Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.11.2013, 14:59
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Hobla! Kun miula on 75ah ja 72ah akut tuossa uuvvet varattuna kingiin laitettavaksi, ni onko tuosta ampeerituntimäärän heitosta mittää haittoo?? 75 meinasin laittaa "pääakuksi" apparin puolelle ja 72n kuskin puolelle lisäakkupaikalle. Tulipa vuan tuossa mieleen että kysäsen tiältä, ennenku lähen ostamaan toista akkua vartavasten!

__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.12.2013, 14:55
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Hobla! Kun miula on 75ah ja 72ah akut tuossa uuvvet varattuna kingiin laitettavaksi, ni onko tuosta ampeerituntimäärän heitosta mittää haittoo?? 75 meinasin laittaa "pääakuksi" apparin puolelle ja 72n kuskin puolelle lisäakkupaikalle. Tulipa vuan tuossa mieleen että kysäsen tiältä, ennenku lähen ostamaan toista akkua vartavasten!

kai sillä joku pieni haitta on, exidellä sanovat joskus kun ostin kyseisen yhdistelmän että purkaa pienempää, joten päädyin suoraan 100ah akkuihin. jotkut myös puhuneet että eri merkkiset ovat keskenään purkaneet itseään. mutta liekko sitten puheita itsellä ei purkanut vaikka oli exiden 100ah ja vartan 100ah akut.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.12.2013, 16:27
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Justiisa... No tuokii järjestely men vituiksi kun jäikin sitte 72 pääakuksi ja 75 toiseksi. Pitää käyvvä vaihtamassa tuo pienempi kunhan palautukset tulee! Jääpipähän tuo 72 sitte projekti Crowniin akuksi.
Miten muuten mahutit nuo 100ah akut kingin pellin alle??? melekosen tiukahkot paikatha siel on... pituudestaan mahtuu pikkusen pidempi, mutta levveys ja korkeus on tarkat.
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)

Viimeksi muokannut Nippan : 01.12.2013 16:29
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.12.2013, 17:32
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Justiisa... No tuokii järjestely men vituiksi kun jäikin sitte 72 pääakuksi ja 75 toiseksi. Pitää käyvvä vaihtamassa tuo pienempi kunhan palautukset tulee! Jääpipähän tuo 72 sitte projekti Crowniin akuksi.
Miten muuten mahutit nuo 100ah akut kingin pellin alle??? melekosen tiukahkot paikatha siel on... pituudestaan mahtuu pikkusen pidempi, mutta levveys ja korkeus on tarkat.
eihän siinä mikään welho tarvinnu olla, laitoin vaan akkujen alle 4cm mdf levyn palasista tehdyt ¨ns¨ korokkeet ettei akut hakkaa koneeseen, tosin mullahan oli tuota koppaa nostettu jolloin kone on alempana kuin vakiossa, siitä ei ole tietoa saako vakioon noita laitettua ilman että hakkaa koneeseen. mutta pituudeltaa menee ja leveydeltään, kuhan työntää akut lokareihin ihan kiinni, eikä ihan heti virtakaan lopu, monet vinssaukset tein omalla ilman että auto oli käynnissä, ja valotki on joskus unohtunu päälle päivän ajaksi. eikä ole edes kovin tyyriitä nuo exiden 100ah akut. tai vartan.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.12.2013, 17:42
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

ja nuitten 75 ja 100ah akkujen hinta erokaan ei päätä huimaa. keskimäärin mitä katselin niin boschin 70ah-77ah akkuja saa 113€ - 125€ luokkaan. ja kun taas 100ah akkuja saa 149€ hintaan, ja sitten halvemmalla tietysti jos jotain sznajderin akkuja haluaa käyttää, eli ei kovinhaan paha investointi, niin ja 100ah akku istuu ilman koroketta kuskin puolle ja vänkärin akun voi vetää sisällekkin jos haluaa.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.12.2013, 22:06
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Kitkalukko


Lukkoperää kirimässä...
Vetoakselit irrottaa ensin?
Käsittääkseni kartaania ei tartte?
Voisko sinne vain laittaa rikat joilla kirii pakkaa vai pitääkö olla ihan oikeat simmit ja kitkapalt sinne lisää?
Olisko jollain purettua lukkoperää josta sais lisälevyjä (shimmejä vai mitä noli)?
Jos löytyy niin YV:tä vois laittaa...

Tuossa aiemmin on juttua tärinästä 60 ja 80 välillä kun neliveto päällä.
Johtuis etukardaanin liun väljyydestä kait.
Voiko sille tehdä mitään? Onko Jyrdenillä asiaan konstia?

Ei se vielä haittaa kun itse ajelee takavedolla työajot, mutta ei oikein uskalla antaa vaimolle käyttöön ilman nelivetoa..
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)

Viimeksi muokannut Guffaw : 04.12.2013 22:51
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.12.2013, 15:29
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Guffaw Näytä viesti
Lukkoperää kirimässä...
Vetoakselit irrottaa ensin?
Käsittääkseni kartaania ei tartte?
Voisko sinne vain laittaa rikat joilla kirii pakkaa vai pitääkö olla ihan oikeat simmit ja kitkapalt sinne lisää?
Olisko jollain purettua lukkoperää josta sais lisälevyjä (shimmejä vai mitä noli)?
Jos löytyy niin YV:tä vois laittaa...

Tuossa aiemmin on juttua tärinästä 60 ja 80 välillä kun neliveto päällä.
Johtuis etukardaanin liun väljyydestä kait.
Voiko sille tehdä mitään? Onko Jyrdenillä asiaan konstia?

Ei se vielä haittaa kun itse ajelee takavedolla työajot, mutta ei oikein uskalla antaa vaimolle käyttöön ilman nelivetoa..
Joku on muistaakseni jostainn peltilevystä leikellyt niit shimilevyjä, ja osan vaihtanut entisistä uusiin et on paksuus kasvanut. Riippuu toki raaka-aineista mitä kullonkin ollut tarjolla ku tehty.

Kuullostas tuo täristys etukartaanin liun väljyydestä. Johon auttaa lähinnä timmimmän kardaanin vaihto. Näin talvellahan auttaa rasvaus jonkun verran, kun kohmettuu ku ei laita punasta sinne. Muistelen et PetroCanadalla toi punanen oli pakkasen kestävää (itsellä josksu tuota muutama tuubi ollut).
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.12.2013, 21:22
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Mikä vaivaa kingin polttoaineen saantia.. Tankista tulee pa.letku suodattimelle, suodatinta ennen on käsi pumppu ja ajossa kone imasee sen vähän väliä luttuun ja meno loppuu siihen... vähän ajan päästä taas se palautuu ja sama uudelleen...

Oon tyhjänny tankin ja vähä aikaa ajettu uusilla aineilla ja sit vaihettu suodatin..

Voiko se metallinen tankilta tuleva putki jäätyä niin umpeen? Mutta päästää vähän löpöä kuitenki läpi.


Missä kohtaa tankilla on letkun lähtö jos tempasen sinne uuet letkut normi polttoaine kumi letkusta..


Niin ja tankiin tulee korvaus ilmaa..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.12.2013, 15:20
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
Mikä vaivaa kingin polttoaineen saantia.. Tankista tulee pa.letku suodattimelle, suodatinta ennen on käsi pumppu ja ajossa kone imasee sen vähän väliä luttuun ja meno loppuu siihen... vähän ajan päästä taas se palautuu ja sama uudelleen...

Oon tyhjänny tankin ja vähä aikaa ajettu uusilla aineilla ja sit vaihettu suodatin..

Voiko se metallinen tankilta tuleva putki jäätyä niin umpeen? Mutta päästää vähän löpöä kuitenki läpi.


Missä kohtaa tankilla on letkun lähtö jos tempasen sinne uuet letkut normi polttoaine kumi letkusta..


Niin ja tankiin tulee korvaus ilmaa..
Periaatteessa voi tukkeentus sopivasti, tai sit vaan linttaantunut jostain kohdin, että ei enään virtaa.

Anturassa on noi letkulähdöt tankilla. Näkee heikosti, jos vakio korolla varustettu lavan alla noi lähdöt. Siin lähdöstä metalliseen putkeen on n. 20cm alkujaan kangasvahvisteista (päällä tuo kangas) letkua tuo väli. Itsellä omassa aikoinan oli orkkista tuo, ja nyt en oo tavannut ku sisäisesti vahvistettua letkuu.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.12.2013, 16:51
ratsunriisel:n Avatar
ratsunriisel ratsunriisel ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.02.11
Sijainti: nousiainen
Viestit: 16
Perusasetus

moro! tietääkö joku voiko tuossa td25 riiselissä pakosarjan kääntää toisinpäin eli ylösalaisin osuuko viel pultit reikiinsä.kauhee himo turbottaa tuo laite. oisin kyllä kiinnostunut jos jollakin olis jo valmis pakosarja kyseisen keksinnön turbotukseen. millasia turboja ootte käyttäny?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.12.2013, 17:20
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Terraanon pakosarjan ku hommaat, niin helpottaa kummasti ahtamista. Ahtimen valintahan riippuu siitä, että mitä silla haluaa.

Itsellä Pajerossa 300:sest turbo Mersusta vakio ahdin, ja tuolla sain ajosta paineet pois. Mut ahtaa ku tarvii vedollakin. Eli tuota vosi ajatella Kinginkin kylkeen tai vastaavaa. En missään nimessä sitä Pajeron vakio ahdinta käyttäs tässäkään ennään vaikka tuota on käytetty. Oma Kingi ahdetaan, ja pumppu tulee ahdonalasilla karoillakin oleen sitten. Tuohon meinasin tällästä; http://www.cfmotorsport.fi/turbo-wr2...nen-p-844.html ...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.12.2013, 17:54
ratsunriisel:n Avatar
ratsunriisel ratsunriisel ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.02.11
Sijainti: nousiainen
Viestit: 16
Perusasetus

no mutta tuohan wr 280 on aikas inhimillisen hintanenki. mistäs öljyn kierto otettu alipainepumpulle lähtevästä lohkon kyljestä vai öljynsuotimen jalasta? terraanon pakosarjaa aattelin jos jostain löytää tai vaikka koko kone ku motti täytyy kuitenki käyttää pois ku parempaa kytkintä huutaa tilalle.
-mites onko kukaan tehny tieliikennekelpoista kinkkukaappia jäykällä etuakselilla ja kierrejousi alustalla?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.12.2013, 10:50
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ratsunriisel Näytä viesti
moro! tietääkö joku voiko tuossa td25 riiselissä pakosarjan kääntää toisinpäin eli ylösalaisin osuuko viel pultit reikiinsä.
Omassani mietin samaa ratkaisua, mielestäni tuo ei onnistu. Halvalla jos haluaa mennä, niin originel pakosarjan jatkeeksi sovite turbolle.

Itsellä ahtimena "pikku mitsu" taisi olla anastettu jostain 325td bemarista.
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.12.2013, 21:47
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Ei onnistu pakosarjan kääntö ainakaan TD-koneessa. Ei ole kiinnityspultit kohdillaan...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.12.2013, 16:10
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ratsunriisel Näytä viesti
moro! tietääkö joku voiko tuossa td25 riiselissä pakosarjan kääntää toisinpäin eli ylösalaisin osuuko viel pultit reikiinsä.kauhee himo turbottaa tuo laite. oisin kyllä kiinnostunut jos jollakin olis jo valmis pakosarja kyseisen keksinnön turbotukseen. millasia turboja ootte käyttäny?

mulla saattaa olla viellä nurkissa ylimääräsenä takaveto kingin turpo pakosatsi ahtimen laippa vaan puuttuu, ja tietoa ei ole käykö tuo laippa td25 jyrden varmaan osaa selventää senkin
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 12.12.2013, 16:16
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
mulla saattaa olla viellä nurkissa ylimääräsenä takaveto kingin turpo pakosatsi ahtimen laippa vaan puuttuu, ja tietoa ei ole käykö tuo laippa td25 jyrden varmaan osaa selventää senkin
Mikäli Td sarjasen kylestä tuo sarja on, niin käyhän se siihen. Sd-sarjasessahan eri kokoset kanavat jne ihan ja onhan siin imusarjakin samalla kylellä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 07:53 (GMT +2).