![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Oisko järkevää tehdä iso säiliö mihin otat koneen hukkalämmön ja siitä pienempään esim kierukalla. Siinä pienessä tulistaa. Itsellä talossa sellainen. Eli ottaa auringosta matalaa lämpöä paljon, kun ei saa kuumaa otettua, sitten pienessä nostetaan 60C*.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
pyöräytimmä tänään koppia puoli kierrosta, eli päivitetty ajatus on jotta jää hytin ja kopin väliin oven luo "terassi" eli n. 80 cm
bonuksena sisäänkäynti helpottuu, kengät voi potkia ja huuhtoa "ulkosalla" ja apparin puolelle, avatun oven "taakse" saadaan tarvittaessa näppärä ulkovarasto... takaylitys on mielenkiintoinen, suunnilleen yhtä pitkä (1.5 metriä) kuin korkeallakin, tosin perään kopin alle tulnee vielä yhtä ja toista ... kokonais korkeus näyttäs nyt olevan n. 326 cm ... ja jos ilmajousilla niiais 14 cm ja renkaita lytistämällä 15 cm niin saattais mahtua tallista uloskin
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Nuo renkaat ei ainakaan niin paljon lytisty, vaikka ilmat kokonaan ottaisi pois, mutta siksi kai ne pikkuauton lisut hakusessakin..? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
eikö lytisty ![]() ilmajousethan on hyvin simppeli homma tuohon rautasten tilalle, jahka lompakko myöntyy niin klikkaan pussit ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Olikos tuossa levyjarrut? jos joo, niin teet vaan puusta ajoreitin, ja ajat sen päällä levyjen varassa ulos. Lukemani perusteella ovat siten lastanneet campperimoggeja kontteihin maailmanmatkailua varten. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
onhan siinä varsin tanakat levyt, tarvii hiukan ehkä kuitenkin sulatella ajatusta ...
mikäs jako MAN nin vanteissa muuten on EDIT: oho, taas paukahti 10 K msGs täyteen ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
||||
|
||||
![]()
MANnissa 8 x 275 ja keskireikä oli vissiin 213 mm. Mulla ois sellaisille käyttöä...
Tuolta mä ehkä niitä toiselle mantereelle laivaamisjuttuja lueskelin, jossa tuommoisia keinoja käytettiin. http://www.horizonsunlimited.com/ Vaan ei ne levyt tuossa niin kovilla ole, kuin mitä äkkiseltään aattelee. voimat on kuitenkin suoraan levyn säteen suuntaiset eli puristusta ja sitä teräs kyllä kestää. Suoraan kun ajaa, niin eipä mitään leikkauksia ja momentteja tule. Mutta se puu tms. alle kyllä tarpeen, kun kovalla pinnalla ne pistekuormat taas muuttaa tilanteen ihan toiseksi. EDIT: Onnittelut uudelleen saavutetusta isosta kirjoitusetapista! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Olikos kuinka paljon taka-akselimassaa käytettävissä?
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#9
|
||||
|
||||
![]() ny ei muista taka-akselimassaa ... kokonaiskantavuutta tais olla jäljellä jotain viitisen tonnia
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tätä projektia tuli viime viikolla ihmeteltyä ihan elävänä. on se isonnäköinen vierestä katottuna. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Laki taitaa sanoa jotakuinkin, että 75% akselivälistä saa olla ylitys, eli mogin 3M? akselivälillä ei ongelmaa.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
enpä ihan äkkiä usko ylityksen olevan onGelma, MaTTihan tän varmaan vahvistaa kunhan lukaisee ...
ja jos meinaa olla, viedään taka-akselia sitten sopivaan kohtaan, siihenkin on tehtaan papalta lääkkeet aika helposti saatavilla (+500 mm) ![]() vaan, tuskinpa tulee tarvetta EDIT: akseliväli on 3250, akselimassat otteella: etu 5300 ja taka 5450, kokonaismassa 10600, vaaka näytti katsastuksessa muistaaksein takana jonkun 2700 ja edessä 3300, omamassa oli 6000 kg
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 25.01.2014 23:36 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Eipä siinä ongelmaa, takakulman sivuttaissiirtymä ei koske tän ikäistä autoa: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...joneuvolle.pdf
Ja vähintään 20% auton massasta pitää kohdistua etuakselille, eli ei ole ongema sekään. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Juolahti tuossa mieleen noista kylmälaitteista tämmöne... http://www.hollenautosahko.fi/shop/p...ils.php?p=1155 viilentää topline scanian hytin kohtuu tehokkaasti ni luulis riittävän tuohon sunkin karavaani asumukseen... toki hiukan arvokas, mut kai noita käytettynäkin kaupataan... meinaan vaan et mahtaa melkosen lämpimiä hetkiä ilman moista, peltikuoret ja kuitenkin kohtuu ohuet eristeet... komia moggi ja mielenkiintoinen projekti!
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu, unimog |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty M: Unimog U1700L Huippu! | Varakone | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 06.11.2011 20:29 |
Unimog | pekkasforest | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 21.09.2009 18:52 |
Myydään Unimog 406 - 121 - 4 x 4 | carf9927 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 21.09.2009 16:34 |
o: unimog | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.08.2006 21:14 | |
O: Unimog | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 07.06.2006 21:11 |