Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.01.2014, 20:18
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Kertokaas joku niksit vaihteiston irroitukseen. Kinkkukaappi dsl 4wd -96.

Esim miten kepit ja johdot?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.01.2014, 09:41
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
Kertokaas joku niksit vaihteiston irroitukseen. Kinkkukaappi dsl 4wd -96.

Esim miten kepit ja johdot?
Päävaihteiston keppi ihan irti ja aluevaihtajan voi jättää kii. Mut mikäli tuonkin haluaa ieri, niin kaks pulttia ku ottaa irti niin saa sillai irti et roikkuu ja ei huku.

Johdothan on liittimillä kii, ja ne saa kyllä irti, ja kuu ottaa ohuen talttameiselin kaa auki, niin ei hajoakkaan pahemmin.

Vääntöjouset kannttaa löysätä säätäsistä ja ennen löysäämist mitata et mihin kohtaa kiraa takas, mikäli ajoon tulee eikä pureta. Ja tätä palkia sit alaspäin min. 10cm... Saa vaihteistoo sen verran taakse päin, että saa keulaa tipahtaan. Ja vähitellen nyhjättyä alas.

Mut mikäli tykkää pulttailla, niin sitten siit jakolaatikko erilleen... Sitten tuo päävaiheteisto painaa ennään jotain 30-40kg, eli on jonkun etu-/takavetosen vaihteiston verran. Mut tässäkin tapauksessa joutuu tuota takapallkkia hiukan laskeen, että saa etuvedon osioin tuleen pois palkin takaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2014, 17:15
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Kiitos ^

Kolmisen tuntia ku pulttaili ja kiroili ni oli kytkin pöydällä. Painelaakeri oli antautunu.

Ps. Vihaan tollasia etu jousia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.01.2014, 19:33
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
Kiitos ^

Kolmisen tuntia ku pulttaili ja kiroili ni oli kytkin pöydällä. Painelaakeri oli antautunu.

Ps. Vihaan tollasia etu jousia
Kiitos kiitos...

On tuollanen tullut pultattua irti melkeempä maajalassakin, ja pienen vesisateen ollessa päällä. ja jakolaation ollessa perässä... Kyl siin jokunen kirosana tuli, kun ei alustakaan pitänyt vettä ja ku vaihteistolle armoton tarve. Eihän tuo muuten niin paha rasti ois ollut, mutta joku ehti taka-akselin myydä siit ja sen takia jäänyt pihalle ja ku ei sopivaa nostokalustoo et ois sisälle saanut.

Onhan nuo jouset vähän perseestä, vaikka Pajerossakin vääntöset ees. Mut siin saa vaihteiston kyllä irti ilman et tarvii noin helkkaristi kikkailla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.01.2014, 20:25
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Plussaa kyl keppien irrotuksen helppoudesta ja siitä et laatikon pulttei avatessa mahtuu kädet ympäri laatikon.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.02.2014, 17:17
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
Plussaa kyl keppien irrotuksen helppoudesta ja siitä et laatikon pulttei avatessa mahtuu kädet ympäri laatikon.
Ja se on vielä helpompi tehä jos on 75 mm korinkorotus.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.02.2014, 17:31
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
Plussaa kyl keppien irrotuksen helppoudesta ja siitä et laatikon pulttei avatessa mahtuu kädet ympäri laatikon.

Oikeestaan ainoot v-mäiset pultit tuossa on startin pultit, jos ei oo koppa nostettu yhtään. Alin on millanen on, ja ylempi kopankorotuksella helpompi ku voipyöräkotelosta käsin aukoo.

Mut tiedän tapausken, jossa startin vaihdossa on imusarja irrotettu ja sen jälestä pultteja metsästetty ku tipahtaneet... Mut saa kyllä paikallaan ollessakin vaihdettua. Tehty -12 syksyllä Miilurannan suunnalla sivaitsevalla turvesuon laidalla tuo vaihto kentällä ihan. Ja koppa vakiokorossa siellä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.02.2014, 18:24
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Hämmästyin kyllä kuin hyvin tilaa vakio korossakin.

Hämmästyin myös kuinka vmäinen oli se startti irrottaa :

Tänäå laitoin uuden kytkimen ja työnsin laatikon takas. Meni todella helposti takas

Oikeestaa enää keppi startti saa nähä mitä sen kans keksii. Eiköhä se sinne mee takas ku hetken kiroaa en kyllä ihmettele jos joku on imusarjan irrottanu jos meinaa tarvis siel kolossa johdotkin irrottaa ja laittaa takas ni itku tulis
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 23:05 (GMT +2).