Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.11.2013, 10:04
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Tarttia kopsuttelin ja johtoja heiluteltu, akuissa virtaa 13.4v ihme jos on hiilet menny, ku on aina pyörittäny tsiljoona rpm

__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.11.2013, 11:41
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Nyt oon jo maailmalla menossa eri autolla joten en pääse tutkimaan ennen la-su yötä... pähläilin tässä että jos startin heräte uupuu niin silloinhan ei kytkeydy solenoidi eikä moottori?? Onkos se heräte 12 vai 24v jos koitan suoralla virralla
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.11.2013, 13:41
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Nyt oon jo maailmalla menossa eri autolla joten en pääse tutkimaan ennen la-su yötä... pähläilin tässä että jos startin heräte uupuu niin silloinhan ei kytkeydy solenoidi eikä moottori?? Onkos se heräte 12 vai 24v jos koitan suoralla virralla
Heräte tulee siinä lokasuojan päällä olevan releen kautta, vois olla 24v.

Ja muista ettei kestä startata niin, ettei "salamarauta" vedä, sillä lepoasennossa olevat (lataus-) koskettimet eivät kestä starttimoottorin ottamaa virtaa. (kärähtää se iso sulake siitä konehuoneen sulakerasiasta

Siis tarkista yleismittarilla, että salamarauta todella kytkee akut 24 volttiin.

Siis siinä lokasuojan päällä/sisällä on molemmat peltikuoriset releet, sekä salamaraudan että starttimoottorin solennoidin (herätevirta) releet.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.11.2013, 15:50
vexi4x4:n Avatar
vexi4x4 vexi4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.07.09
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 447
Perusasetus

onhan akkujen kaapelit kunnolla kiinni? ei tarvii olla ku aavistus löysällä niin ei välttämättä tapahu mitää. tuli vaan mieleen ku toissa aamuna itellä ei volvo startannu ku oli - kaapeli hivenen löysällä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.11.2013, 16:27
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

On gaapelssonit kunnolla kiinni epäilen suuresti että heräte uupuu. Jos se heräte on 12v niin senhän voi ryöstää salamimakkaravaihtajan herätteeltä NuuBeri mittaa tänään tuleeko herätettä kun ite oon täälä reissussa niin sitten ollaan taas viisaampia. Ja kyllä tarttiongelmia/autosähköjä on tullu räpättyä iän kaiken mutta tää salamavaihtajan yhteys starttiin on mulle uus juttu siis tiedän miten se peli toimii mutta tartin herätteen lähtöosoite hdjssa on tuntematon, virtslukolta 12v vai vaihtajalta 24v.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.11.2013, 17:34
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Chevy vani ei tahtonut startata ei edes solenoidi paukauttanut niin valu/puriste kengän sisältä oli hapettunut kaapeli ja runsaasti repimällä vasta irtosi ja oli aivan hapettuman vihreä koko kaapelin pää.

Vika parani uudella kaapelikengällä.


Vaikea oli löytää ennen kuin apukaapelilla tökkäsin akun napaan suoraan kun emäntä startti asennossa avainta piti
kopistelin kaapelia nimittäin ympäri konehuonetta ettiessä moottorin maa vikaa kun kaapeli ei edes käsin heilunut kengässään
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.11.2013, 18:06
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Sen verran selvinnyt että heräte kuulemma uupuu. Joskus ku täältä pääsöö kotio nii pitää selvittää mistä on johto poikki tsi jotai
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
rellun käynnistysongelma ärjy Tekniikka & Jutustelu 16 01.08.2013 20:44
King capin käynnistysongelma jakenbj Tekniikka & Jutustelu 4 14.01.2011 00:06
Samurai käynnistysongelma + etuakselin öljyvuoto Smäkä Tekniikka & Jutustelu 2 02.09.2009 23:13
BJ:n käynnistysongelma ei oo enää P.S-77 Tekniikka & Jutustelu 8 03.10.2006 06:27


Sivu luotu: 14:17 (GMT +2).