![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Kyllä automaatti vakiokoneen kestää, mutta meneppä virittään edes vähän niin jo alkaa tulla ongelmia keston kans. Ja nämä vehkeet kun on aika viritysystävällisiä, pienellä vaivalla saa jo aika paljon lisää paukkua irti Dodgen automaattihan perustuu 727 lootaan, kyllähän toi loota tehoa kestää ison kasin perässä, kun parhaat paukut löytyy koneesta yli 3000rpm. Alkaa silloin olla jo paineet kohalla laatikossa niin ei luistele. Cummins taas ei kierrä ilman viritystä yli 3000rpm ja vääntöä löytyy koneesta heti tyhjäkäyntikierroksilta. Julma alavääntö tahtoo sulattaa noi laatikot. Edit. ääähh hidas napputtamaan meikäläinen.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Loota pitäisi olla vahvistettu ( näin myyjä kertoi ) ja on saanut sikaakin. ![]() 300 hv / 1000 nm löytyypi tällä hetkellä.
__________________
KYM#5 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja paljon on ongelmaa ylivaihteen ja turbiinin lukon kanssa 47RH-laatikossa, eli eivät toimi tai sit toimivat pätkittäin. Mulla teki pahimmillaan sitä että 80km/h tasaisessa vauhdissa tippu ekana lukko pois, sitten loikkari, parin sekunnin päästä takas päälle jne. Kierrokset hyppi 1500-2000 väliä.
Mutta joo, yleensä vikaa on joko TPS-anturissa, jarrupoljin kytkimessä tai laatikon lämpöanturissa. OD off nappulakin reistaa joillain. Ja toki solenoidit voi vikaantua. TPS-anturin voi korjata kiinteällä potikalla joka on säädetty 2 volttiin, jarrupoljin kytkimen saa säädettyä jos ei ole ihan rikki, ja lämpöanturin voi korvata 1kOhm vastuksella. Ja sit lukolle moni laittaa pakko-ohjauksen, eli katkaisijasta lukko päälle. Ja mulla kun otti ja PCM lakkas ohjaamasta niin ylivaihdekkin on napin takana ![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Kyllä se dodgen latikko kestää vetää raskastakin kuormaa jut ollaan hakemassa cosworthman:ille uutta rojektia 350km olis matkaa.... Tosta cumminsista vaan saa niin järjettömät alaväännöt irti pienllä kutittelulla että siinä on kovilla mikä tahansa laatikko ja arvaa kuinka moni dodge on ihan vakio... Viimeksi muokannut mettäsika : 16.11.2013 16:54 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Just noitten laatikko-ongelmien takia mä en edes harkinnu tomaattia.
Molemmissa ollu +1200Nm vääntöä ja vedetty mm Unimoggia trailerilla yms...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#6
|
|||
|
|||
![]()
pari kuukautta ollu vm.04 automaatti 4wd.
tarkotus viedä penkkiin tammikuussa kun tahtoo todelliset lukemat ettei jää myyjän tarinaksi et olis 500 konia pellin alla. pers tuntumalla liikkuu mut se perse ei oo nii takkka ku rullat. muuten tykkään mut mielestäni liian jäykkä alusta kun on korotettu 4" mut ulkonäkö ensiks ja sitte ominaisuudet. todellinen kulutus näkyy olevan 18L/100km. tietokone näyttää 14L. laitan kuvan kunhan otan. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
paljokohan tuommosta 2korista ramia kärsii korotella ettei ajo ominausuudet kauheesti muutu?
jotenki nuo myynnissä olevat ramit on niin lahnan näkösiä ku on matalia ja pienellä renkaalla
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on vakio, mut luistaa toi laatikko kyllä noillakin.
![]()
__________________
--- Dodge RAM 2500 5.9 Td -01 --- --- Cadillac DeVille -67 --- Polaris Sportman 550XP |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Minkälaisia ne kovat laatikot on olleet kestoltaan ja käyttöominaisuuksiltaan, NV4500 vai mitä tyyppejä näissä käytettiin? Ilmeisesti kestää sen mitä koneesta saa? Entä toimiiko synkrot Suomen pakkasissa?
Kuinka harvinaisia kovat laatikot on käytettynä uitetuissa?
__________________
Jukka |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Onhan noita manuaalejakin rikottu, kytkin on kovilla ja NV4500 toosan vitosvaihde porsii. Jostain syystä Dodgessa se on erilainen kuin GM:ssä koska niissä ei ole ollut ongelmaa vitosen kanssa. Ja tuokin ongelma on niinkin yksinkertainen kuin että lukitusmutteri aukeaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kakkoskoppasessa käytetty NV4500 on jo sivistyneempi -98 tuli jo kakkoskoppasee NV5600, 6-vaihteinen versio NV4500 ja kestävämpi Ja joo, noiki laatikot saa särki tietämättömyyttää, mut järkevällä käytöllä kestää piristetyssäki vehkeessä. Pienempää vaihetta vaa ku koneen kierrokset on alle 1600rpm, eikä vaa kaasua ja kattella ku ahtopainemittari nousee... ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Dodge Ram 4X4 | Tonza | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 13.03.2012 21:45 |
Myyty Dodge Ram | joa | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 05.07.2009 20:21 |
Dodge Ram | Swoop | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.08.2008 16:59 |
Dodge ram | samppa790 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 09.01.2008 07:06 |
M: Dodge Ram | Rytari | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 27.03.2006 14:49 |