![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kyllä mää laskisin tieliikennemallin huonoihin puoliin myös rajoitetut tehot... Traktoreissa taas on tehot tallella mut vauhti puuttuu. Mun mielestä silti se käyttökelpoisempi rajoitus. Ei ole turhia kuristeltu niin tukkimetsässä ja lumentyönnössä on voimaa takana. Ja kuuleman mukaan ainakin can amiin saa helposti napin millä saa ohitettua rajoittimen jos vauhtia kaipaa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hommasin pojalle kiinan ihmeen, merkkiä en muista. Takavetoinen variaattorilla. Oli epäkunnossa. Pari iltaa värkkäsin sähköjen kanssa ja siitä asti on pelannu. Laatu yllätti ainakin minut. Melkein uskaltaisin sotkeentua nelivetoiseenkin näillä kokemuksilla. Katemuovit noissa ei kestä mutta se ei vaikuta kulkemiseen.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
__________________
--- Dodge RAM 2500 5.9 Td -01 --- --- Cadillac DeVille -67 --- Polaris Sportman 550XP |
#4
|
||||
|
||||
![]()
tuo kyseinen linkittämäsi polle malli on 1 paikkainen ,ainakin tuo mun härpätin on...
ainakin 2012 mallin kojeessa on nopeuden rajoitin sähköinen ja ohitettavissa katkaisemalla yksi johto. mutta niinhän ei saa tehdä ,eihän... rajoittimen toiminta on tosin tuossa hieman ärsyttävää, laite ei vaan tasaiseen hyydy siihen 40, vaan kulku on rajoitintavasten hieman sellaista soutaa/huopaa menoa. itte tulee ajettua rajoitin pois päältä mutta silti aina sitä neljää kymppiä... ei silti mulla nuo pykälän isommat renkaat vispaa niin että ei kyllä tee mielikään ajella kovempaa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
trapperista vielä että tieliikenne mallista saa rajoittimet helposti pois, vakiona kulkee noin 85km/h ja kiihtyy aika laiskasti, eikä vääntöä oikein ole. rajoittimien poiston jälkeen kulkee noin 85-90km/h, kiihtyy ja vääntää paljon paremmin, sitten jos haluaa vielä tehoa enemmän pitää variaattoria roplata, trapperin 500efi ja700efi mallissa on tosi pitkä välitys hitaalla vaihteella joten metsäajossa kytkin luistaa tosi helposti kun ei moottorissa ole niin paljon tehoa mitä tarvisi olla noille vakio välityksille. mutta variaattorin laiton jälkeen tehoa on. 400xl mallilla ei pääse sitäkään vähää metsässä mitä 500-700 pääsee. on aivan onneton, se on vaan maantie ajoon.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Se ois sitte huomenna testi ajopäivä.
![]() Saas nähdä lähteekö joku mukaan kotio?
__________________
--- Dodge RAM 2500 5.9 Td -01 --- --- Cadillac DeVille -67 --- Polaris Sportman 550XP |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kaverilla olis jouten tgb blade 425 tieliikennemalli oisko ollu 2008 ei kats. tällä hetkellä ku ei ole ollut käyttöä. Ajettu n.5000km (ei ole metsässä rymytty). puskulevy ja vinssi. Hinta on 3000€ (ei tinkivaraa)mönkkäri haminassa.Kuvia saa jos haluat.
Viimeksi muokannut pasi1 : 19.12.2013 19:29 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos Pasi tarjouksesta, mutta eiköhän se "heppa" tuu ranchille.
![]()
__________________
--- Dodge RAM 2500 5.9 Td -01 --- --- Cadillac DeVille -67 --- Polaris Sportman 550XP |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Itse laitoin kesällä Keeway Leone 500 nelivetomönkijän. On alennusvaihteisto, säädettävä erillisjousitus, sähkölukko edessä ym.. Tieliikenneoptio, saa verot maksamalla liikenteeseen.
Syksyllä ajoin metsästä isoja puukuormia, yllätyin itsekin miten hyvin tuollakin kuorma kulkee. Näissä kaasarikoneisissa tahtoo olla huono käynnistyvyys pakkasessa, mutta laitoin tuohon primerin niin lähtee kelistä kuin kelistä. Toistaiseksi ei vielä ole huonoa sanottavaa, viimeistely on karkeaa merkkipeleihin verrattuna, mutta sehän on tiedossa. Niin tosiaan tässä on 2 vuoden takuu, kun monessa kiinalaisessa vain 6kk. Viimeksi muokannut GRpatrol : 19.12.2013 21:44 Perustelu: Takuu.. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Laajempaa kokemusta kiinalaisesta vain alle 150cc takaveto.
Siis nuo kiinan mönkkärit, ns nuorisomallit, jotka ovat sika halpoja ostaa takavetoisena: materiaalit ja koneistukset rungossa/oheislaitteissa sinne päin...
a) mökkikäytössä oleva 110cc halpis, muutaman vuoden vanha, ajettu muutama tankillinen: tehtaan jäljiltä 2-4 etujousituksen niveltä irti (tuki)varresta, vaikka KAIKKI näkyvät pultit/mutterit/ruuvit kiristetty "neitsytajon" jälkeen, siis hakkaantuneestakin tukivarresta näkee, että tylsällä poralla tms. on vängällä tehty reikä nivelelle+ silmän pultilla kiristys. -> vaikka pallonivel irti tukivarresta, niin työstöjälki näkyy "silmässä" Toinen ihmetystä herättävä juttu on pakoputki em. mönkijässä; kolisi kokoajan runkoon, ja tuumasin että pikkaisen kun sujuttaa.... (siis 3 miestä väänsi puukiiloilla tuettua pakoputkea varovasti...) PAKARI REPESI äänenvaimentimen päästä irti! No yritin hitsata mig:llä tuota änärin päätä, ja ei onnistunut! änäri muistutti muuntajalevyä hitsaamisen osalta; siis paineastia hyväksytty lanka, ja seoskaasu: hitsauksen sula "kipinöi-"rajapinnassa, ja sauma ratkesi siitä vierestä melkein itsestään... RÄIN sauman, ja kolinapullo mustaa päälle.... tuo b: parempaa koneistusta, mutta; esim. kaasarin kurkku muuttuu kumista lasiksi muutamassa vuodessa, Kaikki bensaan kosketuksissa olevat kumi/muovi osat kovettuu/turpoaa.. Ja noiden kiinalaisten sähköistä en halua sanoa mitään... (tehty maan tavalla? josta eurooppalaiset/japsit ovat kaukana.... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mönkijät | tapor69 | Tapahtumat | 4 | 11.12.2013 11:23 |
Kaikki mönkijät kilpiin tulevaisuudessa? | Timo_L | Linkit | 19 | 23.10.2012 21:32 |
omavalmiste mönkijät mailmalla ja kotimaassa | psychobilly | Linkit | 7 | 09.03.2011 18:55 |
Tenavien mönkijät | MoggiMies | Chit-Chat | 12 | 04.06.2007 08:59 |