![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No ensinnäkin se systeemi tunnistaa moottorin lämpötilan ja valitsee hehkutusajan sen mukaan. Sitten se rupeaa hehkuttamaan, ja samalla se tutkii hehkujen ottamaa virran määrää joka myös vaikuttaa hehkutusaikaan. Jos on esimerkiksi yksi hehku pimeänä niin hehkusysteemi ei ota virtaa suunnitellusti -> hehkutusaika menee pieleen, käytännössä lyhenee = toimivat hehkutkaan eivät hehkuta niin pitkään kuin niiden pitäisi. Boschilaisia kun kokeilin niin niiden virranotto oli ilmeisesti aika paljon pielessä koska hehkutti törkeän kauan, ja kun 6v hehkua hehkutetaan 12 voltilla turhan pitkään niin nehän pimenee - ja näin kävi juuri itsellänikin. Kun 2 oli pimeänä niin hehkuaika oli jo niin lyhyt että huomasni siitä että taitaa olla taas pari pimeänä. Huomasi sen toki siitäkin että kone lähti jo aika huonosti käyntiin. Merkkivalon palamisella ei ole ihan hirveästi tekemistä todellisen hehkutusajan kanssa, sehän sammuu jo hyvän aikaa ennenkun hehkutus todellisuudessa sammuu (=rele naksahtaa). Käyttöohjeessa kuitenkin sanotaan että kun se sammuu niin voi startata, olisiko toi 'valoton lisäaika' sitä varten että jos on vähän hitaampi starttaaja niin hehkut eivät kerkeä jäähtyä sillä välin kun kuljettaja huomaa että valo on sammunut ja rupeaa starttaamaan. Kun kone saadaan käyntiin niin jälkihehku menee päälle, ja sen pituuteen vaikuttaa ainoastaan moottorin lämpötila. Omasta pihasta kun lähden niin tuossa läheisissä liikennevaloissa yleensä kuuluu kun jälkihehkun rele naksahtaa pois päältä. Jälkihehkulle ei ole mitään merkkivaloa tai muuta koska kuljettajan ei tartte ehjässä autossa tietää siitä toiminnasta. Jälkihehkuhan on 6 volttia (toisin kuin normaalihehkutuksen 12v 6v hehkuille) ja jännite lasketaan sillä imusarjan pohjassa olevalla vastuksella jota erheellisesti myös imusarjahehkuksi sanotaan. Ja tämä kirjoitus koskee siis pyöreälamppuista Läjää jotka ovat käsittääkseni kaikki 6v hehkuilla.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ Viimeksi muokannut Krisse : 30.11.2013 16:53 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Missäköhä mahto olla RJn puhaltimen sulake? Kerran sen jo löysin muutama vuos sitte mut eihä sitä enää muista. Sellane automaattisulake tms... nappi oli. Viittiskö joku muistava jelppiä? Kiitos.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Paljonkos LJ70:sen pitäis ladata tyhjäkäynnillä/ajossa???
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mulla läjä antaa akuilta mitattuana 13-14 volttiin kuormitettuna.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Se lataa ihan hyvin, älä huoli :-D
Kun omani hommasin niin ihmettelin tuota 12.x ja 15.x välillä vaihtelevaa latausjännitettä ja tein, mittasin, remppasin ja vaihdoin ~kaiken millä on mitään tekemistä jännitteen säätämisen kanssa ja se on vielä ihan samanlainen. Ja mitä tältäkin foorumilta on luettu niin ne vaan on tollasia. Jos akut on kovasti vajaat niin jännite ei nouse paljon 12.6 voltista ylöspäin moneen tuntiin edes kierroksilla ja kun ne taas on hyvässä latingissa niin voltit voivat olla tyhjäkäynnilläkin kaikki valot päällä yli 14
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#6
|
||||
|
||||
![]()
tuli tossa mieleen krisse että ootko koskaan kattonu hehkuista amppeeri lukemia?
tossa kaverin kanssa mietittiin että oli hehkun merkki mikä tahansa mutta jos löytää sellaisen 6 tai 7 voltin hehkun mikä vastaa amppeerimääriltä alkuperäistä niin sillonhan ei hehkuajan pitäisi mennä sekaisin. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa mennä sen verran virtaa ettei ihan meikäläisen ampeerimittarit piisaa :-)
Eikä o mulle niin väliä, oon ite käytelly noita halpiksia ja on toimineet ihan hyvin niin ei mulla itellä ole niin väliä.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#8
|
|||
|
|||
![]()
RJ:n (22R) käyntihäiriötä ihmetelty tässä useampana päivänä. Toimii ihan normaalisti noin 200m matkan kerrallaan, tai tyhjäkäyntiä käyden/paikallaan kaasutellen pari minuuttia. Sitten täysi hyytyminen, uuden startin jälkeen käy tyhjäkäynnin, muttei kestä yhtään kaasua, hetken kun antaa käydä tyhjäkäyntiä pääsee taas 200m ja sama uusiksi. Sama ilmiö niin lämpimällä kuin kylmälläkin koneella.
Bensaa on imetty kanisterista veden eliminoimiseksi yhtälöstä, kohokammio on tarkistettu roskien varalta jo kahdesti, sekä bensapumpun toiminta varmistettu. Laitos pelasi paratiisi offissa hienosti, seisoi kesän ja nyt syksyn ja pakkasten myötä alkoi tämä ongelma. Kun laiton auton myyntiin lokakuussa, pelasi se tekemälläni testilenkillä hyvin ja olin onnellisen tietämätön viasta siihen asti kun viime viikolla ostajan matkanteko hyytyi autolla parin kilometrin päähän. ![]() Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Hyviä veikkauksia? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2309 | 03.09.2025 06:41 |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |