Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.01.2014, 21:04
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

pääasia että tulee hyvä

__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.01.2014, 21:58
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Millä muuten ootte kääntänyt napoja ja mistä "ote" ?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.01.2014, 22:05
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

mikäs tuo 77mm jousikorotussääntö oikeen on? eikös auton korkeutta määrää nykysin sen kokonaiskorkeus??
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.01.2014, 01:09
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Joo, M1G ja N1G saadaan korottaa jousituksesta 77mm.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Finlex
15 § Auton korkeuden muuttaminen
1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton
alustan korkeuden muuttaminen jousia säätämällä,
takomalla tai vaihtamalla taikka asentamalla jousen
ja akselin väliin tai jousen korin puoleiseen
kiinnityspisteeseen asianmukaiset korotus- tai
madalluskappaleet. Korkeutta saa muuttaa
verrattuna pyörien keskiöön enintään 51 mm, M 1 G-
luokan tai N1 G-luokan ajoneuvoissa kuitenkin
enintään 77 mm. Auton kokonaiskorkeuden lisäys
yhdessä mahdollisen korin korottamisen ja
renkaiden muutoksen kanssa saa olla enintään 100
mm, M 1 G- tai N1 G-luokan ajoneuvon kuitenkin
enintään 150 mm.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.01.2014, 11:29
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Lappi TL
Viestit: 2.028
Perusasetus

Sitä ei kannata miettiä että akseliputki on n90mm ja lehtijouset Xmm, eli niiden yhteenlaskettu "korotus" on oikein.... Teoriassa kyllä, mutta käytännössä auton korkeus ei muutu alkuperäisestä tehtaan ilmoittamasta korkeudesta akseliputken ja lehtijousten yhteen laskettua määrää....

Aina kannattaa tukeutua tehtaan antamaan kokonaiskorkeuteen, vaikka katsuri muuta väittäis..

Onpa sekava teksti
__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.01.2014, 20:58
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

joo no just mietin SOA:a, että aika monessa heilahtamalla 77mm ylittys kevyestikin
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.01.2014, 21:37
vekkipappa vekkipappa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.03.13
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 623
Perusasetus

Kertokaas viisaammat ihmiset mikä on pitkän 160 patrollin alkuperäinen korkeus?
__________________
Kyllä tosta pääsee,jos ei kävellen ni patrollilla
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Muutoskatsastus. Tekniikka & Jutustelu 21 26.08.2013 14:51
bj:n muutoskatsastus Tekniikka & Jutustelu 52 25.07.2007 20:07
Muutoskatsastus -Jyki- Tekniikka & Jutustelu 4 26.09.2006 20:01
SOA ja muutoskatsastus??? Skodillac Tekniikka & Jutustelu 16 20.01.2006 16:00
Muutoskatsastus isolohkolle Vuosimallit 1968-1982 1 21.04.2003 15:32


Sivu luotu: 21:35 (GMT +2).