![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Maalit 400€ ja työtä 3600€ ehkä 10 tunnin hommasta? Pitäisköhän ruveta automaalariks? ![]() ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itsellä ei tuosta kokemusta, mutta ei tuollaisilla hinnoilla ole varaa kyllä aiheeseen tutustuakaan, muuten kuin itse tekemällä... |
#4
|
|||
|
|||
![]() Hiukka vähemmän kuin katsastusmiehilläLainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Tuossa yhden netistä löytyvän firman hinnsato (vanha) mutta suuntaa antava kuitenkin. Muut firmat eivät halua kertoa hintojaan ainakaan netissä. http://www.autobriljant.com/hinnasto.htm Ja muistetaan, että ei se pelkkä maalaus maksa vaan myös ne tarveaineet ja tilat joudutaan jotenkin kustantamaan kuten tuolla katsastuskonttorillakin ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
joo no ois varmaan pitäny toi näyttely sana jättää mainitsematta,kyseinen cosworth on menossa suurella todenäköisyydellä näyttelyihin ei tartuta siihen sen enempää,
miksi ette tee sitten itse jos on niin kallista, motonetti myy maalit ja hioma tarvikkeet+ pressukatoksen, eise kummonen paikka tarvihe olla kun pystyy maalaamaan pressukatos vesiletku ja kompura kertakäyttö ruisku, ja rakennus puhallin. kaikki kun käy ostamassa motonetistä niin varmaan selvii halvemmalla kuin 3600 e.tosin oletetaan että vesi letkulla on vesivaraus toisessa päässä että saa kostutettua maan suuremilta pölyiltä, ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Oma kottero oli tässä syksyllä maalauksessa ja omat kommentit olis tällaset:
-Hintaa 2000€ -Maalari oli just tällanen vakuutus yhtiön hommia tekevä -Tietysti piti olla purettuna, enimmät ruosteet poistettuna ja pari muoviosaa piti puhalluttaa soodalla kun oli niin paljon vanhaa maalia -Projekti kesti kaks kuukautta ja menee nyt ens viikolla uudestaan(pohja töissä sanomista) -Loppujen lopuks vaikka hinta olikin kohtalaisen kova niin pinta on kyllä hyvä ja töitä siihen on saanut tehdä, ainut nämä takakaaret sekä konepellissä ollut ruttu kummittelee vieläkin ja toivottavasti ne siitä korjaantuu, värinä oli perus valkonen jossa kolme kerrosta sinistä helmiäistä päällä eli ei ihan ilmanen materiaalienkaan suhteen
__________________
Arvaamattoman Synkkämielinen Antiikkikauppias M.O.C Mikkelin Offroad Club ry |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No kun telamaalaus tuli esille niin tässä telaamani caddyn lokkaria.. Ei shou mutta gou
![]() ![]() Koko auto siniseksi hintaan 50€, maalina teollisuusmyrkky ja telana mohair.. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tällainen ylimaalaus menisi myös
![]()
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä sitä vaan maaleihin helposti tuo 400€:a uppoo, vaikka ostas sellasesta paikasta missä vuodessa menee maalia tuhansia litroja. Paikkakunnalla on tällänen firma, josta hyvällä tuurilla voi saada maalia yksityinenkin ja on liotin ohenteista.
Epoxia ku kerran hain, niin katoin ootellessa hintoja siin. Tavallinen maali n. 70€:a litra. Sit metallivärit n. 80€:a litra ja tähän lakka saman verran litrallehintaan. Ja hinnat ei sisällä ohenteita, eikä kovettimia vielä. Paikallinen maalari ottaa pelkästä uunin vuokrasta n. 200€:a, jos ei tarvi maalata itse vaa asiaks tekee tän. Mikäli maalari itse vetää kerrokset, niin oliko sit 300€:a ja autoon maalari ei tee mitään muuta ku lämmittää uunin ja vetää pinnan. Kaikki muu on itse tehtyä ja loppuun laittokin. Tää maalari kyllä pisti hanskat tiskiin ja vaihto alaa tässä kesällä. Mut jälki parempaa ku tehtaalta tullessa, ja vaikka typöntekijät vetivät pinnan niin piti olla maalarille mielusaa. Ellei ollut ni uudestaan maalaus. Yhden Cadillacin konepellin maalasivat 5kertaa kunnes miellytti. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Keskimäärin ha:n katsastus kestää juurikin tuon vartin++Lainaus:
![]() ![]() Eihän noi maalaritkaan tuntiliksalla vältttämäti töitä tee, mutta firmat velottaa tuntien mukaan kuten korjaamoalalla yleensäkin ainakin ennen on ollut tapana eli hinnottelevat työt ajankäytön mukaan riippumatta siitä mitä asentajalle maksetaan. Velotushan sisältää kaikki firman kulut eikä pelkkää asentajan bruttopalkkaa! Jos sitten joku "firrana" tekee hommia niin hinta ei varmaankaan noudata yleistä palkkakustannustasoa ![]() Viimeksi muokannut Byrocrat : 08.01.2014 21:46 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Juuri tästä kyseisestä asiasta mitään tiedä.. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Vanha aihe joten nostetaan hieman ylöspäin.. Onko kellään tietoa että löytyykö etelä-Suomesta harrasteystävällistä automaalaamoa? Kun ongelma on sellainen että rakentelen töissä Hiacea mutta auto pitää aina siirtää ulos kun lopettaa harrastamisen. Kesällä ja syksyllä tein siihen peltihommia ja nyt heräsi mieleen ajatus että jos auton saisi johonkin maalaamoon talveksi jossa voisivat tehdä sitä täytetyönä eli samalla olisi sisätiloissa eikä auto ruostuisi uudestaan ulkona vesisateessa. Ensin ajattelin että vien sen jonnekkin ammattikouluun missä saavat harjoitella ihan rauhassa koko talven mutta nyt olen soittanut kaikki koulutuslaitokset läpi eikä kukaan halua ottaa pakettiautoa maalattavaksi. TTS olisi ehkä voinut ottaa mutta kun haluaisin siihen tumman värin niin sitä he eivät pysty tekemään????? Ilmeisesti he kouluttavat vain vaaleiden värien automaalareita.. Sitten kysyin yhdestä automaalaamosta maalauksen hintaa niin karkea arvio oli 10000€. En nyt ihan lehtikullasta tehtyä maalausta sentään halua kunhan nyt olisi telalla maalattua parempi. Onko kenelläkään mitään tietoa järkevän hintaisesta maalaamosta jossa auto saisi olla vaikka puoli vuotta?
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Väittäisin, että itse paku maalaa vaikka 200 eurolla. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jo pelkästään valmisteluihin, teippaukseen, pintojen putsaamiseen, maalauspaikan valmisteluihin ym. muuhun menee helposti 5 tuntia niin ettei huomaakkaan, puhumattakaan jos joutuu tekeen jotain välihiontoja saatika mitään pohjatöitä niin kaikki valmistelut joutuu aina tekeen alusta uudelleen. Eikä ne maalit ole ainoa kustannus, olen kyllä itekkin joskus sortunu ajatukseen että maalit maksaa muutaman satasen ja täts it, lopuksi kun katsoo niin hinta nousee helposti tuhanteen euroon vaikka työ ei maksa mitään kun itse tekee. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 05.01.2014 00:35 |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Asia on juurikin näin. Ei se oikeesti oo mikään kymmenen tunnin juttu vetästä autoa yli, ei vaikka olis miten pieni auto. Tai siis saahan sen tehtyä mut näyttää sit kans ihan siltä et on äkkiä tehty.. Mut jos haluaa ees lähellekään hyvännäkösen ni aikaa menee PALJON.. ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Meneekö siinä tyypillisesti viikko työaikaa? Siis ihan vaan yhdeltä mieheltä sitä tehdessä kaikki päivät. Sen verranhan tuolla tuntiveloituksella pitäisi mennä, jos tuo 3600 € työn osuus olisi. Siis ylimaalauksessa?! Ja jos oikein muistan, niin aloittajan tapauksessa auto oisi itse purettu...
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kallistahan tuon on jos valmiiksi puretusta autosta pyydetään 4k€,tokihan se auton kunto ratkaisee aika paljon. Sami89 vois vähän kertoa nuista ajoista mitä noihin menee,mutta itse veikkaisin että 3-4päivää menee helpostikkin. Ja nuista tarvikkeista sen verran että käykääpä joskus OIKEASSA maaliliikkeessä kyseleen hintoja,saatatte yllättyä että se maali ja tarvikkeet onkin kalliimpia kuin siinä vieressä honkkarissa olevat mastonin maalit ja paklan kitit.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Voisihan miä vähä vaik kuin paljo kertoo asiasta..
![]() ![]() ![]() |
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Olen koittanut opetella mitkä on tehokkaita työmenetelmiä, kestäviä maalausjärjestelmiä. Sitten olen huomannut, että raskaankaluston maalaamoissa touhutaan näköjään jotain samantapaista kuin itsekin. Henkilöautojen maalaamisessa on osittain mukana jotain ihme piipertämistä, jota mä en oikein ymmärrä - ellei kyse ole mobilistitouhuista. Yksi teoria itsellä on miksi auton maalauksesta voi tulla kallista turhan pikkutarkkuuden lisäksi on jos sitä tehdään ympäri vuoden, se tarvii sopivat toimitilat. Kun taas jos itse omatarvemaalaan ja samalla voidaan joku kaverinkin auto käsitellä, se tehdään ulkona ja siellä ei olosuhteet ole aina parhaat mahdolliset. On siis tehtävä juuri silloin kun on hyvä olosuhde. Itselläkin on yksi vanha menopeli, jonka olen muuten aivan kohtuullisen hyvin maalaillut kestävyyttä silmälläpitäen, mutta vaatisi kyllä viimeisen silauksen. Siinä viimeisessä pinnassa panostettanee enemmän ulkoasuun joskin taidan pysyä siinäkin suurin piirteen kuorma-auton soralavan maalaustasolla ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty /Ajettu yli:D :D Peugeot 205 | Rotta-Racing | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 24.03.2011 15:50 |
vinssaus tien yli | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 19 | 06.02.2010 16:13 |
Ohjauksia netin yli | -MAKE- | Chit-Chat | 24 | 24.11.2006 18:24 |
Musiikkia yli metelin | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 12.11.2004 20:46 |