![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
EDIT: Sitäpaitsi on helppo mitata paljon soa korottaa ilman mitään lappuja muutenkin, kun käytössä täytyy kuitenkin olla vakiolatit... Kyllähän ne tuppaa merkkaamaan otteeseen juurikin nuo navasta lokarin reunaan, mutta ei kyllä ole kukaan koskaan niitä tarkastellut missään, ei konttorilla eikä tien päällä.
__________________
-Pauli- Viimeksi muokannut Palex : 24.01.2014 22:06 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla on kerran sattunut sellainen ratsia kohdalle missä oli jotain katsureita mukana ja ne tarkisti mitat. Syksyaikaa se oli et oiskohan ollu pääpaino renkaiden tarkistuksissa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mites toi sitä helpottaa?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Siten, että jos akseli on aluperin pakan päällä, niin aika helppo siitä päätellä paljon tulee korotusta kun se vain yksinkertaisesti siirtyy pakan alapuolelle. Matematiikkaa ja rullamittaa nääs...
![]()
__________________
-Pauli- |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Noup.
Ensimmäinen kohta missä menee metsään on pakkojen kiinnityspintojen korkeus. Harvoin jää se vanha sinne alle vertailukohdaksi. Tai uusi tulee samoilla mitoilla päälle. Toinen asia on että säilyykö kaikki lehdet pakassa. Ja kolmas on jousien kuoleentuminen. Valmistajan mitat on tietysti otettu uusilla ja ryhdikkäillä jousilla ja silloinkin yläkanttiin eli korotusvaraa voi olla aika reilustikin. Bj-75 johon taannoin tein soan oli vaipunut jo valmiiksi 5 senttiä noista ilmoitetuista mitoista eli kun soata suunnittelin niin pelivaraa olikin 200mm kokonaiskorotukselle niin että kaikki pykälät vielä täyttyvät. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja on kyllä teilläpäin vainoharhaisia ja epäileväisiä katsureita, jos kaikki pitää millilleen dokumenttien kanssa käydä läpi, eikä edes uskota asiakkaan sanaan pätkääkään! ![]() Ja kerran tuo korottamishomma ei muutenkaan pitäisi olla mikään kilpailu siitä, että kuka onnistuu korottamaan laillisesti autoaan eniten, niin mitä vitun väliä sillä on paljon on jouset lässähtäneet ja paljon on nykyinen kattokorkeus yms. Minä ainakin korotan autojani vaan justiinsa niin vähän kuin vain on mahdollista, enkä yritäkään minkään selkeästi puoli metriä korotetun kötöstyksen kanssa leimalle. Asiallisesti rakennettu auto näyttää asialliselta ihan ilman mitään turhaa pilkun viilausta ja rullamittailuja... ![]()
__________________
-Pauli- |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Juu niin määkin. Mut se tahtoo olla melkoisen vaikeaa toteuttaa soa tuon 75mm sisällä.
Varsinkin jos akseliputkikin on jo 82mm...et sikäli hyvä kun todennetaan jotenkin muuten. Toki susukissa on varmaan sen verran pienempää osaa että mahtuu mittoihin mutta isommissa tulee vastaan. Renkaita ei mitata, ne katsotaan kirjasta. Eikä toi ainakaan mua ole koskaan rieponut että tarkistetaan. Selkeä meininki eikä jätä varaa jossittelulle. Nää oli molemmat tiedossa jo tekovaiheessa et mitataan ja rajoissa tulee pysyä. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Taidan mennä nukkumaan täältä höpöttämästä! ![]()
__________________
-Pauli- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kieron etuakselin mittaaminen | Killer-Wo | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.01.2013 20:58 |
Vitarasta yleensä? | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 13.09.2012 20:32 |
Korotuksen suuruus? | Vihavainen | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.02.2009 18:01 |
Safarit yleensä | T€€MU | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 19.07.2005 06:35 |