Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.12.2013, 07:36
Eicca_ Eicca_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.11.10
Sijainti: Tuusula/Mäntsälä Finland
Viestit: 177
Perusasetus

On kyllä komee moggi ja hieno pritsi sulla myös. Itellä on kans pari samanlaista tosin vaan yhdessä hiab. Moggi on vielä ostoslistalla

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.01.2014, 19:44
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Päivitetääs vähäsen, tallissa ku on 15-20 astetta pakkasta ni ei hirveitä tuu rakenneltua.

Paineilmakompressorin asennus edistyy pikkuhiljaa vaikka ite kompura onkin osina laatikossa. Pitäisi koota uuden laakeroinnin kera. Kompressorissa on poraus kampiakselissa öljylle joten paineellinen öljyvoitelu tarvitaan. OM636 moottorista ei kannata öljynpainetta varastaa jos mielii keinuvivut voidella joten piti kehittää jotain muuta.


Romikselta kiilahihna vetoinen datsunin ohjaustehostimen pumppu öljypumpuksi.




Jakotukin rakentelua, ajatus oli jakaa paineistettua öljyä muuallekin kuin kompressorille, ehkä.




Testausta.




Suodatinjalka tuli sorvailtua umpijöötistä.




Jos ei etuakselin etupuolella ole muuten tarpeeks painoa niin laitetaan vielä öljysäiliö vinssin alle piiloon. Öljysäiliön paikka oli vähän pakkorako kun pitää olla alempana kuin kompressori ettei kompuran lohko täyty öljystä. Aika överi systeemi tulossa pienen kompuran voiteluun




Päivän sorvaus. Vanhasta sammuttimesta meinasin ilmasäiliötä, sammutinvärkkien tilalle piti tehdä putkikierteellä oleva lähtö.



Saas nähä kerkeekö tässä kevättalven aikana saaha hommaa siihen malliin että ois ilmapytyssä painetta, kovasti rupeaa tuo kevät tekemään tuloa vaikkei sitä ehkä vielä uskoskaan. Vesivehkeet rupee kaipaamaan huomiota aikalailla jos mielii kesällä Saimaata kyntää.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.05.2014, 19:59
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Pitäiskö välillä päivittää?

Noh, sain kompuran vihdoin asennettua ja rupes puksuttelemaan mutta millasta letkua kannattaa laittaa heti lohkon jälkeen? Aika kuumaa on ilma ja bilteman paineilmaletku ainakin tuntuu menevän niin pehmeeksi ettei kestä kiinni, muutaman kerran tuli ammuttua letku irti.
Jäykkää putkea on vähän vaikea soveltaa kun kaikki liikkuu, pienen pätkän vois tietysti mutta onko siintä sitten mitään hyötyä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.05.2014, 21:07
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Tehohydrosta teräspunossilikoniletkua?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.05.2014, 21:08
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Tai teflonia.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.05.2014, 23:13
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Hieno Mog! Ite tein kompuran tuloilmalle kierukan kupariputkesta ja siitä eteenpäin kumiletkulla. Toimii.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.05.2014, 18:05
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Laitetaas nyt sadepäivän ratoks vähän tarinaa kompuran asennuksesta.

Kompressorin purin irti romukassa olleesta kuorma-auton moottorista, en kyllä osaa sano minkä merkkinen mutta kuulema joku foordi. Osaisko joku sanoa, 6 mukinen ja jakopää 3 rivisellä ketjulla. Tuntomerkit on ainakin hyvät
Kompura on Clayton Dewandre merkkinen.

Alunperin jakopää vetoinen mutta sovitin hihnapyörän akselin päähän. Ja tuossahan se nyt on sovituksessa.




Tässä suurinpiirtien saman tilanne ylhäältäpäin, kuvasta ei kyllä oikeestaan saa mitään tolkkua.




Tein hihnan kiristimeen pikalukituksen niin että saan kiilahihnan irti ilman työkaluja ja muuta ähellystä, ei tuota kuitenkaan tarvitse maantiellä huristellessa. Kuvaa ei nyt pikalukosta ole.

Ohjaamon takana olevan kaapin viereen tein telineen säiliölle ja alumiinista kairasin muutamat jakotukit.





Ja koska mittarit on kivoja niin pitihän semmonen laittaa komentosillan puolelle.



Muuten toimii paineilmat hienosti mutta kevennyksen kanssa on vähän mystiikkaa. Tyhjäkäynnillä ei lähde keventämään kovinkaan herkästi vaan paine keikkuu sinne 9 barin tuntumaan eikä oikeastaan mitään tapahdu. Kevennyksen ohjausventtiili vuotaa tarkotuksella painetta ulos tuossa kohtaa ja ilmeisesti vuotaa niin paljon ettei pienellä tuotolla lähde keventämään.
Kierroksia kun antaa koneelle niin kevennys vähän yli 7 barissa. Mistähän moinen vois johtua?
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
unimog


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään unimog 411 osia JV73 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 24.11.2010 18:20
Myyty unimog 411 VesaN O/M/V Ajoneuvot 24 16.08.2009 13:12
o: unimog 411 osia... VesaN O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 27.12.2006 15:04
M: MB Unimog 411 simppa O/M/V Muut 12 09.01.2005 00:34
O:Unimog 411 osia Racingrabbit O/M/V Muut 0 30.11.2004 09:03


Sivu luotu: 23:00 (GMT +2).