Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.01.2014, 14:15
Lohre Lohre ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Koillismaa
Viestit: 117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Kiitettävän hyvä kuvauksesi ei oikeastaan jätä enää muuta vaihtoehtoa, kuin että ilmanohjausläppäsysteemi ei kolahteluista huolimatta toimi oikein. Masinisti-foorumilla kerrottiin, että lämmönsäätövivusta säätyy myös ohipuhallusläppä. Se on sulla ilmeisesti jäänyt väärään asentoon. Kurki sinne apukuskin puolelle ja keskikonsolin taakse, missä ne vivut ja läpät asustaa...
Joo, läppävika. Taitaa Runnerissa olla sama lämmitysjärjestelmä, ja kyllä ilma liikkuu reilusti kun täysille veivaa vivut.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.01.2014, 16:31
tyhtis tyhtis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.11.13
Sijainti: keminmaa
Viestit: 39
Perusasetus

morjens sen verta tutkin että tuo ohipuhallusläppä on ilmeisesti tuo joka on ennen kennoa jonka olen lukinnut jos kääntää toiseen asentoon niin alkaa tulemään kapinettiin kylmää ilmaa pelkästään....
saahan tuon puhaltimen moottorin irti nättiin tuosta pirhana en ole hokannu kattoa onko alkuperäinen tojota vai ei....
perhana kun tuo on noin tyhmästi rakennettu yhteen koteloon kenno ja kaikki läpät ja tuo laatikko ei purkaudu kuin sahalla kappaleina toinen ehto purkaa kojetaulu poies....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.01.2014, 16:42
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Muuttuukos muuten puhalluksen voima jos käännät sen läpän sinne kylmälle puolelle. Jos ei niin silloin voisi olettaa että kenno ei ole tukossa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.01.2014, 17:39
tyhtis tyhtis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.11.13
Sijainti: keminmaa
Viestit: 39
Perusasetus

moniin tutkimuksia jatkettu puhallin on mallia taiwan tarvike ja voi pyörittää molemmin päin toiseen suuntaan pyöritin loppu puhallus kokonaan. Ja alkuperäiseen suuntaan puhaltaa kuin tähänni asti....
jos kääntää kylmälle puhallus ei merkittävästi muutu hieman saattaa parantua mutta ei paljoa justiin huomaa eron kädellä...
eli pahasti näyttää että vika on tyolla lootan sisällä jossa on kaikki läpät ja se meinaa että purkaa kojetaulu irti autosta että pääsee käsiksi läppiin.....
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.01.2014, 19:50
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhtis Näytä viesti
moniin tutkimuksia jatkettu puhallin on mallia taiwan tarvike ja voi pyörittää molemmin päin toiseen suuntaan pyöritin loppu puhallus kokonaan. Ja alkuperäiseen suuntaan puhaltaa kuin tähänni asti....
jos kääntää kylmälle puhallus ei merkittävästi muutu hieman saattaa parantua mutta ei paljoa justiin huomaa eron kädellä...
eli pahasti näyttää että vika on tyolla lootan sisällä jossa on kaikki läpät ja se meinaa että purkaa kojetaulu irti autosta että pääsee käsiksi läppiin.....
Kolme vaijeriahan tuonne ilmakanavalootaan menee räjäytyskuvan mukaan. Yksi niistä Air inlet damper control on moottorin päällä, seuraava Air mix damper control on keskivaiheilla ja kolmas menee äärilaitaa, nimeltää Defroster damper control. Noista se on pakko ratketa tämä ilman tulo, jos kerrat puhallin puhkuu ja ottaa kierroksia. Ei muuta kuin kokeilemisen iloa
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.01.2014, 20:15
Ipa Ipa ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 10.01.14
Sijainti: Imatra, Suomi
Viestit: 7
Perusasetus

Säädetäänkö Ln65sessa tota lämmintä ilmaa jollain muullakin kuin sillä vesiventtiilillä? ..siis lämmönsäätövivusta ei mee vaijeri kuin tolle vesiventtiilille?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.01.2014, 20:40
tyhtis tyhtis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.11.13
Sijainti: keminmaa
Viestit: 39
Perusasetus

jaaha nyt menee jännäksi kun en löydä tuosta lämmön säätö nupikan perästä kuin kaksi vaijeria eli yksi menee konehuoneeseen vesiventtiilille ja toinen vänkärin jalkatilaan tuonne kennon eteen raitista ja kuumaa ilmaa läpälle.
eli tässä on niinkin hieno tämä järjestelmä että jos kääntää kuumalle kokonaan vesi venttiili menee täysille ja samalla kääntyy läppä kennolla niin että kaikki ilma puhaltaa kennoon sitten jos tahtoo kylmempää niin hanikkaa käännetään vesi venttiili kutistuu ja samalla aletaan ohjaamaan kylmää ilmaa kennon ohi suoraan kapiiniin.
mutta jos on vielä kolmas läppä jonka pitäisi kääntyä vika on löydetty!!!! Defroster damper Control. (eikös tuo ole joku huurteen poiston jo ku hommeli)
tuon läpän häätyy siis olla kiinni siksi puhallus on heikko.
näkyykö kuvasta lähteekö heti vivulta kolme vaijeria vai miten ne menee ????

kiitoksia Porvoon Hilma tämä auttoi paljon mahdollisen vian löytymisessä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
TOYOTA HILUX LN110 TDI SERMAX Maasturiprojektit 90 02.06.2015 12:53
Myyty -82 hilux takalaita ja -89 hilux konepelti. . Hilux_TD O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 21.07.2012 19:58
Myydään toyota hilux,RJ . 8" perämurikka, hilux korotus jouset. toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 22.07.2011 08:30
Suzukin kopin lämmityslaitteen puhallin...? sako Tekniikka & Jutustelu 6 20.09.2008 19:47
Myydään Hilux Ln56 Kopin Osat osatauno O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 03.08.2008 12:13


Sivu luotu: 03:59 (GMT +2).