![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Omaa kantaa ei ole, enkä ole etanolilla ajamassa.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onkos kukaan ajellut tuollaisella -87 3.5 efi rangella tolla re85:lla? Käykö ja kukkuuko??
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Amerikan foorumeilla tämä viinabensahomma kytkeytyy vahvasti politiikkaan. En ole kärryllä kumpi puolue on puolesta ja vastaan.
Järjen mukaan homman pitäisi mennä varmaan näin - FlexFuel -malleja on ollut 90-lta saakka - Logistiikan ja jälkimarkkinoinnin kannalta on fixua minimoida eri osien / nimikkeiden määrää ml polttoainelinja, suuttimet, kansipahvit, lohko jne (tässäpä harjoitus, löytyykö jostain luettelosta esim eri varaosanrolla bensalinjat flexfuel ja normimallin?) - FlexFuel -sarjat sisältää käytännössä elektroniikkaa, jolla pidennetään injektoreille menevää pulssia (tai lisää toisen pulssin "perään") jotta litkua menee enemmän koneeseen (suhteessa ilmaan) Jos palaminen on epätäydellistä, ECU säätää seosta joten tämä toimii myös normibensalla. Nakkasin varttitankin viinabensaa ZJ:hin. Ei oo vielä räjähtänyt o_0 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
käytännössä siis jenkit on keskilännessä ajaneet e15:lla jostain 80 luvulta, olikohan 83 kun jenkkien valmistajavaatimuskiin on tullut se määräys etanolieseoksen kestosta.
etanolimäärän lisäys siinä vaiheessa mikään ongelma osille ole, ainoastaan se seoksen laihuus ja viinan pesevä vaikutus, se niden kansien ja pahvien päälle käy |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Meneekös se pahvi sitten kuinka nopeesti ja miten oirehtii? Öljyn ja/tai jäähdytysnesteen kulutus nousee? Vettä öljyn sekaan / öljyä veden sekaan? Varmaankin kaikkea tota.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tässä Gatesin tuotteiden kemikaalikestävyydestä...
http://www.gates.com/downloads/files...hemical_04.pdf Bensahan se näyttäisi reagoivan enemmän materiaalien kanssa. Puhdas etanolihan olisi parempi vaihtoehto. Kuparin kestävyydestä ei tietoa. ![]()
__________________
________________ -98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
UAZ muunnos RE85 | AnDDDr | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 06.06.2013 18:14 |
Myyty Bronco II vm88 2.9i re85 | 1Chevy80 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 26.04.2012 19:02 |
Auto AVK:sta | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 21.08.2011 18:31 |
La:sta | Ralf80 | Chit-Chat | 2 | 20.01.2009 00:45 |
Lähetyskulut usa:sta | plejman | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 28.12.2007 13:01 |