![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Käynnistys Onkelma.Nissan king Cab -89 4wd Eli kylmänä ei sitte millään käynnisty. hehkut ok (tehty nappihehku) Polttoaineputket uusittu. Suuttimet Käytetty huollossa.syöttöpumpun ajoitusta koitettu sinne tänne. Puristuspaineet mittaamatta , Ei ole mittaria. Missä vika? Voiko olla niin harva?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Varmasti hehkut ehyet? Nappi ehyt? Halvat napit ei kauheesti kestä tässä touhussa edes. Itsellä palanut ekalla hehkutuskella jo nappia. Mikäli releen kautta tuo virta kulkee, niin kulkeeko releen läpi virtanen? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kylmänä saa startata tosissaan ennen ku käynnistyy ja Ja sitte ku lähtee käyntiin niin Röpöttää hetken niinku ei kaikilla kävis. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ja mikäli ei ongelmalle selvyyttä tuu, niin täältä löytyy tekniikkaa, joka lähteee tulille kyllä... Ja on samaa konetyyppiä ja osiakin et saa vaikka sen nappisen heittää roskiin.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
katsoppas ventiilin välykset,ja huom.oikea merkki hihnapyörältä.mulla oli aikanaan just samallainen kc,siitä oli säädetty venat väärällä lovella.kun sääti venat oikein lähti -40 laakista.ps.en valehtele.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ventiilin välykset myöskin tarkistettu. mut en nyt hoksaa mitä tarkoitat (oikea merkki hihnapyörältä eli mitä?) ja myös tuo säädetty väärältä lovelta.?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
siinä hihnapyörällä kampiakselilla on useampilovi,se lovi n.2 oli muistaakseni se oikea,korjatkoon joku jos olen väärässä.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Niin mut äkkiseltään en ymmärrä miks kampiakselin merkki kohdalleen jos venat säätää?? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Vika Varmaankin löytyy tästä
Nissan on ainoa auto jonka tiedän, jolla voi iskeä silmää! Apukuljettajan puoleinen etulyhty toimii ainoastaan, kun valot käännetään päälle. Toinen palaa koko ajan. Tämän avulla voit Nissanilla ”iskeä silmää” jos vaikka vastaan tulee hyvän näköinen nainen. Tämä johtuu kuulemma jostakin releboksista, jonka hinta on tuolla alle parissa sadassa, mutta kuka nyt tällaista ominaisuutta haluaisi korjata? Katsastus-setää täytyy kuitenkin aina muistuttaa, että valot toimivat kun vipua kääntää.
Apukuljettajan penkinlämmittimen merkkivalo syttyy ja sammuu miten tahtoo, ilmeisesti jonkun biorytmin mukaan. Tämä on kuulemma joku maadoitusongelma. Rekisterikilven toinen lamppu ei ole toiminut pariin vuoteen. Samoin bensan loppumisen ilmoittava valo ei ole minun nähden vilahtanutkaan – bensa Nissanista kyllä loppuu ennen pitkää, tämä on huomattu yhdessä valon toimimattomuuden kanssa. Jos Nissanilla on huono aamu (tämän esiintymistiheys saattaa liittyä jotenkin planeettojen keskinäisiin asemiin), se ilmoittaa tästä päästämällä pitkän korahtavan äänen käynnistäessä. Tämä on kuulemma joku solenoidi. Kumma kyllä se käynnistyy kuitenkin joka kerta – paitsi, jos sataa liikaa. Jos et kovalla sateella saa Nissania ensimmäisellä yrityksellä käyntiin, parasta on mennä takaisin kotiin ja odottaa että auto päättää että nyt taas toimitaan. Jarruja on rempattu pariin otteeseen. Tilanne tällä hetkellä pitkäaikaisessa taistelussa kaikkien jarrujen yhtä aikaa oikein toimimisen kanssa on se, että etujarrut laahaavat ja käsijarrusta ei ole juuri muuta iloa, kuin vivun (turhaa) kiskomisen tuoma liikunta. Käsijarrua on kiristetty (laahaa) ja löysätty (ei pidä kunnolla) useaan otteeseen usean eri henkilön ja liikkeen toimesta, ja sitten on yksinkertaisesti luovutettu. Jos ajat moottoritietä pari kilometriä ja kurvaat huoltamon pihaan, pimeällä näet kuinka kuljettajan puoleinen jarrulevy hehkuu punaisena kuin Formula ykkösissä ikään. Jos nälkä yllättää, kun pysähdyt jäähdyttelemään jarruja laahaamisen vuoksi, voit paistaa vannetta vasten vaikka kananmunan tai nakkeja (ei testattu, mutta kypsyvät todennäköisesti alle sekunnissa). Tässä on siis urheiluauton henkeä ja matkailuauton kätevyyttä! Ja mahdollisesti vielä yhden jarruremontin paikka, kun jotkut tiivisteet ovat todennäköisesti palaneet. Nissanilla on negatiivista karmaa. Joku peruutti tässä kesällä parkkipaikalla apukuljettajan puoleiseen takaoveen, ja kun se vaihdettiin vakuutuksen piikkiin uuteen, ei ole takaovi totellut keskuslukitusta, ellei kuun asento ole oikea. Joskus (=käytännössä aina, paitsi silloin kun unohdat lukita tuon takaoven erikseen) joudutaan takaovi auttamaan sisäpuolelta auki, kun mekanismi menee jotenkin juntturaan eikä keskuslukitus avaa takaovea. Kun ovi saatiin uusittua, Nissan oli lommoton ja naarmuton kaksi päivää, kunnes paha silmä iski taas ja peruutin sen sirkkeliin. Nyt takakontin kansi odottaa enää maalipurkkia, lommo ja naarmut on jo fiksattu. Luulen kuitenkin että seuraavana päivänä tippuu konepellille meteoriitti tai jotakin muuta vastaavaa, kun tuo saadaan tehtyä loppuun saakka. Katsastuksesta tämä Japanin lahja autokorjaamoille ei ole varmaan koskaan päässyt ekalla läpi. Milloin menee kaikki iskunvaimentimet vaihtoon (2006), milloin käkkäri ei toimi takavasemmalla ollenkaan (2007). Huoltokirja on erittäin hyvä siltä n. 5 % osalta, jolta papereita on tallessa siinä epämääräisessä läjässä. Tämän ikäiselle autolle normaaliin tapaan takaovien kynnyksissä alkaa kukkia ruostetta. Samoin konepellillä ja muuallakin on sellaisia kökköjä jotka eivät ainakaan ilman pyhää vettä siitä irtoa. Yksi outo musta naarmu on jossakin päin autoa, ja bensatankin luukussa näyttää olevan jonkinlainen pieni painauma, varmaan muisto siitä kun joku entisistä omistajista on työntänyt talvipakkasella Nissanin seuraavan kylmän huoltamon pihaan (koska bensan merkkivalo ei toimi), ja luukku on taas kerran jäätynyt kiinni. Tuulilasissa on myös 'turvaurat', jotka ovat ilmeisesti jonkun kyllästyneen kesätyöläisen 30 sekunnissa marketin pihalla asentamat, eikä joku edellinen omistaja ole ehtinyt väliin, kun kesämies on läntännyt turvaura-laitteensa melko paljon ohi siitä missä sen olisi kuulunut olla. No, kyllä se pyyhkijä siihen kuitenkin enimmäkseen osuu. Ajonestolaitteen kaukosäätimiä on yksi ja puoli. Yksi toimii, ja toinen toimii vain noin joka toinen päivä. Kävin tässä taannoin näyttämässä Nissania erään korjaamon karvakouralle, joka tunnollisesti otti muistiinpanoja kaikista vioista ja lupasi palata asiaan korjauksen hinnan kanssa. Eipä ole kaverista kuulunut - taisi tuumata ettei ole pahuuden voimia vastaan pelkällä jakoavaimella käyminen. Sisältä päin auto on normaali ja siisti. Penkeissä on mustat/harmaat tuning-päälliset ja ratissa on musta tuning-näppylä-kumi päällä. Myös näiden alta penkit ovat suunnilleen hyvässä kunnossa, ne ovat siellä vain sen takia, että Samojedin karvan imurointi ja kuolan pyyhkiminen on helpompaa tuning-päällisiltä kuin Nissanin kankaista. Renkaista toiset ovat huonot ja toiset vielä huonommat. Kesärenkaat ovat kohta loppu, mutta eihän näitä testihäviäjiä uutenakaan kannattaisi auton alla pitää jos henkikulta on kallis. Rengasmyyjä sanoi, että hänellä ja kaikilla hänen kavereillaankin on samat laatukumit alla, ja että ne kestävät helposti kolme kesää (taisi koskea tapauksia, joissa ajetaan alle 5 tkm vuodessa). Samoin talvikumit joutavat todennäköisesti vaihtoon, ne ovat vielä nastojen ja urien puolesta ajettavassa kunnossa mutta en edes muista koska ne on hankittu, mitä voi pitää varmana merkkinä siitä että on aika vaihtaa. Vastoin kaikkia todennäköisyyksiä ja odotuksia Nissan kuitenkin toimii hyvin (kunhan ei sada liikaa, eikä välitä henkimaailman merkkivaloista, muistaa tankata hyvissä ajoin, lapset kipuavat kyytiin vain kuljettajan puolelta, ajetaan vain kaupunkinopeuksia, eikä pysäköidä mäkeen pelkän käsijarrun varassa.. ja autoa katsellaan vain hämärässä tai mielellään täysin pimeässä), ja se on parhaillaankin käytössä. Viimeksi muokannut Pekezzi : 13.01.2014 20:44 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Näin pakkasella ilmestyi auton alle melkoinen lammikko, mitenkä on, onnistuuko öljypohjan tiivisteen vaihto td27/25:an helposti?eli saako öljypohjan pultit avaamalla tuohon sen verran rakoa, että uuden tiivisteen saa ujutettua paikalleen, koska öljypohjan pois ottaminen ei taida olla aivan helpointa poikkitukien takia.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |