![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ei tietoa paljoltiko ajettu asetelmalla. mutta nyt toimii täysin normaalisti, hitaalla nelivedollakin koitin tumpata niin hyvin sammu eikä kytkin jäänyt luistamaan?? eikä myöskään vedossa luista kun napauttaa kytkintä niin ei luista mihinkään? onkohan ihan perseestä ottaa tuo laatikko poijes ja tarkastaa? tojoista ei niinkään tietoa ole. tarkennetaan nytten viellää, eli siis kytkin poljin meni veltoksi mutta vivusto kyllä liikkui normaalisti, ja lähti pelittämään kun starttasi hitaalla nelikolla, ja nyt pelittänyt ihan normaalisti, eikä myöskään tullut ilmaa kytkimestä kun senkin ilmasin jo, näkeekös tuon vivuston tuosta työsylinterin vierestä kun ottaa sen kumen poijes? joskus aikoinaan kaverilta nissanista tuo vipu karkas jolloin kytkin oli veltto mutta liikettä näky silti ulkoisesti. mutta tuskin huonoksikaan on jos tuon asetelman vaihtaisi. kyseessähän on jälki ahdettu auto.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jaahas on tässä mielesä käynyt tuo takaperän lukon asennus tai asennutus, mutta kysyisin ennenkö alan enempiä innostua että onko kellään kokemusta tuosta takaperään asennettavasta Lock Rightin automaattilukosta ? Kestääkö / aiheuttaako jotain epämukavuuksia tiellä ajossa ? Sitten kiinnostaisi tietää voiko perän purkaa ja lukon asentaa akselin ollessa paikallaan vai onko otettava pöydälle koko palikka ja purettava pyörännavoistakin kaikki pois ? Jotain laakereita ja holkkeja varmaan joutus myös vaihtaan ? (460tkm ajettu ln65 kyseessä) kiitos vinkeistä etukätheen!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vetoakselit irti ja murikka pöydälle. Pinionia ei tarvii purkaa mut kaiken muun kyllä. Ja hammaskosketuksen joutuu myös säätämään uusiks joten siihen kannattaa hieman paneutua ettei mee ihan poskelleen. Saa siin helposti yhden päivän jos toisenkin tuhdattua jos/kun ei hajuakaan hommasta ole.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hatarien muistikuvien perusteella se automaattilukko ei mene suoraan sinne takana olevaa kitkalukolliseen tasaupyörästöön. Eli sun tarttis ettiä jostain etuperässä oleva lukoton tasauspyörästö. Kestävyydeltään noi on palalukot on itsessään ihan ok mutta 8" toyotan perän ristitapit ei tunnu olevan ihan hirvittävän kestäviä. Paljon on välityksiä rikottu ristitapin katkeamisen takia, ja monet on siirtynyt ARB:n tehtaan tuotteiden palvelukseen juurikin kestävyyssyiden takia. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo tosiaan jos nyt kitkalukko takana niin homma kusee
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Hilux ln110 mittariston valot sammuivat ja nyt haluaisin tiedustella millaiset polttimot tyyppi/wattimäärä/lukumäärä siinä on ja tarkoitan sekä mittarivalaistuksessa käytetyt että eri merkkivaloina toimivat kuten lataus-pitkät-öljyt-4wd-hehkutus ja kaikki muut mitkä sieltä löytyy. Tarkoituksena on hommata kaikki valmiiksi kotiin ennen purkua ja vaihtaa kaikki kunnon merkkisiin kun kerran avataan/puretaan mittariston.
Mielellään kuvien kera millaisista on kyse ja wattimäärä ja lukumäärä |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Lavavalot! Mitä kautta olette vetäneet piuhat sekä työ että lisävaloille katolla/lavakaaressa. Oletteko vetäneet alakautta vai ohjaamon kautta ja jos ohjaamon kautta niin mihin reikä vai löytyykö valmiina jossain?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toki tuo helppaa kun takavedolla ajelee ja muuttuu pehmeäksi, nappaa lukon päälle ajoissa niin ei tarvo välttämättä sotkea kenkiään kun menee napalukot kääntämään... |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tai yksi kova vaihtoehto on kiristää se vanha lukko. Itsellä oli tehty king cabissä näin ja hyvä oli. Hiluxissa on vakio mutta hyllyssä myös kiristetty ja lisätty yksi kitkalevy. Ei kyllä vastaa mitenkään noita edellä mainittuja lukkoja mutta halvempi varmasti.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Joo, kiitoksia aikaisemmista viesteistä kyllä se ARB voisi keulilla tietty parempi olla ellei sitten takapäähän tule auottavaksi muuta laakerointi remppaa lähiaikoina. Niin kyseinen auto on vuosimallia 86 ja tuntus siltä että sielä takana ei kyllä mitään kitkalukkoa ole tai sitten tarttis kiristää ja paljon ? Tiedä sitten onko ajettu normaaleilla 80/90 öljyillä pilalle kitkalukko, auttaakohan tässä kohtaa enään kokeilla lisäaineistettua ölliä... Onko tuo kiristys yhtä työläs ku oikea lukon laitto ? Jos taakse sais sen kitkalukon ees toimii ni pääsis takavedol risteyksestä eteepäi ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
eihän se kovin työläs ole kiriä laitetaan vaan väliin shimmi levyjä, pitäs löytyä ihan juttuakin tuosta täältä, tosin voihan sen keulankin kiriä? mutta tuota 100% lukkoa en itse ainakaan suosittele, voi olla hiukka vittumainen ajella tiellä neliveto päällä, ja kyllähän noihin vanhoihin autoihin on aikoinaan kaiken näköisiä öljyjä tungettu,
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Saako kaksipaikkaista ln 110 extracabbia millään ilveellä katsastettua nelipaikkaiseksi pakuksi?
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kytkettävä lukko on hyvä, tarvittaessa kaikki vetää ja muuten taas 1 takana ja 1 edessä. Talvella jos on lukot päällä niin eipä siinä suuria eroja taida olla normi nelivetoon nähden ja isoilla nopeuksilla noita lukkoja ei tarvitse käyttää, ainakaan normi maantieajossa. Pehmeällä hiekalla ainakin ympyrää ajaa hyvin lukot ja neliveto päällä, ei oikeastaan eroa nelivetoon ilman lukkoja. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
tuossa on ainakin murkista kuvaa http://www.kotinet.com/hilux.td/Kuva...20lukkoper%e4/ ja tuonne jousen allehan niitä levyjä laitetaan ihan oman tunnon valloissa, joku oli joskus 6mm levyn torpannut tuonne niin oli ollut aika tiukka ja posket oli rävähtäny halki, eli suosittelevat jotain 1,6mm levyä/prikkaa toki kannattaa eka mitata että onko siellä paljolti väljyyttä, ja sittenhän on tuo hammaskosketuksen väljyys joka pitää säätää kohilleen, siitä ei vaan ole itsellä inffoa että joku viisaampi joka on tehnyt niin kertoo toki.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b Viimeksi muokannut Kettu_ : 05.12.2013 16:07 |
#17
|
||||
|
||||
![]()
lisätään tuo viellä http://www.telemail.fi/sampankotisivut/TechCar.html tuolla aika hyvät ohjeet ja neuvot.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 11 (0 jäsentä and 11 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |