![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hyvä ja halpa; osta ensin halpa, muuten toinen jää ostamatta!Oliko edellinen auto, joka oli mieleinen, hyvä, vähävikainen ja varmatoiminen; tuo C5:nen? Noita olisi vieläkin edullisesti käytettynä....
|
#2
|
||||
|
||||
![]() HYVÄ JA HALPALainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siitä hajosi vähän lisää palikkaa, joten myin sen viallisena. Ei ollut ajokunnossa. Enkä silti ymmärtänyt miten helvetisti siitä tuli kyselyä. Alle viikko niin se oli myyty vaikka mun mielestä se oli ihan ylihintainen. Muutaman satasen joutui tuon omistamisesta maksamaan. Kesärenkaat pidin vielä itselläni ja kun myyn ne keväällä pois niin veikkaampa ettei tuossa tullut yhtään takkiin. Lainaus:
Lainaus:
Enkä nyt oikein ymmärrä mitä hyötyä on ostaa esim. 10 000€ auto. Ostat sillä vaikka hienon Golfin missä on TSi moottori ja DSG laatikko. Sitten ihmettelet kun auton mittariin tulee 100tkm ja se paska TSi kone laukee ja perään laukee DSG laatikko. Kuis paljon nuo maksaakaan? Serkku osti Audin A3 2.0 TDi Quattron. Oli vm.2008 ja ajettu vajaa 100tkm. Kun se sai 105tkm mittariin niin laukesi suuttimet. Moottorin tyyppivika. Korjaus tais olla joku 3000€? 120tkm kohdalla kone laukesi. Muovinen imusarjan läppä meni koneeseen ja koneelle täystuho. Uusi moottori 12 000€. Tosin se jaettiin kolmeen osaan. Edellinen myyjä, maahantuoja ja serkku maksoi sen. Seuraavaksi sille tuli ilmoitus että hiukkassuodatin pitää vaihtaa. 2500€. Tuossa vaiheessa se hävitti sen. Mutta onhan se kiva maksaa autosta 20k€ ja laittaa reilussa vuodessa toiset 20k€ korjauksiin. C5:n varaosiin mulla meni 150€ rahaa. Loput oli normaalia huoltoa, kuten öljyn ja suodattimien vaihtoa. Sain siitä sen mitä maksoin. Kummallahan se kannattaa mielummin ajella? ![]() Kyllä mä lähden siitä että ei ole mitään järkeä ostaa noita tuoreempia autoja. Huoltohinnat on ihan helvetinmoiset. Auton arvo putoaa oikein urakalla. Voi sitä vitutuksen määrää kun joku arvokkaampi osa paukahtaa sieltä ja se osa on vielä vaihdettava, koska muuten siitä autosta ei saa mitään rahaa. Jos haluat sen täysin varmatoimisen menopelin niin ostat uuden auton. Pidät sitä sen aikaa kun takuu on voimassa ja myyt sen pois. Mutta yleensä tuossa vaiheessa auton hinnasta on jäljellä n.50-60%. Aika vitun kalliita kilometrejä siitä varmatoimisuudesta.. Kun taas ajat tuollaisella 1000€ kikottimella ja se kestää vaikka puoli vuotta. Laukeaa tielle kun vaihdelaatikko hajoaa tms. Siihen voi samantien tilaa romiksen hakemaan auton sieltä ja ei muuta kuin nettiautosta katsoo uuden 1000€ kikottimen mikä on juuri leimattu. Vähemmän noissa menettää rahaa. Etkä sä voi kuvitella saavasi 1000€:lla täysin toimivaa menopeliä. Aina niissä on jotain. Eri asia onkin että haittaako se ajoa tai käyttöä jos esim. joku sähköikkuna ei toimi tai sähköpeili ei toimi. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pakko härkkiä tähänkin. Itse olen kaikkein halvimmat väistänyt. Noin kahden tonnin budjetilla olen omat henkilöautoni ostanut, enkä ole mielestäni huonoja kauppoja tehnyt. Pari corollaa ja yksi renu. Kaikilla on meidän käytössä ajettu 75-125tkm. Parin matka katkesi kolariin ja yksi corolla on (ikävä kyllä) kestänyt jo 5 v. Rahaa mennyt huoltoihin ja pariin korjaukseen noin 800e/5v mukaan lukien kesärenkaat.
No. Emännälle ostettiin vähän kalliimpi eli siirryttiin 6 ke hintaluokkaan. Paska kesti 2 kk. Sitten koitettiin vielä vähän kalliimpaa yhdeksän tonnin luokassa, ei päästy kaupasta kunnialla kotiin asti. Se raato on ollut nyt liikkeessä yli puolitoista kuukautta. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Itellä 500€ seat, noh pyynti siinä oli tonnin luokkaa
nää kaikki käytännössä auton mulle tullessa 413 ajettuna Laturi 100€ ja pari tuntia omaa aikaa vaihtoon hehkut ~50€ ja pari tuntia omaa aikaa vaihtoon Jakohihna kiristimineen 100€ ja pari tuntia omaa aikaa vaihtamiseen 2;desti hampaalla hypänneen alapään kanssa ensin aikaselle ja sit myöhäselle ![]() Niin ja pari satsia takalaakereita Emännän systerin perhe osti 1500€ polosen se kesti sentäs 500Km kun laturi leikkasi kiinni, vitonen vihelti rankasti vaikka polosessa ei ole edes koskaan koukkua ollut, keskuslukko kuulemma aukeili ittekseen, reikiä oli pohjassa enenmän kuin ranskalaisessa, valot ei tahtonut pelailla ja muuta mukavaa Sitten niillä oli 3000€ mersufarkku automaatti laatikko laukesi parissa tonnissa kone rupesi kolisemaan se korjaantui laakeroimalla ja kaikkea muuta mukavaa pikkuista oli siinä mesessä Et ei se yli tonnin taikka kahden autuaaksi tee Auto mikä oli ennen seat;tia sain sen lähtiäisiksi töistä, kaasari vikaisena ja vielä purkuun menevästä corollasta kaasarin mukaan pari reikää pohjasta ja runsasta ajoa oli korjaukset sille. Se jäi seisomaan kun porukoilta sai auton tankki täynnä ajoon ja sit corollasta meni leimakin pitkäksi, eikä sen hinta nouse vaikka sen katsastaisikin.
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Itte ostin citroen xsaran -99 leimaa maaliskuulle kahet renkaat, vielä ei oo tarvinnu ku normi huolto toimet ja koiranluu eteen. Takaaksula vähä narisee mut ei haittaa ajoo ja hintaa oli 300 E
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Halvinta ajoa ollut yhdella '88 Audi 80 bensarouskulla. Sinkitty kori, ei mitään rikkoutuvia mukavuuksia (ei edes ohjaustehostinta
![]() Taisin saada siitä 450 e kun myin eteenpäin, ei tullut tosin voittoa koska vaihdoin tuulilasin siihen mukavuussyistä. Noh, ainahan nuo on vähän tuurista kiinni. Niin vanhemmat kuin uudemmatkin yksilöt. Edittiä: Menihän tuosta sisätilalämppärin kenno (80e ja hirveä purkaminen) ja jotain muitakin pikku juttuja tuli tehtyä. Mutta halvin auto silti.. Kaduttaa että myin. ![]() Viimeksi muokannut Alfh : 20.11.2013 21:53 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=Nerd-O;1068549] Enkä nyt oikein ymmärrä mitä hyötyä on ostaa esim. 10 000€ auto. Ostat sillä vaikka hienon Golfin missä on TSi moottori ja DSG laatikko. Sitten ihmettelet kun auton mittariin tulee 100tkm ja se paska TSi kone laukee ja perään laukee DSG laatikko.]
Mulla homma menis niin päin, että ensin ilmenee jonkinlaista tarvetta tai saattaa olla myös fiilispohjasta innostusta, että nyt tarvitaan vaikka erilainen auto kuin tähän saakka. Tämän jälkeen seuraa jonkinlainen kartoitus siitä mitä olikaan rahaa lompakossa ja pankkitilillä. Mitään muodikkaita osamaksuja tai muita sählinkejä ei harkita. Sitten tehdään myös jonkinlainen arvio tulevaisuudesta vastaako idea hankittavasta ajoneuvosta tarpeita myös vaikka 10 vuoden päästä koska teen kuitenkin itse remontteja ajoneuvoon ja pitää miettiä saako tehdyistä remonteista hyödyn. Oma arviomisensa on myös siinä tuottaako ajoneuvo muuta kuin ehkä hupia tai pihan koristusta. Jos saa hinata vaikka 3500 kiloa, sellaisesta olen valmis maksamaan lisähintaa. Myös pienistä veroista ja maksuista maksan enemmän, pienestä kulutuksesta ja toimintavarmasta tekniikasta. Näiden harkitsemisien seurauksena päädyn siihen käsitykseen, etten tarvi vaikka ylihintaista DSG vaihteistoista vehjettä vaan onko vaikka joku kevytkuorma-auto tarkoituksenmukainen tai pakuksi rekattu farmari dieselillä ja manuaalilla. Kaiken kuitenkin kruunaa se jos menee koeajolle ja kokeilee miten juuri kirjoituspöydän ääressä tai läppärin ääressä hyvältä vaikuttanut vehje istuu käteen todellisuudessa. Jos kaupat etenee vielä, voi pyrkiä vaikka montulla tarkitamaan onko laajoja remontteja tiedossa vai ei. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hj60, kun halvalla sain | AteV8 | Maasturiprojektit | 32 | 17.10.2009 20:57 |
Range sai panssarit | Discovery | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 01.05.2006 08:53 |
Rankku sai kaverin | AVRO | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 23.02.2006 15:39 |
Disco sai panssarit | Discovery | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.09.2005 20:07 |
Suzuki sai kilvet | Esu | Chit-Chat | 6 | 23.06.2005 21:29 |