Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.12.2013, 19:16
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

polttoaineletkuja joutuu ilmeisesti jatkamaan tankin päästä? mutta eikö jaruletkuihin tarvitse koskea?

saisko tuon ohjausakselin tehtyä siten että sen vetäisi poikki ja päälle laittaisi sopivan putken ja hitsaisi kasaan?

Kässärit ja u raudat nyt onkin helppoja juttuja.
vaihdekeppikin taitaa mahtua liikkumaan normaalisti?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.12.2013, 19:29
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Jarruletkutahan on rungossa kii niin edessä ku takanakin. Ainoastaan edessä pyöräkotelon puolelta joutuu putkissa olevaa kierrettä vetään auki päi.

Polttoaineen täyttö ja huohotinputkee jatkaa joutuu ainoastaan tankin päässä. Sitten konehuoneessa paine suodattimelle tulevat ja lähteviä hiukan ku paine ja paluu siellä tankille suodatinajlan kautta.

Ohjausosiahan EI sais hitsata kasaan. Mut tuolasiakin nähty ja sit vielä pultilla varmistettu päät.

Vaihdekepin kaulusta joutuu hiukan muokaan siit pikkukepan (nelikon valitsijan) kohdalta loveaan, että hidaspuoli menee päälle nurkumatta. Itsellä 40mm korotus D21 kopassa ja tossakin joutui tuota kaulusta muokaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.12.2013, 00:12
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

perjaatteessahan mun ei tarvitsis jatkaa polttoaineen täyttö ja huohotinputkea eikä polttoaineen tulo & paluuletkuja jos nostan tankkia myös sen 7cm ylöspäin.
-tällöin olis työtä vähemmän ja lisäetuna saisin tankkiakin ylemmäs eli enempi turvaan.

Tiedän ettei ohjauslaitteita saa hitsata eikä niitä saisi edes lämmittää mutta eipä ole juuri vaihtoehtoja ellei sinne saa helposti palikkaa väliin.

iso keppi ei vaadi lisätilaa?
syyläriä joutuu varmaan myös laskemaan ja varmaan samalla myös öljynlauhdutinta mutta kiva tietää että jarruletkujen kanssa ei tule ongelmia. ovat hankkeen suurin investointi heti korotuspalikkojen ja pulttien kanssa.

sattuisiko ketään tietämään orkkis pulttien miittoja? pituus, paksuus ja nousu?

Viimeksi muokannut A.I : 18.12.2013 00:14
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.12.2013, 17:18
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Pääkeppi ei tarvi lisätilaa, vain nelivedon tarvii.
Ja mikäli tnakin nostaa vastaavasti ni sit ei tarvi ku vaihtaa ne imu- ja paluu letkut siihen, ellei saa sit putkia rungosta sen verran irti et saa hiukan käännettyä ylöspäin.

Itsellä tuulitunnelista se alapuolisko irti ainoastaan, ja ei lämmöt karkaa ylös missään vaiheessa. Ja öljylauhutinta ei vielä oo, mutta tulee ku ahdetaan tuossa ja sit se keulalle vaan.

Mulla ihan normi 10x1,5mm kokoo ja pituudet mitä tarvii... Ja jollain korosatsin toimittajallahan on ne pultitkin mukana.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.12.2013, 20:20
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Jarruletkutahan on rungossa kii niin edessä ku takanakin. Ainoastaan edessä pyöräkotelon puolelta joutuu putkissa olevaa kierrettä vetään auki päi.

Polttoaineen täyttö ja huohotinputkee jatkaa joutuu ainoastaan tankin päässä. Sitten konehuoneessa paine suodattimelle tulevat ja lähteviä hiukan ku paine ja paluu siellä tankille suodatinajlan kautta.

Ohjausosiahan EI sais hitsata kasaan. Mut tuolasiakin nähty ja sit vielä pultilla varmistettu päät.

Vaihdekepin kaulusta joutuu hiukan muokaan siit pikkukepan (nelikon valitsijan) kohdalta loveaan, että hidaspuoli menee päälle nurkumatta. Itsellä 40mm korotus D21 kopassa ja tossakin joutui tuota kaulusta muokaan.

joo tossa turbossa joku idiootti insinööri on keksinyt sijoittaa sen öljynlauhduttimen siihen syylärin etupuolelle siten että letkut tulevat syylärin alapuolelta.
taidan laittaa sen sisälle konehuoneeseen. tuskin tuollaisessa mopossa tuon sijoitus on kovin tarkkaa..

Viimeksi muokannut A.I : 18.12.2013 20:38
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.12.2013, 15:13
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Eihän ne tehtaalla kaikkee ota huomioon... Itsellä kyllä Pajerossa välijäähytin ja öljyn keulassa ja pysyy viileenä ihan hyvin. No välijäähy ei oo pienin, mutta ei suurinkaan (kennoltaa 280x300x76). Ja öljyn sit sopivan kokonen, joka ei myöskään oo tehtaan orkkiskokonen ja tuolle tulee hydrauliikka letkut ihan oikeet ja kunnon päilläkin.

Kingiin tulee vastaavan kokonen öljylle, ja välijäähy saattaa tulla isompi ku erimallinen keularakenne et mahtuu isompikin ja ahtoputket alusta hitsaten kasaan mahdollisimman vähillä väli liitoksilla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.12.2013, 21:45
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Eihän ne tehtaalla kaikkee ota huomioon...
Tämä on tullut todellakin huomattua. etenkin ranskalaisissa korajatessa..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 19:30 (GMT +2).