![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Joo, liian helppo oli. Ö-suodattimen siirtolaipathan ne kuvassa ovat yhteen käännettynä. Nyt sitten hiljennytään joulun viettoon ja katsotaan miten kilttejä sitä ollaan taas vuoden mittaan oltu.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
|
#2
|
||||
|
||||
Tämän vuoden viimeiset aikaansaannokset
Tuli käytyä pikasesti tallissa eilen ja tänään. Aiheena oli jäähdytysputkistojen nakerrusta siltä osin kun se oli mahdollista.
Pukkikin toi muutaman mutkan matkaan, mutta vielä pitää hankkia pari mutkaa että saa kaikki putket sinne minne ne tällä hetkellä haluan sijoittuvan. Ensin oli työn alla ylävesiletkun putki. Ensimmäinen ajatelma oli että otetaan vaan sellaisia pitkiä kurttuputkia että sais "nopean ja kätevän" rakennelman. Ei vaan oikein reititys taipunut oman mielen mukaan: Joten sitten hieman mutkia matkaan, niin alkoi muotoutumaan tuommoinen versio: Menee mielestäni paremmin tällä versiolla kuin pelkällä kurttuputkella: Ilmanpoistoruuvikin tuli askarreltua: Takapäässä paljon vain heppailtu putkia nippuun: Sieltä se kurkistaa: Alavesiletkun lähdöstä kehkeytyi tuommoinen: Ja vähän sivusilmälläkin katsottuna: Takapään rakennuksen kohdalla loppui vaan mutkat kesken, niin se jäi vähän vajaaksi. Nyt on sitten tehty taas pieni kauppalista että mitä pitää seuraavaksi hankkia että saa jäähdytysjärjestelmään liittyvät tykötarpeet taas haalittua kasaan. Pitää keksiä jokin hyvä keino kiinnittää runkoputket alustaan kiinni. Tuli myös nakerreltua viimeisiä paloja jäähdyttäjän kannatinkehikkoon. Nyt se on ehkä? valmis: Osa kerrallaan se tämäkin projekti valmistuu.... ...ehkä
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Joo kivasti se aika kuluu näissä projekteissa, se on totta. Mut jatka vaan kuvien laittelua ja tarinan kerrontaa, tätä on kiva seurata. Ja eiköhä tääki auto jokupäivä valmistu.
|
|
#4
|
||||
|
||||
Niinhän tämä taas jatkui pari askelta kohti määränpäätä
Pidennetty viikonloppu taas takana.
Pikku hiljaa alkaa osat loksahtelemaan paikoilleen ja pääsee vähän "uutta" aihealuettakin värkkäilemään. Nyt sain viimeisetkin mutkat nakerrettua alavesiletkulle ja kannattimet värkkäiltyä molemmille vesilinjoille. Tämän hetken tilanne on se, että linjaukset ovat valmiit ja flektillekkin on paikka valittuna, mutta jostain syystä sekään ei mennyt kerralla kuntoon.... Tuli väkerrettyä ylävesiletkun mutkaputkelle kannatinkin moottorin päähän niin ei lepata aivan vallattomasti: Ylävesiletkun reititys lattian alla: Onpahan ainakin vesikiertoinen lattialämmitys... ![]() Siitä sitten reititys kohti jäähdyytintä: Ja tuosta nousu omalle paikalle: Ja vastavuoroisesti kuvassa näkyy alavesiletkun lähtö jäähdyttimen päästä kohti moottoria. Tuosta se matka alkaa etiäppäin: Reititystä reititystä: Ja muuten ihan sama kaava toistuu kuin yälvesiletkun reitissä. Sitten se harmittava takaisku: "Olishan tuo voinu isompikin olla, sano tyttö kun pojan vehettä katsoi... "Siis isompaa flektiä vaan hakuseen.... Flekti meni siis hankintaan, mutta ei se enää iso vaiva tuossa systemissä ole. Kiinnityspelti kun on jo paikkansa löytänyt, niin enää vaan tarvitsee puhkoa paikka flektille. Kyllä se siitä. Sitten alkoikin melusaasteseen liittyvien putkien reitityksen metsästys. Vuorossa oli pakoputken reittien valintaa ja tuoltahan ne lähdöt pilkistää: Tuollaiset höpisijät olin jo aiemmin tähän projektiin valinnut: Alun perinhän tähän oli tarkoitus rakennella tuplaputket, mutta nyt päädyinkin vaan tähän yhden putken versioon: Tästä sitten taas jatkuu seuraavassa numerossa. Uusi hankintalista on jo tehty.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
|
#5
|
||||
|
||||
Hankintalistalta yksi kohta merkinnällä OK
Hankintalistalla ollut polttoainejärjestelmän välisäiliö on nyt saatu tehtyä. Piti muistella kuinka TIGin kanssa oikein touhuttiin jalometallitöitä. Kyllähän se jotenkin muistui mieleen ja tulokset ovat seuraavanlaiset.
On siinä ainakin oksia vähän joka suuntaan: Alhaalla on kaiken varuilta yksi tyhjennysropulle varaus. Päältä tuollainen: Ajatuksena siten, että sivulle tulee tankilta esitäytölle liitännät ja päältä on lähdöt moottorin suuntaan. Tilavuutta säiliöllä on himpun alle kolme litraa. Riittänee johonkin asti???? (kunnes loppuu ...) Tämäkin tuli tehtyä vanhalla hyvällä periaatteella "mitä romulavalta sattuukaan löytymään". Kaupasta hain vaan nuo hitsattavat muhvit, muut palikat löytyi romulavalta ![]() Tässä taas nähdään vanhan sanonnan paikkaansapitävyys: Toisen romu on toiselle käyttökelpoista materiaalia.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kyllähän kolmella litralla pörrää kauan jumeksissa
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
minä ku en jaksa viimeistellä tuolla tavalla. pojot sille... |
![]() |
| Luokat |
| ilmatikut, putkirunko, uaz, v8 |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ajankulua lauantaiksi; Keuruun huutokauppa | armas | Chit-Chat | 1 | 28.09.2007 23:13 |
| Offikikottimen puutteessa ajankulua... | -P- | Chit-Chat | 2 | 17.08.2007 10:08 |
| Eräänlainen copterline | ugly_hj | Chit-Chat | 3 | 13.09.2005 21:53 |
| ajankulua | Linkit | 0 | 07.12.2004 21:02 | |
| Suhde tämäkin. | Rudolf | This And That | 0 | 29.10.2002 12:14 |