Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.12.2013, 21:22
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Mikä vaivaa kingin polttoaineen saantia.. Tankista tulee pa.letku suodattimelle, suodatinta ennen on käsi pumppu ja ajossa kone imasee sen vähän väliä luttuun ja meno loppuu siihen... vähän ajan päästä taas se palautuu ja sama uudelleen...

Oon tyhjänny tankin ja vähä aikaa ajettu uusilla aineilla ja sit vaihettu suodatin..

Voiko se metallinen tankilta tuleva putki jäätyä niin umpeen? Mutta päästää vähän löpöä kuitenki läpi.


Missä kohtaa tankilla on letkun lähtö jos tempasen sinne uuet letkut normi polttoaine kumi letkusta..


Niin ja tankiin tulee korvaus ilmaa..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.12.2013, 15:20
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
Mikä vaivaa kingin polttoaineen saantia.. Tankista tulee pa.letku suodattimelle, suodatinta ennen on käsi pumppu ja ajossa kone imasee sen vähän väliä luttuun ja meno loppuu siihen... vähän ajan päästä taas se palautuu ja sama uudelleen...

Oon tyhjänny tankin ja vähä aikaa ajettu uusilla aineilla ja sit vaihettu suodatin..

Voiko se metallinen tankilta tuleva putki jäätyä niin umpeen? Mutta päästää vähän löpöä kuitenki läpi.


Missä kohtaa tankilla on letkun lähtö jos tempasen sinne uuet letkut normi polttoaine kumi letkusta..


Niin ja tankiin tulee korvaus ilmaa..
Periaatteessa voi tukkeentus sopivasti, tai sit vaan linttaantunut jostain kohdin, että ei enään virtaa.

Anturassa on noi letkulähdöt tankilla. Näkee heikosti, jos vakio korolla varustettu lavan alla noi lähdöt. Siin lähdöstä metalliseen putkeen on n. 20cm alkujaan kangasvahvisteista (päällä tuo kangas) letkua tuo väli. Itsellä omassa aikoinan oli orkkista tuo, ja nyt en oo tavannut ku sisäisesti vahvistettua letkuu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.12.2013, 16:51
ratsunriisel:n Avatar
ratsunriisel ratsunriisel ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.02.11
Sijainti: nousiainen
Viestit: 16
Perusasetus

moro! tietääkö joku voiko tuossa td25 riiselissä pakosarjan kääntää toisinpäin eli ylösalaisin osuuko viel pultit reikiinsä.kauhee himo turbottaa tuo laite. oisin kyllä kiinnostunut jos jollakin olis jo valmis pakosarja kyseisen keksinnön turbotukseen. millasia turboja ootte käyttäny?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.12.2013, 17:20
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Terraanon pakosarjan ku hommaat, niin helpottaa kummasti ahtamista. Ahtimen valintahan riippuu siitä, että mitä silla haluaa.

Itsellä Pajerossa 300:sest turbo Mersusta vakio ahdin, ja tuolla sain ajosta paineet pois. Mut ahtaa ku tarvii vedollakin. Eli tuota vosi ajatella Kinginkin kylkeen tai vastaavaa. En missään nimessä sitä Pajeron vakio ahdinta käyttäs tässäkään ennään vaikka tuota on käytetty. Oma Kingi ahdetaan, ja pumppu tulee ahdonalasilla karoillakin oleen sitten. Tuohon meinasin tällästä; http://www.cfmotorsport.fi/turbo-wr2...nen-p-844.html ...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.12.2013, 17:54
ratsunriisel:n Avatar
ratsunriisel ratsunriisel ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.02.11
Sijainti: nousiainen
Viestit: 16
Perusasetus

no mutta tuohan wr 280 on aikas inhimillisen hintanenki. mistäs öljyn kierto otettu alipainepumpulle lähtevästä lohkon kyljestä vai öljynsuotimen jalasta? terraanon pakosarjaa aattelin jos jostain löytää tai vaikka koko kone ku motti täytyy kuitenki käyttää pois ku parempaa kytkintä huutaa tilalle.
-mites onko kukaan tehny tieliikennekelpoista kinkkukaappia jäykällä etuakselilla ja kierrejousi alustalla?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.12.2013, 18:21
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Mulla kanssa turbotus menossa TD25 (irto)koneeseen.
Terranon pakosarjan hommasin Ruotsista (hajottamolta, 80e€)
Turbona Terranon oma tehdasturbo nyt, tiivisteet varaosista kaikki löyty...
Ainaski kaikki meni pulttaamalla paikoilleen, ainoa on tuon pakosarjan EGR-venttiilin lähtö jonka tulppasin laipalla.
Vesikierto lämppärin letkuista.
Öljynkierto sisään siitä öljysuodattimen jalasta kuten Terranossa, ja paluu T-haaralla siihen alipainepumpun paluuseen.

Kytkimen hommasin uuden sen "auraus" kytkimen (paineasetelman ja levyn siis, mutta tuurilla, ei löytyny Nissanilta).
Kohta normaali katsastus ja sen jälkeen uusi kone paikoilleen, samalla pakoputki vaihtuu 3" kokoon...
Ensin kokeilen suoralla putkella ahtoja, sitten vasta välijäähy paikoilleen.
Muutoskatsastus kun kaikki toimii ja säädöt kohdallaan ja saan katsurille oikeanlaisen teholapun...
Ensin yritän kuitenkin saada suoraa Terranon moottoripapereilla katsastettua..

Jouduin lähteen pikapikaa töihin ja nyt joutaa viikonloppuna jotain tehdä...
Ja tuo vaimoki haluaa aikaa kun reissussa viikolla...

Ajoin muuten aamulla Kingillä melkoisessa lumisateessa Rovaniemeltä Inariin...yli 300km...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)

Viimeksi muokannut Guffaw : 10.12.2013 18:36
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.12.2013, 18:21
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Ei noi Wa-Linen turbot tuolla Kalajoella oo pahan hintasia ollenkaan, eikä Aussipoikien mielestä huonojakaan.

Paine suodatin jalasta kuusiokolopropun alta ja paluu yhdessä oli siihen laturin alipaineen letkuu ku ei ollu moottori irti. Mikäli irti ois, niin sitten suoraan pohjaan mahdollisimman ylös. Itsellä yhdessä ahdin ollut jälkikäteen kii, ja tuosta mainitusta propusta sille paien otettu. ja paluu totetutettu. Mut tulevaan kokoonpanoon tulee pohjaan tuo paluu suoraan sitten. Ku tekniikkaa on tallissa irtaallaan, niin helpottaa tekemistä. Itsellä yhteen vauhtipyörään saan suoraan 240mm levyn ja asetelman siihen kii, kun on TD27 kone kyseessä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.12.2013, 18:39
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Ei noi Wa-Linen turbot tuolla Kalajoella oo pahan hintasia ollenkaan, eikä Aussipoikien mielestä huonojakaan.

Paine suodatin jalasta kuusiokolopropun alta ja paluu yhdessä oli siihen laturin alipaineen letkuu ku ei ollu moottori irti. Mikäli irti ois, niin sitten suoraan pohjaan mahdollisimman ylös. Itsellä yhdessä ahdin ollut jälkikäteen kii, ja tuosta mainitusta propusta sille paien otettu. ja paluu totetutettu. Mut tulevaan kokoonpanoon tulee pohjaan tuo paluu suoraan sitten. Ku tekniikkaa on tallissa irtaallaan, niin helpottaa tekemistä. Itsellä yhteen vauhtipyörään saan suoraan 240mm levyn ja asetelman siihen kii, kun on TD27 kone kyseessä.
Pitääkö tuota Turboa jotenkin paremmin tukea, esim lisäkiinnikkeillä?
En huomannut että Terranossa olis ollut jotain ylimääräistä kiinnikettä..
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.12.2013, 10:50
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ratsunriisel Näytä viesti
moro! tietääkö joku voiko tuossa td25 riiselissä pakosarjan kääntää toisinpäin eli ylösalaisin osuuko viel pultit reikiinsä.
Omassani mietin samaa ratkaisua, mielestäni tuo ei onnistu. Halvalla jos haluaa mennä, niin originel pakosarjan jatkeeksi sovite turbolle.

Itsellä ahtimena "pikku mitsu" taisi olla anastettu jostain 325td bemarista.
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.12.2013, 21:47
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Ei onnistu pakosarjan kääntö ainakaan TD-koneessa. Ei ole kiinnityspultit kohdillaan...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.12.2013, 15:29
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Tärinän aiheuttajaa 60-80 nopeuksilla haettu...
Etukardaanin ristinivel täysin sökö, meni vaihtoon.
Yhdessä haarassa oli enää neulalaakereita...
Samalla huomasin että toinenkin ristinivel on väljäi.
Jyrdenille kiitokset neuvosta, vaihto oli helpohko oikeilla neuvoilla ja kun oli tarpeeksi iso leka...
Lähti ilman laikkakonetta irti.
Rovaniemellä ei ollut kuin yksi ristikko Motonetissä.
Toinen oli jäänyt talteen edellisestä Kingistä, joten vaihtohommiin.
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.12.2013, 15:46
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Guffaw Näytä viesti
Tärinän aiheuttajaa 60-80 nopeuksilla haettu...
Etukardaanin ristinivel täysin sökö, meni vaihtoon.
Yhdessä haarassa oli enää neulalaakereita...
Samalla huomasin että toinenkin ristinivel on väljäi.
Jyrdenille kiitokset neuvosta, vaihto oli helpohko oikeilla neuvoilla ja kun oli tarpeeksi iso leka...
Lähti ilman laikkakonetta irti.
Rovaniemellä ei ollut kuin yksi ristikko Motonetissä.
Toinen oli jäänyt talteen edellisestä Kingistä, joten vaihtohommiin.
Mukava kuulla, että vinkit kelpas ja vika paljastui.

Vinkkeihin mitä tulee, niin molemmat annettu ku ei aina tiedä et miten asia on. Ja ku tapauskohtasiahan noi sit lopulta on, että kumpaa tapaa käyttää.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 12.12.2013, 16:10
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ratsunriisel Näytä viesti
moro! tietääkö joku voiko tuossa td25 riiselissä pakosarjan kääntää toisinpäin eli ylösalaisin osuuko viel pultit reikiinsä.kauhee himo turbottaa tuo laite. oisin kyllä kiinnostunut jos jollakin olis jo valmis pakosarja kyseisen keksinnön turbotukseen. millasia turboja ootte käyttäny?

mulla saattaa olla viellä nurkissa ylimääräsenä takaveto kingin turpo pakosatsi ahtimen laippa vaan puuttuu, ja tietoa ei ole käykö tuo laippa td25 jyrden varmaan osaa selventää senkin
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.12.2013, 16:16
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
mulla saattaa olla viellä nurkissa ylimääräsenä takaveto kingin turpo pakosatsi ahtimen laippa vaan puuttuu, ja tietoa ei ole käykö tuo laippa td25 jyrden varmaan osaa selventää senkin
Mikäli Td sarjasen kylestä tuo sarja on, niin käyhän se siihen. Sd-sarjasessahan eri kokoset kanavat jne ihan ja onhan siin imusarjakin samalla kylellä.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.12.2013, 18:29
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

Onkos perävälityksistä mitään tietoa?
multa löytyy vm98 neliveto 2.5td koneella mutta lukkoa tässä ei ole.
saisiko jostain kingistä sopivaa orkkis LSD lukkoa?
tietenkin jos löytyy kunnon lukko jostain edullisesti niin se kiinostaisi enemmän.

uudemmissa näyttäisi jonkun sortin kitka olevan ja saman ikäisissä takavedoissa on kaikissa kitkalukko.

Viimeksi muokannut A.I : 12.12.2013 18:40
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 12.12.2013, 20:49
JEO:n Avatar
JEO JEO ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 203
Perusasetus

Aika uskomatonta että olis neliveto avoimella perällä, mutta pitää kait se uskoa kun mies niin sanoo.

Välitys mahtaa olla 1:4,625.

Mulla olis ylimääräinen taka-akseli -04 KingCapista 1:4,625 välityksellä ja LSD kitkalla.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=113761
__________________
Toyota Hilux 2,4D-4D -17
M-B 280GE -87 (Yhteishyvä)
(Nissan KC 2.5TDi -05)
(Nissan Terrano2 2,4i -96)
(Mitsubishi L-200 2.5TD -96)
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 12.12.2013, 21:18
esahaa:n Avatar
esahaa esahaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.08.10
Sijainti: Ullava
Viestit: 130
Perusasetus

Välitys 98-02 malleissa yleensä 4,875 39/8 02 eteenpäin 4,625 37/8
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 23:19 (GMT +2).