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Kuvittelisin, että pulssin suhteen mittaava aparaatti. Jos sulla ei ole sellasta, niin voin myydä oskilloskoopin 500e

Musta tuntuu että en taida tarvita tuollaista aparaattia
Ilmeisesti toi meinaa ihan vaan kiekkamittaria ? Kö?

Tarvis toi tyhjäkäynti säätää kun tyhjäkäynti tällähetkellä 1500rpm

__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.02.2014, 14:48
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Musta tuntuu että en taida tarvita tuollaista aparaattia
Ilmeisesti toi meinaa ihan vaan kiekkamittaria ? Kö?

Tarvis toi tyhjäkäynti säätää kun tyhjäkäynti tällähetkellä 1500rpm
Mittaa pulssin suhdetta, http://en.wikipedia.org/wiki/Duty_cycle.
Joissaki yleismittareissaki on tuollanen ominaisuus. Varmaan sieltä päin suomea löytyy joku jolla on skooppi tai vastaava lainata
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2014, 09:37
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Eipä riittänyt ton tyhjäkäyntiruuvin säätö tohon tyhjäkäynnin laskuun 800rpm paikkeille. Se ruuvi väännetty täysin kiinni ja isc venttiili tukittu ja käy edelleen 1000rpm ---> iac venttiilissä jotain hässäkkää! pienen googlailun jälkeen löyty tollanen linkki, pitää sitä kokeilla mitä vaikutusta.

Tässä se jos siitä olis muillekkin joissakin tilanteissa apua


http://bbs.zuwharrie.com/content/top...tml#msg1045382


Edit : eli tosiaan tolla säädöllä säädetään ainoastaan kylmänä käynti rikastus kohdalleen.mulla tippui 3000rpm ---> 2000rpm käynti kylmänä. Kun lämpiää niin tyhjäkäynti edelleen 1000rpm
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 09.02.2014 12:30
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.02.2014, 17:59
jousipakka:n Avatar
jousipakka jousipakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.01.11
Sijainti: seinäjoki
Viestit: 124
Perusasetus

Muistaako joku suzuki tietäjä onko suzuki sj 410 tehty kahdella eri taka veto akseli mitalla ?? Lukon asennuksessa vähä ongelmia?!
__________________
sj-410
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.02.2014, 16:56
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Eipä riittänyt ton tyhjäkäyntiruuvin säätö tohon tyhjäkäynnin laskuun 800rpm paikkeille. Se ruuvi väännetty täysin kiinni ja isc venttiili tukittu ja käy edelleen 1000rpm ---> iac venttiilissä jotain hässäkkää! pienen googlailun jälkeen löyty tollanen linkki, pitää sitä kokeilla mitä vaikutusta.

Tässä se jos siitä olis muillekkin joissakin tilanteissa apua


http://bbs.zuwharrie.com/content/top...tml#msg1045382


Edit : eli tosiaan tolla säädöllä säädetään ainoastaan kylmänä käynti rikastus kohdalleen.mulla tippui 3000rpm ---> 2000rpm käynti kylmänä. Kun lämpiää niin tyhjäkäynti edelleen 1000rpm


Katoitko sä jo se ruuvin,Mikä päästää ilmaa kaasuläpän ohi?Jonkun kumitulpan alla lähellä kaasuvipua...

"SJ 413 kaasarista ruiskuksi"<--tuolla vikalla sivulla olikin oikein kuvien kera!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.02.2014, 18:21
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Katoitko sä jo se ruuvin,Mikä päästää ilmaa kaasuläpän ohi?Jonkun kumitulpan alla lähellä kaasuvipua...

"SJ 413 kaasarista ruiskuksi"<--tuolla vikalla sivulla olikin oikein kuvien kera!
Juu se ruuvi on kokonaan kiinni eli periaatteessa ei pitäis pysyä edes käynnissä.

Edit : TPS säädetty uudelleen, oli hiukan poskellaan..saa näkee nyt tippuuko kulutus..samalla tyhjäkäynti saatu oikeaksi.


Mitäs eroo muuten on g16a (8venanen) moottorissa verrattuna tohon g13 moottoriin ? Onko litrat muutettu kampuralla ja kangilla vai poraus eri ?
Päällisinpuolin näyttää täysin samalta.
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 11.02.2014 20:16
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.02.2014, 12:08
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Juu se ruuvi on kokonaan kiinni eli periaatteessa ei pitäis pysyä edes käynnissä.

Edit : TPS säädetty uudelleen, oli hiukan poskellaan..saa näkee nyt tippuuko kulutus..samalla tyhjäkäynti saatu oikeaksi.


Mitäs eroo muuten on g16a (8venanen) moottorissa verrattuna tohon g13 moottoriin ? Onko litrat muutettu kampuralla ja kangilla vai poraus eri ?
Päällisinpuolin näyttää täysin samalta.
http://www.teamswift.net/viewtopic.php?t=27523 en jaksanut koko litaniaa lukea,Mutta eiköhän se tieto tosta löydy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.02.2014, 12:10
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Paljonko 1,3 oljypaine pitää olla tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella??1bar?

autodatasta löytyikin.

samurai 1,3 vm.85-93 --> 3,0-4,2bar 3000rpm

swift g13a vm.85-89-->4,1-4,9bar 3000rpm

swift g13b vm.89-04-->3,0-4,2bar 3000rpm

Viimeksi muokannut Pajares : 23.02.2014 12:04
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 05:31 (GMT +2).