Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.12.2013, 22:45
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Ensinnäkin, olisit vaan jatkanu siinä edellisessä topikissa tätä.
Toisekseen, siinä topikissa on ihan kuva miten kytkentä pitää tehdä.

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.12.2013, 09:18
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Ensinnäkin, olisit vaan jatkanu siinä edellisessä topikissa tätä.
Toisekseen, siinä topikissa on ihan kuva miten kytkentä pitää tehdä.
Yhdistin uuden topikin tähän alkuperäiseen, eli kuva on siis tässä topikissa.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.12.2013, 14:03
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

Mikähän tuota mun taroa vaivaa kun se tekee semmuisen tempun että, Kun on riittävästi kuormaa. Esim apupitkät, normivalot, vilkku ja painaa esim jarrua sammuu autosta kaikki muut valot paitsi etulyhdyt. Ja aikansa odottelee ja ja sammuttelee valoja saattaa ne tulla takaisin tai sitten ei.
Automaattivaloilla eli viiksi nollilla jolloin ei pitkiä ym ei voi käyttää ei ongelmaa tule, ja vaikka normivalot ei pala kun vika on päällä heittää viiksestä nollille ni jo palaa

Onko Jossain nyt huonoo maakosketus vai kuormittuuko valojen päärele jotenkin liikaa? Autossa ei mielestäni kyllä kuormaa ole normaalia enempää. Vain ne apupitkät on yleensä päällä. Jos sitten laittaa työvaloja, sumuvaloa ym tulee tilanne nopeammin eteen...

Meinasin ensin kokeilla laittaa jumäkät uudet maajohdot lavasta runkoon, rungosta ohjaamoon ja ohjkaamosta akkuun. Tuskin kyllä auttaa. Ketokaa viisaammat mistä jatkaa. Aika kiusallista...
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.12.2013, 19:40
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

SE mikä tässä toyota kytkennässä vituttaa on merkkivalon kiinalainen kytkentä. Eli PITKÄN merkkivalo saa SÄHKÖN lyhyen valon hehkulangan läpi.

Miten se toimii? No kun lyhyet palaa niin oheisessa kuvassa oikeenpuolimmainen kytkin maadoittaa lyhyen valon langan ja sähkö juoksee + navasta miinukseen eli lyhyet palaa.
Kuitenkin pitkän merkkivalo on samaan aikaa kummastakin navasta maissa eli merkkivalo ei pala.

Ja nyt tämä mielenkiintoinen vaihe eli pitkät päälle.
silloin vasen kytkin maadoittaa pitkän langan maihin ja pitkät valot siis palaa...
Ja nyt tarkkana...
lyhyen kytkin on auki eli lyhyen valon kummassakin nastassa on jännite ja tämä jännite jatkaa matkaa merkkivalon läpi maihin eli pitkän merkkivalo valo palaa...
Mutta se 3w polttimon läpimenevä virta ei jaksa sytyttää lyhyttä valoa...
Jos haluat testata teurian toimivuutta niin mittaritaulusta pitkän merkkivalo irti ja ne lisäkytkennät toimivat ihan normaalisti.
Tai rohkeimmat ottavat pitkän merkkivalon irti ja oikosulkevat lampun kannan niin silloin lyhyet syttyvät...

Eli miten tästä eteenpäin? Mittariston irroitus ja uudelleenkytkentä merkkivalolle.
Tai etsit johtosarjasta pitkiin merkkivalolle menevän piuhan ja uudelleenkytkentä.



Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.12.2013, 19:47
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Siis noin merkkivalo kytkentä.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.12.2013, 21:22
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

^^^^

sairasta !

(siis tehtaan papan loGiikka)
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.12.2013, 21:55
calma calma ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.06.13
Sijainti: raasepori,suomi
Viestit: 52
Perusasetus

Onko kellään tietoa mistä löytää helpoiten merkkivalolle menevän piuhan se on väriltään RED-GREEN olisi helpompaa pätkiä se kuin irrottaa koko mittarin. Voiko myöskin olla sellainen säkä että jos ottaa pois toinen alkuperäinen pitkien 10amp sulake niin lamppu on pimeä eikä mikään sekoilee ja mistä sitten johtuu että lamppu palaa kuten pitää kun sulakkeen laittaa paikoilleen mutta pitkät valot sekoilee
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hilux lataus ongelma Karhu85 Tekniikka & Jutustelu 6 19.01.2013 22:43
hilux diesel ongelma kimitin Tekniikka & Jutustelu 4 14.04.2012 20:22
toyota hilux -87 polttaine ongelma Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 10 12.06.2010 22:17
hilux ongelma Tekniikka & Jutustelu 3 17.03.2009 23:25
Hilux napalukko ongelma Tekniikka & Jutustelu 5 18.02.2005 23:49


Sivu luotu: 23:07 (GMT +2).