![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mikähän tuota mun taroa vaivaa kun se tekee semmuisen tempun että, Kun on riittävästi kuormaa. Esim apupitkät, normivalot, vilkku ja painaa esim jarrua sammuu autosta kaikki muut valot paitsi etulyhdyt. Ja aikansa odottelee ja ja sammuttelee valoja saattaa ne tulla takaisin tai sitten ei. Automaattivaloilla eli viiksi nollilla jolloin ei pitkiä ym ei voi käyttää ei ongelmaa tule, ja vaikka normivalot ei pala kun vika on päällä heittää viiksestä nollille ni jo palaa ![]() Onko Jossain nyt huonoo maakosketus vai kuormittuuko valojen päärele jotenkin liikaa? Autossa ei mielestäni kyllä kuormaa ole normaalia enempää. Vain ne apupitkät on yleensä päällä. Jos sitten laittaa työvaloja, sumuvaloa ym tulee tilanne nopeammin eteen... Meinasin ensin kokeilla laittaa jumäkät uudet maajohdot lavasta runkoon, rungosta ohjaamoon ja ohjkaamosta akkuun. Tuskin kyllä auttaa. Ketokaa viisaammat mistä jatkaa. Aika kiusallista...
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
SE mikä tässä toyota kytkennässä vituttaa on merkkivalon kiinalainen kytkentä. Eli PITKÄN merkkivalo saa SÄHKÖN lyhyen valon hehkulangan läpi.
Miten se toimii? No kun lyhyet palaa niin oheisessa kuvassa oikeenpuolimmainen kytkin maadoittaa lyhyen valon langan ja sähkö juoksee + navasta miinukseen eli lyhyet palaa. Kuitenkin pitkän merkkivalo on samaan aikaa kummastakin navasta maissa eli merkkivalo ei pala. Ja nyt tämä mielenkiintoinen vaihe eli pitkät päälle. silloin vasen kytkin maadoittaa pitkän langan maihin ja pitkät valot siis palaa... Ja nyt tarkkana... lyhyen kytkin on auki eli lyhyen valon kummassakin nastassa on jännite ja tämä jännite jatkaa matkaa merkkivalon läpi maihin eli pitkän merkkivalo valo palaa... Mutta se 3w polttimon läpimenevä virta ei jaksa sytyttää lyhyttä valoa... Jos haluat testata teurian toimivuutta niin mittaritaulusta pitkän merkkivalo irti ja ne lisäkytkennät toimivat ihan normaalisti. Tai rohkeimmat ottavat pitkän merkkivalon irti ja oikosulkevat lampun kannan niin silloin lyhyet syttyvät... ![]() Eli miten tästä eteenpäin? Mittariston irroitus ja uudelleenkytkentä merkkivalolle. Tai etsit johtosarjasta pitkiin merkkivalolle menevän piuhan ja uudelleenkytkentä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Siis noin merkkivalo kytkentä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
^^^^
sairasta ! (siis tehtaan papan loGiikka)
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Onko kellään tietoa mistä löytää helpoiten merkkivalolle menevän piuhan se on väriltään RED-GREEN olisi helpompaa pätkiä se kuin irrottaa koko mittarin. Voiko myöskin olla sellainen säkä että jos ottaa pois toinen alkuperäinen pitkien 10amp sulake niin lamppu on pimeä eikä mikään sekoilee ja mistä sitten johtuu että lamppu palaa kuten pitää kun sulakkeen laittaa paikoilleen mutta pitkät valot sekoilee
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
HÄTÄ! Johdon väri pitkien merkkilampulle ei ole red-green eli MINKÄ VÄRINEN SE ON joka tulee pistokkeelle mikä menee mittariin eli minkä värisen johdon minun pitää katkaista ja laittaa uuden syötön?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
En oo purkanu niitä johtosarjoja ikinä mutta pitää olla vielä tarkkana että leikkaa sen oikeen johdon poikki oikeesta kohtaa...
Luulisin että jossain valoviiksi-tulipelti välisellä alueella on se johto liitetty... Eli edelleenkin se helpompi ja varmempi konsti on ottaa se mittaristo syliin... Samalla vaihtaa KAIKKI polttimet uusiin niin ei tartte heti seuraavalla viikolla aukoa... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tai sit ota ne releet pois ja laita buusteri väliin, etkös sä sitä suunnitellu jo aluks. Tuo releiltä tuleva nippu meinaa siis auton omaa johtosarjaa. ![]() Viimeksi muokannut -MaTTi- : 31.12.2013 21:33 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hilux lataus ongelma | Karhu85 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 19.01.2013 22:43 |
hilux diesel ongelma | kimitin | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.04.2012 20:22 |
toyota hilux -87 polttaine ongelma | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 12.06.2010 22:17 |
hilux ongelma | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 17.03.2009 23:25 | |
Hilux napalukko ongelma | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.02.2005 23:49 |