![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sit kun saat kuvat ladattua ja tarinan kerrottua niin kerropas paljon tämä painaa? ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Vihdoin
Tätä projektikertomusta on jo pitkään odoteltu.
Hyvän näkönen toi vinssi systeemi, onko vinssin ja ton suunnanvaihtaja lootan välis joku koplinki. Itekin katellu IKH ssa ja peuralan sivuilta noita laatikoita samaan käyttötarkotukseen, muttaku kaikki on vaikuttanut niin isoilta ja kolhoilta. Toi istuu tohon kyllä nätisti. Ei o käyny kyllä mielessäkään että sen vois laittaa pystyyn. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
jaa sää teit sen tosta keltasesta raadosta,se oli kyl mätä
![]()
__________________
riiseli mersedes ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ihan mielenkiinnosta kyselen tuosta laatikosta ku itellä on tulossa semmonen nyt tuommosen 603 jatkeeksi tojjotaan ja en oo kuullu näissä piireissä mersun automaateista kuin huonoa sanottavaa
![]() ![]() Mites teillä on kestäny tuo 722.3? Onko originellinä vai vahvistettu? Oma käsitys tuosta automaatista on että pesee kyllä manuaalit kestossa, mutta muut väittävät toisin.. Vai onko nämä levenneet laatikot noita 722.4 ja ihmiset sitten haukkuvat kaikki mersun automaatit paskaksi? ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuo V8:sin (saati V12:sen) perässä oleva 722.3 on aikalailla erilaitos kuin turbodiiselin 722.3
Ne (722.3XX) .3 jälkeiset numerot on tässä vaiheessa ratkaisevia, ja kertovat laatikosta enemmän. Vahvistaa kannattaa ja säätää se sitten sellaiseksi ettei vaihdot pääse lipsumaan. 722.4 ei tuossa käytössä varmasti kestä kuin maks, viikon. ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei niissä 722.3 laatikoissa kovin isoja eroja ole, V8: ja V12 koneen perässä olevissa on ilmeisesti levypakoissa yksi levypari enemmän kuin turbodiiselin laatikossa.
722.4 on tarkoitettu pienemmille koneille eikä ole alunperinkään niin kovin vahva. Kun turbodieselin 722.3:sen laatikon on vahvistanut, laatikossa on öljyä, öljynlauhdutus on riittävä ja öljyt edes joskus vaihdetaan niin sitä ei saa rikki millään. Vakion turbodieselin perässä ehjä vakiolaatikko kestää maasturissakin täysin ilman ongelmia. Se että jos joltakin on joskus Mersun automaatti porsinut johtuu yleensä huonosta hoidosta ja siitä että sillä saattaa olla jo valmiiksi ajettu taksiajoa yhden miljoonan verran. Sitten mootori viritetään alkuperäiseen nähden kaksinkertaiselle teholle, laatikolle ei tehdä mitään, ei edes vaihdeta öljyjä ja suodatinta (eikä tarkisteta öljyn määrää), sitten poltetaan kumia joka kadunkulmassa, laatikko hajoaa siksi että se on ihan paska, oikeastaan kaikki Mersun automaatiti on ihan paskoja ![]() Mulla on Wanhassa Wihreessä turbodiiiselin 722.3 jonka Siekkinen Maaningassa on vahvistanut. Laatikko ei lipsu ja vaihteet vaihtuu sopivasti (ei liian terävästi). laatikko on saanut sikaa jo vuosia 35" renkailla ja n. 300-350hp tehoilla, välillä ruoputettu isolla puolella suossa pitkät tovit, ja joskus on jopa laatikon lämpömittari ollut tapissa. Täysin ilman ongelmia. MAN:ia ei keritä vuosia rakentelemaan se tarvitaan helmikuun lopussa valmiina ajoon. Viimeksi muokannut MikkoVuorsola : 09.01.2014 22:49 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pikkuhiljaa kori alkoi olla siinä vaiheessa että sitä täytyi sovittaa rungolle. Matalasta tallista johtuen runko pudotettiin ensin lattialle jotta korin sai kikkailtua rungolle.
Värkkäsimme myös lasikuituisen flippikeulan jota sovitettiin myös samassa yhteydessä paikalleen Flippi kiinnittyy konepellin saranoihin ja sen saa käännettyä kokonaan ylös. Tässä yhteydessä oli hyvä valmistaa myös etupuskuri ja etupanssari. Akkutelineestä teurastettiin ylimääräinen pelti pois. Harmaa iso putki on moottorin imuilmaputki, se tulee ohjaamon läpi. Ilmansuodatin on sijoitettu takaluukkuun. Harmaan putken takana näkyvä reikä on ylävesiletkun suojaputki joka myös menee nousujohteisesti kohti peräluukussa olevaa jäähdytintä. Ajatuksena on siirtää kaikki mahdolliset komponentit pois konehuoneesta, tavoitteena on että sinne ei jää muuta kuin moottori, jarrutehostaja ja ohjaussimpukka. Viimein oltiin tultu siihen pisteeseen että runko siirrettiin hiekkapuhalluspaikalle. Puhalluksen jälkeen maalarimestari hemmotteli runkoa epoksipohjalla ja uretaani pintavärillä. Viimeksi muokannut MikkoVuorsola : 09.01.2014 23:37 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ei jäänyt, eihän sitä kompuraakaan enään kuvassa ole, ja remmikin on löysällä
![]() Mootorin kyljessä on kyllä magneettikytkimellä jokin laite mutta mikähän se on? Ja se muuten jäi paikalleen. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
oisko smokkipumppu,, olikos tossa koneessa EGR..?
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Ilmapumppu se tosiaan on, eli noiden sen aikaisten määräysten täyttämiseksi jonkun aikaa pumppaa ilmaa pakosarjaan (jos nyt ihan oikein muistelen..)
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
V8 ja V12 koneisten lootissa on myös jonkinverran teräs osia (mm levypakoissa) jotka turboD:n lootassa on valualua.
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
makuasioita,sano ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]()
vaan piru että tulee komia G!
![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Ammattilaiset asialla!
![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Pikku yksityiskohtajuttu... Silloin joskus oli muistaakseni nokikkain pikaisesti juttuu etupanhardista ja sen virityksestä... Mikä oli loppusijoituspaikka virityksen laatu...? Dementia kun iski...
![]() |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu, mersu g |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Talvisafari Venäjälle Maaliskuun loppuun | _Tero_ | Tapahtumat | 58 | 03.04.2011 18:13 |
Myyty Pajero huoltoauto leimaa 2010 loppuun | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 09.09.2009 17:52 |
kuinka BJ:n kytkin ajetaan loppuun | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 29.11.2007 16:54 |
M : Maastotunkki "60" loppuun myyty ... | SERMAX | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.01.2007 16:41 |
O: 35" loppuun ajetut renkaat | O/M/V Muut | 0 | 05.07.2005 08:02 |