![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mikä vaivaa kingin polttoaineen saantia.. Tankista tulee pa.letku suodattimelle, suodatinta ennen on käsi pumppu ja ajossa kone imasee sen vähän väliä luttuun ja meno loppuu siihen... vähän ajan päästä taas se palautuu ja sama uudelleen... Oon tyhjänny tankin ja vähä aikaa ajettu uusilla aineilla ja sit vaihettu suodatin.. Voiko se metallinen tankilta tuleva putki jäätyä niin umpeen? Mutta päästää vähän löpöä kuitenki läpi. Missä kohtaa tankilla on letkun lähtö jos tempasen sinne uuet letkut normi polttoaine kumi letkusta.. Niin ja tankiin tulee korvaus ilmaa..
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Anturassa on noi letkulähdöt tankilla. Näkee heikosti, jos vakio korolla varustettu lavan alla noi lähdöt. Siin lähdöstä metalliseen putkeen on n. 20cm alkujaan kangasvahvisteista (päällä tuo kangas) letkua tuo väli. Itsellä omassa aikoinan oli orkkista tuo, ja nyt en oo tavannut ku sisäisesti vahvistettua letkuu. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
moro! tietääkö joku voiko tuossa td25 riiselissä pakosarjan kääntää toisinpäin eli ylösalaisin osuuko viel pultit reikiinsä.kauhee himo turbottaa tuo laite. oisin kyllä kiinnostunut jos jollakin olis jo valmis pakosarja kyseisen keksinnön turbotukseen. millasia turboja ootte käyttäny?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Terraanon pakosarjan ku hommaat, niin helpottaa kummasti ahtamista. Ahtimen valintahan riippuu siitä, että mitä silla haluaa.
Itsellä Pajerossa 300:sest turbo Mersusta vakio ahdin, ja tuolla sain ajosta paineet pois. Mut ahtaa ku tarvii vedollakin. Eli tuota vosi ajatella Kinginkin kylkeen tai vastaavaa. En missään nimessä sitä Pajeron vakio ahdinta käyttäs tässäkään ennään vaikka tuota on käytetty. Oma Kingi ahdetaan, ja pumppu tulee ahdonalasilla karoillakin oleen sitten. Tuohon meinasin tällästä; http://www.cfmotorsport.fi/turbo-wr2...nen-p-844.html ... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
no mutta tuohan wr 280 on aikas inhimillisen hintanenki. mistäs öljyn kierto otettu alipainepumpulle lähtevästä lohkon kyljestä vai öljynsuotimen jalasta? terraanon pakosarjaa aattelin jos jostain löytää tai vaikka koko kone ku motti täytyy kuitenki käyttää pois ku parempaa kytkintä huutaa tilalle.
-mites onko kukaan tehny tieliikennekelpoista kinkkukaappia jäykällä etuakselilla ja kierrejousi alustalla? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla kanssa turbotus menossa TD25 (irto)koneeseen.
Terranon pakosarjan hommasin Ruotsista (hajottamolta, 80e€) Turbona Terranon oma tehdasturbo nyt, tiivisteet varaosista kaikki löyty... Ainaski kaikki meni pulttaamalla paikoilleen, ainoa on tuon pakosarjan EGR-venttiilin lähtö jonka tulppasin laipalla. Vesikierto lämppärin letkuista. Öljynkierto sisään siitä öljysuodattimen jalasta kuten Terranossa, ja paluu T-haaralla siihen alipainepumpun paluuseen. Kytkimen hommasin uuden sen "auraus" kytkimen (paineasetelman ja levyn siis, mutta tuurilla, ei löytyny Nissanilta). Kohta normaali katsastus ja sen jälkeen uusi kone paikoilleen, samalla pakoputki vaihtuu 3" kokoon... Ensin kokeilen suoralla putkella ahtoja, sitten vasta välijäähy paikoilleen. Muutoskatsastus kun kaikki toimii ja säädöt kohdallaan ja saan katsurille oikeanlaisen teholapun... Ensin yritän kuitenkin saada suoraa Terranon moottoripapereilla katsastettua.. Jouduin lähteen pikapikaa töihin ja nyt joutaa viikonloppuna jotain tehdä... Ja tuo vaimoki haluaa aikaa kun reissussa viikolla... Ajoin muuten aamulla Kingillä melkoisessa lumisateessa Rovaniemeltä Inariin...yli 300km...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo) ![]() Viimeksi muokannut Guffaw : 10.12.2013 18:36 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ei noi Wa-Linen turbot tuolla Kalajoella oo pahan hintasia ollenkaan, eikä Aussipoikien mielestä huonojakaan.
Paine suodatin jalasta kuusiokolopropun alta ja paluu yhdessä oli siihen laturin alipaineen letkuu ku ei ollu moottori irti. Mikäli irti ois, niin sitten suoraan pohjaan mahdollisimman ylös. Itsellä yhdessä ahdin ollut jälkikäteen kii, ja tuosta mainitusta propusta sille paien otettu. ja paluu totetutettu. Mut tulevaan kokoonpanoon tulee pohjaan tuo paluu suoraan sitten. Ku tekniikkaa on tallissa irtaallaan, niin helpottaa tekemistä. Itsellä yhteen vauhtipyörään saan suoraan 240mm levyn ja asetelman siihen kii, kun on TD27 kone kyseessä. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En huomannut että Terranossa olis ollut jotain ylimääräistä kiinnikettä..
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo) ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itsellä ahtimena "pikku mitsu" taisi olla anastettu jostain 325td bemarista. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ei onnistu pakosarjan kääntö ainakaan TD-koneessa. Ei ole kiinnityspultit kohdillaan...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo) ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tärinän aiheuttajaa 60-80 nopeuksilla haettu...
Etukardaanin ristinivel täysin sökö, meni vaihtoon. Yhdessä haarassa oli enää neulalaakereita... Samalla huomasin että toinenkin ristinivel on väljäi. Jyrdenille kiitokset neuvosta, vaihto oli helpohko oikeilla neuvoilla ja kun oli tarpeeksi iso leka... Lähti ilman laikkakonetta irti. Rovaniemellä ei ollut kuin yksi ristikko Motonetissä. Toinen oli jäänyt talteen edellisestä Kingistä, joten vaihtohommiin.
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo) ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vinkkeihin mitä tulee, niin molemmat annettu ku ei aina tiedä et miten asia on. Ja ku tapauskohtasiahan noi sit lopulta on, että kumpaa tapaa käyttää. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mulla saattaa olla viellä nurkissa ylimääräsenä takaveto kingin turpo pakosatsi ahtimen laippa vaan puuttuu, ja tietoa ei ole käykö tuo laippa td25 jyrden varmaan osaa selventää senkin ![]()
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Mikäli Td sarjasen kylestä tuo sarja on, niin käyhän se siihen. Sd-sarjasessahan eri kokoset kanavat jne ihan ja onhan siin imusarjakin samalla kylellä.
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Onkos perävälityksistä mitään tietoa?
multa löytyy vm98 neliveto 2.5td koneella mutta lukkoa tässä ei ole. ![]() saisiko jostain kingistä sopivaa orkkis LSD lukkoa? tietenkin jos löytyy kunnon lukko jostain edullisesti niin se kiinostaisi enemmän. uudemmissa näyttäisi jonkun sortin kitka olevan ja saman ikäisissä takavedoissa on kaikissa kitkalukko. Viimeksi muokannut A.I : 12.12.2013 18:40 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Aika uskomatonta että olis neliveto avoimella perällä, mutta pitää kait se uskoa kun mies niin sanoo.
Välitys mahtaa olla 1:4,625. Mulla olis ylimääräinen taka-akseli -04 KingCapista 1:4,625 välityksellä ja LSD kitkalla. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=113761
__________________
Toyota Hilux 2,4D-4D -17 M-B 280GE -87 (Yhteishyvä) (Nissan KC 2.5TDi -05) (Nissan Terrano2 2,4i -96) (Mitsubishi L-200 2.5TD -96) |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Välitys 98-02 malleissa yleensä 4,875 39/8 02 eteenpäin 4,625 37/8
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |