Siis tuosta "Wararenkaasta", siis farmari ford focus 1.8 tdic vm 2001. alkoi vilkkumaan latauksen merkkivalo, ja valot yms. komppasi tuota merkkivaloa:
Siis laturista hiilet loppu! (?) No, kun tuo turbopata on pikkasen liian iso tuonne konehuoneeseen, niin käsistään? kätevä Ford- disaineri on piirtänyt sille oman käyttöakselin, siis laturi ei ole suoraan jakopäässä serpentiinillä pyöritettävää mallia, vaan majailee lähes keskellä lohkoa, ja voima tulee käyttöakselilla.
Se ei ole se ongelma, vaan se, että tein loistavan suunnitelman; käväsen aamusella hakemassa hiilet tuohon generaattoriin (AH, NIIN ihanaa, alennusmyynnit alkaa.... ja kaikki kortin omaavat 200 km säteellä suuntaa katsomaan "jouluvaloja" (liikennevalot)....)
MUTTA! mistään ei löydy yht.äkkiä hiiliä tuohon generaattoriin! ja edes Motonetti ei näyttänyt varastosaldoissa olevan tuota laturia OULUSSA!
Siis laturin hiilien vaihtohan on helppo homma, varsinkin tuommoiseen, oletettavasti takaa purkaantuvaan, menee aikaa alta vartti, siis siitä kun laturi päätyy pöydälle, ja kustannus hiilistä (ja jousista) on alkaen n. 1,5 eur. ja jos ei jaksa/pysty tms. juottamaan irtohiiliä paikalleen, niin Wanhat saksalaiset korjaantuu säädin paketilla, missä hiilet mukana; alkaen vajaa kympin...
Mutta! Koko paketti vaihtoon (ilman sitä vetoakselia, ja sen kytkentäkumeja?) ja hinta olisi ollut mätänetissä vajaa 200 eur +pantti

Toki tuo vajaa 200e ei ole "paha" hinta "uudesta"(siis kukaan ei tiedä, onko esim. tasasuuntaaja parempi/huonompi/pitkäikäisempi tms. kun tuossa minun rikkinäisessä...) MUTTA jos hiilet on vain kuluneet loppuun, niin tuo vaiva, siis pura irti ja käy vaihtamassa, on aika suuri... toki tuo reilu 150e lisää hintaakin tuntuu aina kipeältä....
Pitänee siivota/valjastaa hodari "itärajaturneelle", kerkeäähän sitä tutkimaan myöhemminkin....