![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#176
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#177
|
|||
|
|||
![]()
Auto ootellu taas vuoroa talliin mutta tuli kummiski laitettua uudet talvirenkaat alle. Kyllä tuo keula nyt jo joustaa.
Loppuen lopuksi ei ihan nuin paljo ku kardaani tulee rajoittamaan nuita ulos joustoja, vaikka onki tuplanivel semmmonen. Keväällä liikkuu
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#178
|
|||
|
|||
![]()
Hyvin näyttäs liikkuvan alusta! Saa olla pitkät jarruletkut.
Ompas komeat renkaat ![]() .. kevättä odotellessa ![]() |
#179
|
|||
|
|||
![]()
"keväällä liikkuu"
![]() nyt otetaan anssi kumpikin itteemme niskasta kiinni että päästään kesällä safaroimaan. |
#180
|
||||
|
||||
![]()
OHHOH
![]() ![]() ![]() |
#181
|
|||
|
|||
![]()
Iskarit on neljän tuuman korotuksille suunniteltu ja iskari tornit on n.5cm lyhennetty. Joutuu laittaan vakio tornit niin ei pohjaa iskarit. Pitää viedä jarruille linjat jostain akselin keskilinjalta niin ei tarvi olla ihan mahottomat letkut.
Ja nutille, pitää ottaa oikeen niskaperseote ja alkaa tekemään.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#182
|
|||
|
|||
![]()
Taas on range raukka päässyt talliin ja jos se nyt pysyski sen aikaa että alkaa pääsemään koeajollekki joskus...
Ensin vähän ruosteita vähemmäksi ja sitähän riitti. Uutta peltiä ja samalla tuleepi eteen putki kiinnitys, kolme pulttia irti ja kylki on auki, helpottaa korjuuksia ja puhtaana pitoa ![]() Ulkolokari tulee kiinni putkeen ja sisälokariksi tulee muovilevy joka nousee lokarin mukana irti. Coolerille joutuu kehittelemään jonkunlaisen teline hässäkän mutta siihen se joskus tulee. Eikä ota renkaatkaan ihan vähällä enään kiinni.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#183
|
|||
|
|||
![]()
hyvä anssi. niin se etenee ku päivystellee. vai mitä?
|
#184
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se on hidasta ku ei saa nallevoima juomaa
![]()
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#185
|
||||
|
||||
![]()
Vedä jarruputket panhardia pitkin, pysyy hyvin kiinni eikä tarvii olla kilometrin mittaisia letkuja.
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
#186
|
|||
|
|||
![]()
Juu jotaki tämmöstä reittiä se tulee, pitäs vaan ensin kehitellä se panhardiki tuohon, ehotuksia otetaan vastaan tai sitten tehdään ihan itse semmonen katsastus"laillinen".
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#187
|
|||
|
|||
![]()
Taas kerinny parina iltana pyörähtää tallissa ja päässy jo vähän tekniikanki kimppuun. Ruostehommissa meniki pari tupakkaa mutta tekniikassa menee vissii muutama lisää kun osia ei taho löytyä... pari vuotta ku ollu levällään niin yllättävän piiloon ne osat menee näinki pienessä tallissa. mutta jospa siitä kohta savut sais pihalle ja sen jälkeen onkin enään panhardin asennusta ja koeajolle.
Meinas loppua välillä pelti kesken kun koitti leikata ruosteita pois, piti siinä välillä hitsailla väliaikasia tukeja ettei tapahdu ylimääräsiä nitkahuksia Kyllä se taitaa tuo entinen cooleri paketti vielä mennä nykyiseenki versioon Kuskin puolella riittää vielä hipistelyä ja vähän johto soppaa...
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#188
|
|||
|
|||
![]()
Taas on kohta vuosi vierähtänyt joten aika kaivaa auto rasvasta. Tuo panhardi ongelma pysäytti viimeksi rakentamisen ja pakko se oli laittaa akselin takapuolelle. Tuo mersunöljypohja, ohjausvarret ja etumurikka ei antanu vaihtoehtoja joten taakse se sitten tuli. Pitää vissiin tilata taas säätöpanhardi ku se on paremmin hitsattavaa mitä tuo vakio joka mahtaa olla valuu rautaa. Rangen vakio panhardia pitää vähän lyhentää ja päät kääntää niin saapi sopimaan paikoillleen.
Etukardaani aiheutti heti ongelmia, hyllyssä oleva tuplanivelhän ei passannukkaan tähän laatikkoon koska laippa sattuu olemaan sen verran iso ettei se mahu keskitasurin lukonkellon viereen... Konetta piti laskia ja laatikkoa nostaa niin sai vähän paremman kulman kardaaniin. Joutuu rajottamaan edestä vänkärinpuolelta melkopaljo ulosjoustoja mutta pitää kehitellä jotain muuta ristikkoa tuohon niin saapi etuakselinkin liikkumaan. Olisi pitäny kallistaa akselia paljo enemmän eteen jotta kulma olisi parempi mutta tekovaiheessa halusin saada mahollisimman lähelle vakioasentoa öljynkierron takia. Tuossa kohti kardaani alkaa tappamaan ittensä... Ja pitihän sitä vähän koittaa tunkkaillakki mutta tunkista loppu voima/nostokyky
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#189
|
||||
|
||||
![]()
Onko toi tunkki tosiaan noin mutkilla eri suuntiin kun kuvista näyttää, vai onko kamerassa "ominaisuus"
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#190
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän se on tuo tunkki mutkanen. Otti joskus vähän kipiää ja tuli äkkiä oiottua. Ollu tarkoitus heittää romukoppaan mutta eihän tuota oo vielä raaskinnu.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#191
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mistä tilasit noi jakarit ja mitähän niille jäi hintaa jos satut muistamaan? |
#192
|
|||
|
|||
![]()
MM4x4:stä tilasin ja hintaa en kyllä heti muista mutta nuo jakarit saattaapi olla kohta joutilaat kun taitaa mennä vakiot paikoilleen... selviää varmaan tällä viikolla. Niissä on rungonpään lähtö väännetty parempaan kulmaan, akselin kallistusta korjattu muistaakseni 6 astetta, puolet kevyemmät kuin vakiot ja onhan ne komiat.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#193
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.mm-4x4.com/ultralight-cas...72a-4955-p.asp http://www.mm-4x4.com/ultralight-cas...75a-4958-p.asp
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#194
|
|||
|
|||
![]()
Nuohan ne, sävy vaan päivitetty.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#195
|
|||
|
|||
![]() Jakarit.
Anteeksi offtopic mutta onko sulla mitään tietoa mitä fyysistä eroa noilla sun jakareilla on verrattuna Paddockin vastaaviin? Onkohan Paddockin tuotteissa myös "taivutus" tuolla rungon päässä?
|
#196
|
|||
|
|||
![]()
En oo katellu millasia Paddockilla on mutta pitääpä mulkasta
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#197
|
|||
|
|||
![]()
Eilen hörähti rangeki käymään ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen, pitkä oli vieteri(kaksi iltaa) mutta lähtihän se
![]() https://youtu.be/EarvTaCtMqw Meleko karkiaa oli käynti aluksi mutta tasottu se kun lämpesi.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#198
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ei noista oikeen nähnyt mutta mulla on 6 asteen korjaus ja ne on tehty 4 tuuman korotuksellle, toimi minulla ainakin hyvin ja oli hyvä ajaa tielläkin.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#199
|
|||
|
|||
![]()
Pienimuotonen koeajoki tänään suoritettu tallin siivouksen yhteydessä
![]() https://www.youtube.com/watch?v=K1UI...ature=youtu.be Liikkuu ihan ominavuin
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... Viimeksi muokannut anssi80 : 14.03.2015 20:52 |
#200
|
|||
|
|||
![]()
Vähän tuota jarrujen hamottelua. Mitähän nuo leimaviranomaiset sanovat jos tuommonen teräspunosletku meneetukivartta pitkin ja sen kiinnittäisi teräs nippusiteillä?
Tein eteen tuommoset ja taakse tulee vielä vakio reittiämutta mahtaa muuttua sekin takakolmiota pitkin meneväksi.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
AXE anti-hangover suihkusaippua | tuska | This And That | 21 | 09.08.2003 13:27 |