Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.01.2014, 21:52
POHTO:n Avatar
POHTO POHTO ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.08.03
Sijainti: mäntsälä
Viestit: 777
Perusasetus

Mites noi Ramin 2wd mallit mitä on tuolla Cumminssilla?
Onko tietoa tai kokemuksia niistä?
Onko automaattivaiteisto samanlainen ku 4wd:n perusloota?
Mites toi kulutus puoli tommosessa vajaa vetoisessa ku on jonkun verran kumminki köykäsempi ja varmaan pidemmillä välitysillä ku toi 4wd ?
On toi Rami kuume vaivannut eri tasoisena jo vuosia.

__________________
Mä olen mystinen hopeinen Disco mies...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.01.2014, 23:53
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.282
Perusasetus

Yrittänyt tässä selvitellä nouta fuel Plateja ja ei nyt aukea noiden ominaisuudet ja teho / vääntö..

kun noitakin on niin iso litannia mm. # 12 , # 11 # 10 ----> # 6, #5,

Sitten löytyy # 100 ja # 0

jos joku tietävä.....

profiilit mm tuolla http://www.dieselbombers.com/12-valv...-profiles.html
__________________
KYM#5

Viimeksi muokannut karvanoppa : 02.01.2014 23:57
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.01.2014, 00:01
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

noo periaatteessa niin että mitä isompi numero niin sen enemmän kakkua.. pois lukien 100# joka on suht "äree". Tuo plate vaan rajottaa sen kynnen liikerajaa joka liittyy polttoaineen syöttämiseen.. 0 platella lähtee periaatteessa kaikki irti pumpusta. Huom. periaatteessa

Kulutuksesta oon joskus höpissy täällä mutta 12venanen pekkapumpulla työmatka-ajossa 13-16 satkulle, riippuen vuodenajasta ja kelistä. Maantieajossa pitkältä ajaessa 11-12. Viimetalvena suurin kulutus oli 18 mutta oli lyhyttä matkaa, kylmä keli ja paljo liippiä sen enempää en oo saanu tota rohjoa kuluttaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.01.2014, 00:11
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
noo periaatteessa niin että mitä isompi numero niin sen enemmän kakkua.. pois lukien 100# joka on suht "äree". Tuo plate vaan rajottaa sen kynnen liikerajaa joka liittyy polttoaineen syöttämiseen.. 0 platella lähtee periaatteessa kaikki irti pumpusta. Huom. periaatteessa

Kulutuksesta oon joskus höpissy täällä mutta 12venanen pekkapumpulla työmatka-ajossa 13-16 satkulle, riippuen vuodenajasta ja kelistä. Maantieajossa pitkältä ajaessa 11-12. Viimetalvena suurin kulutus oli 18 mutta oli lyhyttä matkaa, kylmä keli ja paljo liippiä sen enempää en oo saanu tota rohjoa kuluttaan.
Mitenkäs kun tässä luvataan mitä pienempi sen enemmän papua?

http://www.thoroughbreddiesel.com/bd...stop-plate.htm
__________________
KYM#5
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2014, 00:14
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

oho sori, meinaa ajatus pätkiä eli juuri näin kuten sanoit että pienempi numero -> enemmän kakkua.. paitsi tuo 100#

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.01.2014, 00:26
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja POHTO Näytä viesti
Mites noi Ramin 2wd mallit mitä on tuolla Cumminssilla?
Onko tietoa tai kokemuksia niistä?
Onko automaattivaiteisto samanlainen ku 4wd:n perusloota?
Mites toi kulutus puoli tommosessa vajaa vetoisessa ku on jonkun verran kumminki köykäsempi ja varmaan pidemmillä välitysillä ku toi 4wd ?
On toi Rami kuume vaivannut eri tasoisena jo vuosia.

Automaatti on sama kuin nelikkomallissa, ainut että häntäosa erilainen. Kai se kulutus voi vähän pienempi olla. Perävälitykset on samat nelikossa ja takavedossa 3.54 tai 4.10. Ainut mikä nelikossa miinusta niin enemmän kuluvia osia, nelikolla kulkeminen taas huolettomampaa koska nokka tosi raskas ja perä kevyt jolloin takavedolla jää helpommin sutiin, toki riippuu missä ajelee.. Talvella kun laittaa vähä painoa lavalle ja hyvät nastat alla niin kai sitä takavedollakin pärjää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.01.2014, 04:46
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

nyt ois nettiautossakin muutama siistinnäköinen 2wd myynnissä.
miten muuten tuossa automaatissa turbiinilukko pitäs pelata?
osalla toimii napilla aikasemmassa noppeudessa ja joillaki vasta 90 vauhissa...
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.01.2014, 13:21
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Post

Se tietokone loota ohjaa turbiinilukon päälle nopeuden ja kaasun asennon mukaan. Mun autossa edellises elämässä meni muistaakseni 70 vauhdissa lukko päälle. Sitten kaasupolkimen potikka alko renkkaan enkä saanu aikaseks hommattua uutta niin ajoin liki vuoden pakkonapin kanssa. Eli toi nappi on vähä semmonen "hätäkeino" vanhoissa ainakin saa ylivaihteen toimiin samalla tavalla napista.

Viimeksi muokannut Villeri : 03.01.2014 15:54
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.01.2014, 15:13
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Kestääkö ylivaihetta miten pienessä vauhissa käyttää?
Muistaakseni vaneissa oli joku raja millon kannattaa vasta laittaa ettei laatikkoo luistattanu.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.01.2014, 15:59
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Ite joskus kikkailin pakkonapilla niin, että auto meni tyhjäkäynnillä ylivaihde päällä ja turbiini lukossa. Kyllähän se senkin kestää, mutta siitä ei parane paljo alkaa vedätteleen tai loota luistaa. Ylivaihteella en normaali tilanteessa ajelisi alle 70kmh. Kylillä painaa napista OD off jolloin turbiini menee lukkoon jo kolmosella, eikä laatikko yritä nelosta päälle. Mukavampi kyläajossa noin. Yks millä säästää paljon laatikkoa Cumminssin kanssa niin kiihdyttää aina kaasu pohjassa ja välttää vedättämistä. Omallani ajoin sen 1.5v mitä oli automaattina niin, että ohitukset aina kaasu pohjassa, ettei vakio laatikko luista. Vedättämällä se luisti jo tosi herkästi kun oli niin viimesillään. Traileriakin vedin niin, että kolmosella kiihdytin täyteen vauhtiin ja vasta kun on 80 mittarissa niin ylivaihde, isompiin mäkiin pudotin valmiiksi takas kolmoselle.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Dodge Ram 4X4 Tonza O/M/V Ajoneuvot 1 13.03.2012 21:45
Myyty Dodge Ram joa O/M/V Ajoneuvot 3 05.07.2009 20:21
Dodge Ram Swoop Tekniikka & Jutustelu 8 22.08.2008 16:59
Dodge ram samppa790 Tekniikka & Jutustelu 13 09.01.2008 07:06
M: Dodge Ram Rytari O/M/V Ajoneuvot 2 27.03.2006 14:49


Sivu luotu: 07:04 (GMT +2).