![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Heissan, nyt kun on tallissa taukoa niin ajattelin askarrella paskarrella tommottisen tarran poikein mini jiippiin. Sitä ei koskaan tiedä millon eksyy ruottin puolelle ku safarille mennään ![]()
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen |
#2
|
|||
|
|||
![]()
No niin nyt on taas vähä ehtiny talliinki. Tuosta lähetään turaamaan loput saumat ja sitten toivotaan toivotaan konsertti käyntiin että ei jortaanit ravistele.
Minioffroudiin tuli haettua lisää putkia. Meinasin pikkusen turmakaaria muutella että itekkin ja poijaat sitten isompana mahtuis kyytiin. Idea olis meinaat että muutaman vuoden päästäkin keksintö olis vielä kasassa ja konehuoneeseen olis sillo istutettu joku 200cc tai isompi mönijän moottori.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pitää nyt heti laittaa kuva kun on etes vähä edistyny. Nyt voiki sitten taas hetken kestää ku täytyy ryhtyä muihin hommiin.
Tuohon tornii tulee traction barin korvake, heilahduksenvaimentimen kyrväkkeeet ja jarruputkien kiinnikkeet. Jarruletkujen / putkien kiinnikkeet meinasin tehdä sillai erillisenä. Kertaalleen oon murikan ottanu pois ni heti tuli mieleen että letkun kiinnikkeet pitää olla semmoset että nesteitä ei tarvia pudottaa ollenkaan pois. Pitää muistaa täpätä jarrukilven pultit myös kiinni, kun edellisessä akselissa lähti pultti pyörimään rummun sisällä ja taas tuli ylimäärästä hommaa kun piti rummut irroitella. No eihän se tietenkään hevi offarille oo mikkään, mutta ku itellä tuntuu olevan aika aina kortilla ja tsiljoona muuta hommaa tekemättä.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nyt olis hitsuuttelut tehty akselin osalta. Sitten ei puutu ku loput.
Traction Bar korvakkeen tein melko pienellä reikävälillä. Tuli sillai että tulis mahdollisimman vähän akselin alapuolelle. Ylöspäin ei voinu tuon enempää nostella ku joku on laittanut benssiini tankin siihin akselin yläpuolelle. Kokeillaan noin ja korjataan tarvittaessa.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Hieno pikkujeeppi tulossa, itselläkin haaveissa joskus joku tommoinen projekti.
Olitko miten varovainen noiden akselin tukirakenteiden hitsaamisessa? Vastaavassa hommassa onnistuin joskus käyristämään suzukin akseliputken melko banaaniksi. Pyöränlaakerien elinikä oli varsin lyhyt ![]() Mittaa siis nimenomaan akseliputken laipasta, vetarin päästä mitattuna ei kerro ihan koko totuutta vaikka lienee tähän käyttöön sekin riittävä. Omassa akseliputkessani (pidempi)vetari meni nippanappa paikalleen poskirattaaseen, mutta laakerin välykset meni nolliin ellei jopa jäänyt vähän kantamaankin. Oikaisu onnistui hitsaamalla akseliputkeen vastakkaiselle puolelle vastaavat hitsisaumat tuplana mitä tukirakenteessa oli. Viimeksi muokannut LaaLaa : 12.03.2014 13:46 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia. Veijarit aina välillä kyselee millonka jiippiä rakennellaan, että kyllä siihenkin pitäs taas ehtiä perehtymään.
Nuo tornit hitsasin irrallaan valmiiksi asti, sitten heppailin akseliin kiinni. Sitten vetäsin toisen puolen sauman akseliin kerralla ja heti toiselle puolelle. Varovaisuus ei tainnu olla sitä luokkaa kun tarkoitit ![]() Noo mittailin tolleesti vetarin laipasta hitsailujen jälkeen ennen kuin otin vetarit irti ni ei ihan hirveesti ollu kääntyny. Nyt olis harkinnassa että tekiskö laakereidein paikalle holkit ja hakis paikallisesta rautakaupasta D30 umpijöötin, ni ei tarviis arpoa.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nonii tein ruuvasin reilun metrisen kulmaraudan akselin laippaan ja toiveikkaan rullamitta käteen, mittauspiste oli 550mm päässä akselin keskeltä.
Auton kulkusuunnassa ajateltuna heittoa oli 5mm, ei aiheuta toimenpiteitä. Nuoruuden innolla raudat toiseen suuntaan, mutta mitä mitä heittoa on 24mm. Murikka on päättänyt lähteä yläilmoihin. Kolvi käteen ja yhdet saumat orikinaalien jousipetien viereen, nyt heittoa jäi 20mm. Seuraavaksi vetäsen orikinaalit jousipedit kuikkaan ja hitsaan vielä yhdet saumat jousipetien tilalle. Mittaus ja melkovarmasti kasaan. Sitten motonetin ostoskoriin yhdet laakerit ja lappu lattiaan. Nurkkiin jää pyörimään yksi taka-akseli, ni sen voi sitten heittää alle jos tää rojekti meni iha reisille.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Sj413 vaihdelaatikko ja kone | juti1600 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 27.12.2012 20:55 |
Ostetaan SJ413 kytkinpoljin ja vipu | JMJ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.08.2012 19:43 |
Myyty Vanha 45hp monark perätyönnin sähköstartilla | Jugga | O/M/V Muut | 3 | 29.05.2012 19:34 |
Myyty SJ413 kone ja 5 lovinen loota | Ylermi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 14.06.2010 21:32 |
Ostetaan sj413 moottori ja laatikko | watipaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 29.05.2009 06:18 |