![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Pientä näpräilyä että mahtus taas kinkkua napaan... Ebaysta tilasin muutaman euron ikkuna telineen tabletille ja vanhan nmt telineen jalan kun yhdisti tuli tukeva teline...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Taas on talvea kulunut ja projekti on ollut motivaation puutteen vuoksi vähän jäissä. Olen tietoisesti vältellyt kompuran rankennus projektia ja pitkittänyt sitä liiankin kauvan. Vaikein kohta koko savotassa on kunnollisen kiinnityksen tekeminen. Tätä jo kokeilin koko auto projektin alku vaiheilla kun yritin saada lisä laturia pysymään moottorin kyljessä kiinni.
Kiinnitys raudat olivat heiveröiset ja varresta tuli pitkä mikä aiheutti paljon vapinaa. Remmi oli pitkä ja tuli suoraan kampiakselin hihnapyörältä ilman välirullia joka aiheutti väpätystä. Tänään kuitenkin otin pässiä sarvista ja aloin taikomaan kompuraa paikalleen... parin epäonnistuneen sähellyksen ja viereen poratun reijän jälkeen. Alkoi onnistua. Kova homma yrittää tehdä tarkkaa työtä kun ei meinaa kädet ja jalat riittää linjauksen mittomiseen kun pitäisi valoakin vielä näyttää... onneksi oli kunnon välineet, laaseri linjausnmittari on hieno ja yksin kertainen laite. Jalustaan tekisi mieli tehdä lisää linjaus säätöä että saisi kunnolla linjattua kun kaikki on kassa mutta toisaalta kun nyt tekee tarkkaa työtä ei tavitse linjailla enään myöhemmin. Kannatin rulla on pakko laittaa koska vesipumppu on pahasti suoralla linjalla ja pitäähän niitä vapinoitakin saada vähemmäksi. Empiiristä tutkimusta meinasin tehdä tuon sileän rullan kans. Jännä nähdä pysyykö remmi siinä vai pitääkö vaihtaa tehostimella majailevaan malliin missä on kiilahihnan ura. Jos linjaus on kunnossa niin mielestäni hihnan pitäisi pysyä rullalla mutta kone huoneeseen työntyvä jänkärapa saattaa tuoda oman linjauksen hihnalle... Itse jalustan prototyyppi ei kummoselta laatalta näytä mutta mahdollisesti se täytyy vielä muutta versioon 7.0 vähän erillaiseksi tämä nyt on vasta hahmottelua. Viime kerrasta on opittu se että lujuus ja tuenta on tehtävä x2 jos meinaa että romut pysyy pellin alla...
__________________
! Because earth aint not flat ! Viimeksi muokannut Glutton : 10.02.2014 17:43 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Haetaanko kompuralla mukavuutta kapiiniin vai pelkkää paineilma järjestelmää?? Aika mahtavaa rakentelua, kiva seurailla.
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Paineilmaa olisi tarkoitus tehdä... mukavaa on hytissä muutenkin
... näiden isojen renkaiden kans on pakko laittaa tehokkaampi kompressori. Sellainen tupakansytytin malli leipasee jo ensimmäisen renkaankohdalla kiinni. Maasto paineista tie paineisiin on pumpattavaa vielä isommalle kompurallekkin.Hyvä havainto kun en itse muistanut mainita käyttötarkoitusta.
__________________
! Because earth aint not flat ! |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Kuinkas pitkällä tuo osio on sillä ois omasta menossa purkuun ilmastointi ni siinä ois jalka/kompura jouten ja mahdollisesti kiristin rullakin jos löytyy jostain laatikosta.
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Pienen viivytyksen jälkeen on jälleen päätetty jatkaa rakentamista!
Tässä haetaan linjausta kohdilleen laaserin avulla... Ei se ihan pipariksi menny kun hihna pysyy urattoman hihnapyörän seljässä... Tuo hihna pyörä on väliaikainen kunnes saan jostain hommattua semmoisen kuin tehostajalla. Sitten posti toi vähän valoa pimeyteen.. kaksi työvaloa 36w ja yksi lisäpitkä 126w Valoa! Tässä on auton omat pitkät valot ilman mitään lisävaloja. Ja tässä on ledi lisäpitkät ilman auton valoja, vain parkit on päällä.
__________________
! Because earth aint not flat ! |
|
#7
|
|||
|
|||
|
häikäseekö konepellistä pahasti takasinpäi? oliko tyyrit ledit?
|