![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() En mää ihan hakoteillä ole jos ameriikassakin fiksuimmat on huomannu ![]() Lehti antaa tee-se-itse-miehelle mahdollisuuden takomiseen, riipukkeiden tuunauksiin, latien poistoon tai lisäykseen, liukupaloja jousien päihin.. Vaativat sitä rasvausta jota kukaan ei tee paitsi minä joskus. Lehtien joustovara on rajallinen mutta mun ajossa ei ole vielä koskaan loppunut joustovarat kesken, toki kiinni on jääty mutta olisiko kierrejousilla siitä selvitty? Ehkä, ehkä ei. Tuolla lehtialustalla pääsee jo yrittämään kaatopaikkoja ja jollei välttämättä tarvi kaataa niin kyllä lehtibussi tulee vinssillä vieterivastaavan perässä.Voin olla ja varmaan olenkin väärässä mutta joku vieteriukko vois todistaa mulle sen. ![]() Yksi ongelma on ilmennyt, notkea takapää joustaa niin paljon että kumipuslat ei kestä. Uudet puslat meni muruiksi muutamalla ajokerralla. Laitoin vanhat nylonpuslat takaisin ja taas mennään. Showoffi on eri laji.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. Viimeksi muokannut helmapelti : 11.01.2014 19:30 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Voidaan kokeilla tuon minun 110" Defenderin kanssa,kumpi menee pidemmälle ilman lukkoja? ![]() Minkäkokoiset renkaat pistän alle? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Voitais muuten kokeilla kun olen nyt 30min päässä. 38" multa löytyy mutta tänään on jo ajonesto päällä. Trehvataan ja kokeillaan, ei hopia ole häpiä. En siis väitä mitään mutta kiinnostaa kyllä, ajaakkaan en osaa mutta yritystä löytyy..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. Viimeksi muokannut helmapelti : 11.01.2014 20:02 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei tartte lukkoja jos on toimiva jousitus
![]() Mulla isoimmat mitkä mahtuu pyörimään on 35,5",mutta kyllä niillä on pärjännyt. Tervetuloa vaan tähän "ranchille",kyllä tässä kokeilukivikoita/kalliota löytyy ![]() Tuossa Picu:n kuvaamaa pätkää pääsisäisajeluista: http://www.youtube.com/watch?v=P9p-0KOvmo4 Viimeksi muokannut Racingrabbit : 11.01.2014 20:15 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ton mäki oon sisäistäny,vaik offauskokemus jokseenkin nolla,kerran ei veli venäläisen maastokuorma-autoissakaan ole lukkoja.
Ei kellään oo kokemusta paraabelijousista,verraten normipakkoihin ja kierrejousin,sellaset ois omaan BJ45 tulossa,kuhan sais aikaseks ja sais ajokuntoon
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Molemmilla alustoilla saa hyvät joustot jne, ja varmaa vertailukelpoiset hiljasessa vauhdissa(esmes crawlerit ja mitä näitä nyt on..).
Minusta suurin ero tulee kun nopeus kasvaa, esim suunnistuksessa siirtymiin. Kierrejousialustaisella voi päästellä metsäautotiellä vähän reippaammin matkustusmukavuuden kärsimättä. Tai jos kattoo vaikka offikrossia, niin kierrejousialusta seuraa maanpintaa paljon tarkemmin kuin vankkurijousi...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ajomukavuus samuraissa tiellä yhtä huono vakio lehtialustalla ja noin50mm korottavalla kierrealustalla.
metsässä en lehtialustalla ole ajanu, mutta sivusta seuraten ongelmia aiheuttaa jousie riipukkeet kiinni kivissä, kannoissa ja ojien ylityksissä ym. ja kierrealustana jakarimalli antaa ihan riittävän notkeuden. hoojiin riipukkeet kiinni ojien penkoissa kokoajan, eli ajosiltoja joutu käyttämään lähes joka ojaan, muutenhan lehtialusta toimisi ihan riittävästi. jonkuverran auttas, kun kääntäis riipukkeet edestä ja takaa auton keskelle, mutta työnä rupeaa olemaan melki sama laittaa jakarit alle
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#8
|
||||
|
||||
![]()
velipojan rj jossa vakio alusta, ja ittellä oli hdj jollain +2" satsilla oli kyllä sellasia kivirekiä ettei toista. tietysti poikkeuksiakin löytyy, jakarimallin tukivarret on ainakin ihan perseestä.
nelilinkki melkein ainoo mitä kehuisin paremmaksi ku lehtiä. ainakin mun soa hjssa on niin letkee alusta et oikeen. mut sie ei olekkaan mitä kivikovia korotus jousia... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kierre? | Yölento | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 21.10.2010 14:10 |
pajeroon kierre alusta taakse | pallero | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 09.04.2008 10:21 |
Kierre,ilma vai joku muu jousi | rikuBJ | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 03.03.2008 14:09 |
M: kierre jousi bj | JV73 | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 28.10.2007 15:01 |
M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + | ALPO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 07.02.2007 10:38 |