Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.12.2013, 09:22
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Yksi nousu laittoi melkoisesti hanttiin ja siinä sutiessa liuttiin vasemmalla kyljellä puuhut Arvatkaa mikä ikkuna hajosi

Akryyliä/pleksiä lasit niin rupeaa pakkasukko pysymään ulkona vaikka hieman hyttytyttöilyä puitten kanssa harrastaisikin

__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.12.2013, 22:07
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Tämä se oli maukasta katsottavaa kun Broncco eteni worrycrossissa! Oli elämäni ensimmäisen offi-tapahtuma katsojana, ei viimonen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.02.2014, 23:36
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Tänään olikin sopivasti lorvipäivä joten aloin elvyttämään muulia joka on maannut pihalla sivulasi rikki ja vararengas alla joulukuun puolestavälistä saakka.
Paikattua kummia kun vaihdoin alle, niin rengas heilui 5cm poikittain, syykin löytyi. Yläpalloon laitettu camber/caster säätömulikka oli löystynyt ja heilui tukivarren reiässä valtoimenaan.



Epäkeskon ulkohela on taittunut ohuesta osasta sisään ja sisäosa taas turvonnut ulospäin ohuimmasta paikasta. Tukivarren reikä onneksi vaikutti ehjältä. Pesin kilpukat hyvin ja kovaa lukitetta pintoihin ja pikkuhiljaa kiristystä ja tuurnalla naputtelua, kunnes olivat piukassa taas. Jäämme seuraamaan tilannetta pysyvätkö vielä paikallaan, tuossa se nyt köllöttää:



Sitten osui silmiin että joku on suuttunut mun happianturille:



Ilmankos viimeksi taisi check engine valo palaa kun ukissa ajeltiin, eikä sammunut vaikka tarkistin että moottori on vielä paikoillaan Uusia kolme johtosia nyt tietenkään ei sattunut olemaan, mutta pitkän kolppauksen jälkeen löytyi hyvä käytetty, joka hataran muistikuvan mukaan olis vielä toimivakin:



Sitten oli vuorossa taas ohjausvarren suoristus talkoot, kuinkahan monta kertaa toi kestää prässätä suoraksi, kun aina se hakeutuu kiviin ja kantoihin. Flip over ohjauksen tekoa odotellessa



Sivu ikkunallekin piti jotain tehdä, tonne semmonen ei oikein enää mahdu:



Joten uutta peltiä rypytettäväksi ja ikkunaa rikottavaksi:



Kuinkahan kauan toi peili pysyisi mukana, 3min..? Ovelle pikainen pesu tinnerillä ja 180:sellä epäkeskosienellä ja mustaa niskaan:



Olishan noi reiätkin voinut paikata, mutta jätetään jotain ensikertaankin
Sitten oli pahimmat vauriot ehjätty, niin pääsi jo rasvaamaan ristikoita ja niveliä ja muuta keväthuoltoa tekemään. Tänään piti vetää uudet sähköt ja rele flektille ja putsata syyläri ym pikkupuuhastelua, mutta ne jäikin taas toiseen kertaan kun tuli noita ylläri puuhia.

No siellä se lavalla taas olisi ja huomenna Punkalle ajelemaan loputkin viat pois

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.02.2014, 20:25
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

No niin. Sitten pitäisi alkaa valmistautumaan Heinimaan krossiin. Muulia hiukan testiajettiin Punkalla 8.2 ja Ukissa 16.2. Melko hyvin testiajot onnistuikin, vikoja löydettiin taas mukavasti lisää Takalockeri löi jo syksyllä silloin tällöin kevyessä vedossa yli, ja Punkalla pauke tuntui lisääntyvän. Syykin oli päivän selvä:



Lukko rikki!!! Ihmekös eteni niin huonosti.

Jousituksen toimintaa testailtiin kanssa hiukan:

https://www.youtube.com/watch?v=F_5n6-KD58o

Toi hyppely paljasti liian heikon vanteen hantin ?! puolelta, joka pyysi lekaa että mahtui taas pyörimään jarrusatulan ympärillä. Yksi Rancho valutteli öljyjään kotimatkalla.

Ukissa ei hajonnutkaan tällä kertaa muuta kuin se normaali 1kpl ikkuna... tällä kertaa takalasi.

Tänään rupesin kurkkimaan perämurikkaan, mikä sitä lukkoa kiukuttaa. Hampaat on paikoitellen melko kuluneet ja käyntivälystä oli melko paljon puoliskojen välissä.



Kaivoin varastoista puretuista 8.8 murikoista laakerilevyjä poskirattaiden takaa ja lättäsin semmoset 0.90mm levyt shimmaamaan lockeria piukemmalle.



No keskitappihan ei enää sopinut paikalle, ja tökkäsi c-clipsien lukitusrenkaihin kiinni, jotka oli nyt myös 0,9 mm eri paikoissa.



Lukitusrenkaat hioin sorvin ja laikkakoneen yhteistyöllä 1.0mm alikokoon joten keskitappi sopi taas paikoilleen, ainakin melkein... Lopuksi vielä vetareista piti ottaa päästä pari kymmenystä pois jotta nekin sopi paikoilleen keskitapin kylkeen.



Ahtaalta tuntui kun lukkoa sovitti carrierin sisälle, mutta sinne meni, ja näyttäisi olevan rakoa vielä niin että ulomman pyörän ratas pääsee lyömään yli mutkissa. Kilpukat laitoin paikalleen toisin päin, että vetopuolelle tuli ehjät ja terävät hampaat.
Vetareissa oli rihloissa ehkä aavistus pientä kiertymää, ja kuskin puolen vetari oli n.3mm kiero. Silmämääräinen oikaisu prässissä ja paikoilleen, kestää kunnes hajoo

Pitäisköhän miettiä jo ihan D60 tai Ford 10.25 perää alle??? Ei kai, toikin murikka laahaa keskeltä maassa ja kivissä kokoajan...

Etualeksissa olen kattellut kiillottuvaa kohtaa hantin vetarissa jo viime syksynä, ja nyt alkoi paljastumaan mikä sen aiheuttaa:



Vasen tukivarsi on taittunut aika hyvinkin päästä, oik.vetarin nivelen ja suojakumin kohdilta. Toi vahvistuspalkki otti hiukan joustoissa runkopalkkiin kiinni, mistä nyt mahtuu rottakin kulkemaan. Saattoi toi hyppely punkallakin avittaa hiukan tässä Silloin kun varret oli irti ja puhallettuina, meinasin vahvistaa ne kuten ameriikan pojat tekee:



Mut sitte laiskuuttani aattelin että kyllä näillä tehoilla pitäisi ton yhden vahvikepalkin ja panssari hampaiden riittää... Nyt sitten tehdään se uudestaan

Mielessä pyörii D44/D50 TTB hydridi, tukivarren päät F250 Forssonista, jolloin saisi isommat pallonivelet, jarrut ja 8-bolt navat ja D60 kaliperin vetarit ja ristit tonne akseleihin. Aikaa ja varsinkin rahaa pitäisi vaan saada jostain kaikkien visioiden toteuttamiseen
Lähitulevaisuudessa varmaan keskitytään vaan pitämään tämä kisailu ja pöristely kunnossa, ja suuremmat rakentelu innot tuhotaan tuolla toisessa topikissa.

Viimeksi muokannut Mase : 26.02.2014 08:43 Perustelu: Lisää kuvia
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.02.2014, 21:15
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Talking

Tänään tehtiin uutta pitoa kummeihin, nappulat alkoi olla jo niin pyöreät ja latistuneet että Olman pellonreunalla pikkuinen savimäki tuntui melkein mahdottomalta päästä ylös vaikka muut ajeli melkein tyhjäkäynnillä sitä ylös

Tästä lähdettiin liikkeelle, perimätiedon mukaan Loppilaista disainia olevat jo kuvioidut TSL:ät:



Toinen etupyörä kuvioitu kyykäärmeelle pääurista, ja reunanappuloita kaivettu esille:



Tässä valmiit kevennetyt kumit, takakumeista en leikannun keskiuraa, kun keskellä oli hiukan paremmin vielä uraa jäljellä, viiltelin vanhojakin poikittaisleikkauksia vielä 4mm lisää:



Se jää nähtäväksi miten nappulat pysyy mukana, mutta on sentään ainakin hetken aikaa karheaa nurkkaa renkaissa, kun vaikuttaa että Heinimaallekin tulee melkoisen mukavat ajelupinnat ainakin pelto osuuksiin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Range Rover "pepe de mule" imported_offroadjouni O/M/V Muut 0 21.01.2003 08:33


Sivu luotu: 21:31 (GMT +2).