Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.01.2014, 17:36
MURRE MURRE ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: uusimaa
Viestit: 26
Perusasetus

Ei löytynyt korjausarjaa , missä olis kaikki kumit. En kyllä vielä kysellyt merkkiliikkeestä , kun täältä monesti löytyy hyvät vinkit.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.01.2014, 17:46
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MURRE Näytä viesti
Ei löytynyt korjausarjaa , missä olis kaikki kumit. En kyllä vielä kysellyt merkkiliikkeestä , kun täältä monesti löytyy hyvät vinkit.
No kyllähän noihin täydellistä korjaussarjaa löytyy ihan vaikka motonetistäkin. Tosin se sylinterin haitarikumi ei näytä ihan niin hyvältä kuin original, joten en ole sitä käyttänyt, kun on vielä olleet alkuperäiset ehjiä, mutta kai senkin sinne saa asennettua jos tarve vaatii.

Ja lowrangeoffroad kyllä myy sitten ihan mitä vaan, ja löytyy vaikka uusia liukutappejakin, jos vanhat alkaa olla liian ruosteessa. Kaikki muukin tarvittava suzukiosa löytyy sieltä edullisesti, ja useimmiten alkuperäisiä tai muuten laadukkaita osia.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.01.2014, 21:11
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Olisko kellään mitään hajua tämmöseen vaivaan.

Vm92 1,3l ykspisteruisku samurain kone

Kaasuun vastaavuus heikko eli nopeesti painamalla kaasun pohjaan booaa ja jopa sammuu välillä, kun taas hiljalleen painamalla nostaa kierrokset hyvin.

Bensanpaineet tyhjäkäynnillä n.1,5bar
Kierroksilla n.2,1bar

Bensapaineensäätimeltä lähtevän paluuputken kun puristaa lyttyyn niin paine nousee melkein 4bar


Lamdan vaihtelu tyhjäkäynnillä 0,2v-0,5v

Mitäs seuraavaks ?

Edit : tänään työmatka töihin n.14km
Toimi kunnolla noin 2km jonka jälkeen taas booasi eikä kestä kaasua, sammuttamalla toimi taas komeasti muutaman kilsan mutta taas sama vaiva. Työpaikan pihassa käyttelin paikallaan ja iski putken päästä liekkiä
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 29.01.2014 07:15
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.01.2014, 18:00
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

fuel pump delivery pressure 2,7bar
injector 0,8-1,8 ohm
lambda sensor 11,7-14,3ohm

MItä tulee voltteja mapille ja sille kaasunasento möykylle kun on virrat käännetty päälle??
Kaikki maadoitukset ok?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.01.2014, 19:58
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
fuel pump delivery pressure 2,7bar
injector 0,8-1,8 ohm
lambda sensor 11,7-14,3ohm

MItä tulee voltteja mapille ja sille kaasunasento möykylle kun on virrat käännetty päälle??
Kaikki maadoitukset ok?
Tänään tarkastettu bensanpaineet uudelleen, kun vika päällä niin paine 1bar--> tankkipumppu vaihdettu.. Pienen testilenkin jälkeen taas alkoi booan..huomenna tarkistella bensapumpun rele.

Mappi tarkistettu pattereiden ja alipainepumpun avulla ja se tuntuis olevan kunnossa.

Jännite Mapille ja kaasun asentotunnarille pitää kans tarkistaa huomenna sekä toi suuttimen vastusarvo

Edit: lisää tutkimista

Suuttimen vastus 1,7 ohm

Bensan paine ei nouse kun 0,5bar ekalla bensapumpun käytöllä, toisella kertaa jaksaa nousta baariin saakka ja lähtee käyntiin.
Heti käyntiin lähdön jälkeen bensan paine hetken aikaa 2bar, mutta laskee 1,5bar ja hieman alle ja prötää.

Jossainvaiheessa kun tukki paluuletkun niin paine nousi yli 2bar ja kävi kunnolla--> vaihdoin säädettävän painesäätimen.
Painesäätimen vaihdon jälkeen toimi hetken ja taas alko prötään, prkl !!

Huomenna lisää ihmettelyä, olisko kellään ideoita??


Edit: lisää tutkimista sekä vian syy

Eli polttoaineen tulo letku tukkoon -> paine ei noussut eli pumpussa vika..kö? Sen jälkeen annoin suoraa virtaa toisesta akusta suoraan pumpun sähköpistokkeeseen, pumppu ei pyörinyt.. Virta johto kiinni liittimeen ja maa johto runkoon --> pumppu alkoi pyörimään eli maa vikaa.

Tankki irroitettu ja pumppu irroitettu, oli miinus kaapelin läpivienti niin pahassa kunnossa ettei pumppu saanut kunnon maata--> maa johto ja läpivienti korjattu ja nyt TOIMII jeee! Pikkasen on välillä meinannut usko loppua.
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 31.01.2014 19:07
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.01.2014, 17:29
hemmobj40 hemmobj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.03.07
Sijainti: Rauma, Suomi
Viestit: 116
Perusasetus

Mulla vitarassa oli samanlaisia oireita. Virranjakajan kannen vaihto auttoi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.01.2014, 21:58
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Tänään tarkastettu bensanpaineet uudelleen, kun vika päällä niin paine 1bar--> tankkipumppu vaihdettu.. Pienen testilenkin jälkeen taas alkoi booan..huomenna tarkistella bensapumpun rele.

Mappi tarkistettu pattereiden ja alipainepumpun avulla ja se tuntuis olevan kunnossa.

Jännite Mapille ja kaasun asentotunnarille pitää kans tarkistaa huomenna sekä toi suuttimen vastusarvo

Edit: lisää tutkimista

Suuttimen vastus 1,7 ohm

Bensan paine ei nouse kun 0,5bar ekalla bensapumpun käytöllä, toisella kertaa jaksaa nousta baariin saakka ja lähtee käyntiin.
Heti käyntiin lähdön jälkeen bensan paine hetken aikaa 2bar, mutta laskee 1,5bar ja hieman alle ja prötää.

Jossainvaiheessa kun tukki paluuletkun niin paine nousi yli 2bar ja kävi kunnolla--> vaihdoin säädettävän painesäätimen.
Painesäätimen vaihdon jälkeen toimi hetken ja taas alko prötään, prkl !!

Huomenna lisää ihmettelyä, olisko kellään ideoita??


Edit: lisää tutkimista sekä vian syy

Eli polttoaineen tulo letku tukkoon -> paine ei noussut eli pumpussa vika..kö? Sen jälkeen annoin suoraa virtaa toisesta akusta suoraan pumpun sähköpistokkeeseen, pumppu ei pyörinyt.. Virta johto kiinni liittimeen ja maa johto runkoon --> pumppu alkoi pyörimään eli maa vikaa.

Tankki irroitettu ja pumppu irroitettu, oli miinus kaapelin läpivienti niin pahassa kunnossa ettei pumppu saanut kunnon maata--> maa johto ja läpivienti korjattu ja nyt TOIMII jeee! Pikkasen on välillä meinannut usko loppua.

Se on hyvä että alkoi rokkaamaan
Mihkä sä ruuvailit paineet/oliko sillä omalla regulaattorilla paljon?Tietää tota omaakin vähän seurailla kun saa tohon vaiheeseen asti..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.02.2014, 00:45
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Susukin oma paineensäätäjä nosti vähä päälle 2 baariin.
Nyt tosta säädettävästä säädin 2,5baariin ja kun moottori ei käy ja käyttää pumppua niin 3bar


Btw, hieman vastustelee tää harrastaminen. Tänään ajelin lumisateessa kotiin ja yht äkkiä lopetti lataamisen, remmit ja kaikki liittimet kiinni jne...

Taas haisis ilmeisesti pieni sähkövika, prkl
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 05:19 (GMT +2).