Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.01.2014, 12:15
pantze pantze ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.06.12
Sijainti: joensuu, suomi
Viestit: 62
Blog Entries: 33
Perusasetus

Muuten laittas bitumilla ja jättäis kuskin ja apparin puolen laittamatta ja löis kaukalo maton siihensekin on vaihtoehto monien joukossa. On siinä kuiteskin ihan omanlaisensa metakka ajaessa tietä pitkin

__________________
Laiskuus on taidetta
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.01.2014, 12:41
parukit parukit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.13
Sijainti: Ypäjä
Viestit: 145
Perusasetus

Etra (Etola) myy palosuojattua äänieristettä nimeltään VM-puriste T110. Tarraliimapintainen musta levy kooltaan 1v2 metriä, paksuus 20 mm. Hinta 25€ neliö.
Tätä laitan hjiin kattoon vanerin alle. Ei varmaan sovi lattiaan eikä kovin alas seinille kun on vaahtomuovipuristetta
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.01.2014, 12:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Jos kyseessä on offiauto, niin itse laittaisin äänieristeet vain tasaisiin pystypintoihin (tulipelti hytin puolelta, ovet, luukut) ja mahdollisesti kattoon. Nehän ne on autossa kuin autossa mitkä usein meteliä pitää. Toki laittastakin ääntä tulee, mutta puhtaanapidon ja kosteuden keräämisen kannalta lattialle laitettavat äänieristeet on ihan vihoviimeistä tavaraa autossa, jolla kuitenkin Suomen olosuhteissa joutuu uimaan enemmän tai vähemmän.

Käyttöautot sitten kokonaan toinen juttu, vaikka niissäkin kyllä kosteus tahtoo kertyä vaimennus- ja lattiamattojen alle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.01.2014, 12:53
pantze pantze ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.06.12
Sijainti: joensuu, suomi
Viestit: 62
Blog Entries: 33
Talking

Tulin siihen tulokseen että laitan suzukiini lattialle paksun kumi maton ja laitan bitumilla pajaresin mainitsemat kohdat. Eiköhän nuo välttäne jos ei niin sit se varmin eli peltorit
__________________
Laiskuus on taidetta
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.01.2014, 14:21
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Bitumi ei välttämättä pysy katossa kiinni kauaa,Mut toi stp-butyyli silveri tai goldi kyllä pysyy
JA ruostetyöt kannattaa tehdä ennen noitten laittoa
JA Ovien/kontin luukun tiivisteet kannattaa kattoa että on kunnossa.
Ja Snorkkelin putkea ei kannataa vetää kuskinpuolelle..
Ja Tulipellistä kannattaa tukkia kaikki turhat reiät mitä joku on kuitenkin poraillut sinne.

Jos oikein haluaa hypistellä ja hieroa,Niin jotain vaikka 3mm lattaa vetää possuliimalla vielä tueksi noihin isoihin suoriin pintoihin kiinni antamaan jäykkyyttä..

JA seuraavaksi pinoat optimoita konttiin kuin koivuhalkoja pinoon ja kilowatti tolkulla vahvistimia valat lattian betonilla kaiuttimien aluset ainakin 20mm alumiinista bassoja niin paljon että saa hommata 6"korotus sarjan kompensoimaan kadonnutta maavaraa


Noista matoista kertyy sit painoa aika salakavalasti yhden miehen verran
Mut kunnolla kun tekee,Niin varmasti hiljenee roimasti ja tohon lämpöjuttuunkin auttavat kerta lisäävät materiaalin paksuutta!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.01.2014, 16:02
pantze pantze ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.06.12
Sijainti: joensuu, suomi
Viestit: 62
Blog Entries: 33
Perusasetus

Kiitoksia suuresti näistä ohjeista ja nauruista
__________________
Laiskuus on taidetta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.01.2014, 17:12
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

se bitumimatto on ihan vihonviimestä paskaa ainakin auton lattioissa, ite tehny patrolliin ruostehommia jonni aikoo ja kun joku kyrpä on tohottimella muovannu bitumit lattialle, niin ah heijjaa jotta on ihanoo suaha se irti, jotta sais hitsata iliman, että koko auto palaa.. se ensinnäkin peittää ruosteen tosi hyvin ja pehmeistä kohista löyty tosi pehmeitä paikkoja maton alta hyvinkin kaukaa ite vaurioalueelta kun tarkemmin tutki ja sitten tosiaan se on paikottain helekkarin tiukassa, että saa hitsattua. offiautoon en laittas ikinä tuota

joku minkä sie suat rullattua lattialta syrjään, jos tarviit kuivattaa tai hitsata autoo ja kiinnitys vaikka alumiinilistalla tms, että on heleppo nykästä ruuvit päistä auki maton irrotuksen takia luulisin olevan fiksuin vaihtoehto offivermeeseen
tosiaa niiko moni on sanonu ni ovet ja seinät, sekä katto noissa eniten resonoi, ei niikää se lattian paksumpi ja pokattu pelti. yks on toki jos teet siihe lattiavanerit, ni sillo tee tuuletusontelot, joita pitkin ilima piäsöö kiertämään vapaasti kun auto on tallissa luukut auki kuivamassa, mutta tuollanen vanerointi voi tuoda aika ikävästi lissee painoo varsinki köykäsempään peliin.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
melu, äänieristys


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 17:11 (GMT +2).