![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kuinkas kun vm90 ln110 hiluxissa 5-vaihde ääntää, niin käykö siihen mikä vain ln110 4-veto hiluxin laatikko? Ääntää isolla ja pienellä puolella samallalailla ääni on semmonen hirveä rohina taikka semmonen että hammasrattaat sorvaa oikein kunnolla, vai pystyykö sen vian jotenkin paikallistamaan ja hommaamaan osat valmiiksi, kun ei oikein voi autoa jättää seisomaan pitkäksi aikaa...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
osaakos kukaan sanoa mistä johtuu seuraava, elikkä ajelin ihan normaalisti tuossa ja risteykseen tultaessa kytkin hävisi pois pelistä kokonaan, pysäytin auton ja koitin sorvata vaihetta silmään niin ei mene millään kytkin kyllä pohjassa mutta pykäliä ei löydy? jakiksesta ku laitto (N) päälle niin vaihteet meni mutta kun laittaa 2wd tai 4wd niin ei mene? sammutin auton laitoin hitaan 4wd päälle ja 1 silmään ja starttasin kytkin pohjassa niin lootasta kuulu epämääräinen rusahdus ja kytkin rupesi toimimaan? ja jatkoi pelitystä kunnes taas pysähty ja sama helvetin onglema jatku? eli mistä moinen voisi johtua? kaikki pykälät menee silmään kyllä ajossa mutta paikoillaan ei, ellei jakis ole (N) asennossa. voikohan tuo kytkimen haarukka luiskahtaa paikoiltaan?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Samaa veikkaisin. Onko paljon ajettu asetelma? Jos ei ole viime levyn vaihdossa vaihdettu niin tunnit täynnä ja metalli väsynyt.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ei tietoa paljoltiko ajettu asetelmalla. mutta nyt toimii täysin normaalisti, hitaalla nelivedollakin koitin tumpata niin hyvin sammu eikä kytkin jäänyt luistamaan?? eikä myöskään vedossa luista kun napauttaa kytkintä niin ei luista mihinkään? onkohan ihan perseestä ottaa tuo laatikko poijes ja tarkastaa? tojoista ei niinkään tietoa ole. tarkennetaan nytten viellää, eli siis kytkin poljin meni veltoksi mutta vivusto kyllä liikkui normaalisti, ja lähti pelittämään kun starttasi hitaalla nelikolla, ja nyt pelittänyt ihan normaalisti, eikä myöskään tullut ilmaa kytkimestä kun senkin ilmasin jo, näkeekös tuon vivuston tuosta työsylinterin vierestä kun ottaa sen kumen poijes? joskus aikoinaan kaverilta nissanista tuo vipu karkas jolloin kytkin oli veltto mutta liikettä näky silti ulkoisesti. mutta tuskin huonoksikaan on jos tuon asetelman vaihtaisi. kyseessähän on jälki ahdettu auto.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jaahas on tässä mielesä käynyt tuo takaperän lukon asennus tai asennutus, mutta kysyisin ennenkö alan enempiä innostua että onko kellään kokemusta tuosta takaperään asennettavasta Lock Rightin automaattilukosta ? Kestääkö / aiheuttaako jotain epämukavuuksia tiellä ajossa ? Sitten kiinnostaisi tietää voiko perän purkaa ja lukon asentaa akselin ollessa paikallaan vai onko otettava pöydälle koko palikka ja purettava pyörännavoistakin kaikki pois ? Jotain laakereita ja holkkeja varmaan joutus myös vaihtaan ? (460tkm ajettu ln65 kyseessä) kiitos vinkeistä etukätheen!
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vetoakselit irti ja murikka pöydälle. Pinionia ei tarvii purkaa mut kaiken muun kyllä. Ja hammaskosketuksen joutuu myös säätämään uusiks joten siihen kannattaa hieman paneutua ettei mee ihan poskelleen. Saa siin helposti yhden päivän jos toisenkin tuhdattua jos/kun ei hajuakaan hommasta ole.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hatarien muistikuvien perusteella se automaattilukko ei mene suoraan sinne takana olevaa kitkalukolliseen tasaupyörästöön. Eli sun tarttis ettiä jostain etuperässä oleva lukoton tasauspyörästö. Kestävyydeltään noi on palalukot on itsessään ihan ok mutta 8" toyotan perän ristitapit ei tunnu olevan ihan hirvittävän kestäviä. Paljon on välityksiä rikottu ristitapin katkeamisen takia, ja monet on siirtynyt ARB:n tehtaan tuotteiden palvelukseen juurikin kestävyyssyiden takia. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toki tuo helppaa kun takavedolla ajelee ja muuttuu pehmeäksi, nappaa lukon päälle ajoissa niin ei tarvo välttämättä sotkea kenkiään kun menee napalukot kääntämään... |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tai yksi kova vaihtoehto on kiristää se vanha lukko. Itsellä oli tehty king cabissä näin ja hyvä oli. Hiluxissa on vakio mutta hyllyssä myös kiristetty ja lisätty yksi kitkalevy. Ei kyllä vastaa mitenkään noita edellä mainittuja lukkoja mutta halvempi varmasti.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 13 (0 jäsentä and 13 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |