Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.11.2013, 21:17
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Vinssi kestää kyllä, vaihda siihen ne matopyörän laakerit, ne on ihan vakio kamaa tarvikekaupasta, ja laita sinne öljyä, kun yleensä siellä pesässä on vaan vettä.

Sit runkoon muutamat vahvikkeet, niin kestää vetää laseja myöten pehmeässä.
Mainettaan parempi laite kyllä, jos käyttäjällä on järkeä päässä.

Ja hajoohan se, jos ei oo kun lusikallinen vettä pesässä...ja vitosella pyörittää.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.11.2013, 22:05
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ulkomuistista;


kuten bj45lava jo kertoi, niin tuo kuvassa oleva kapine on imusarjan hehku/esivastus; siis kun auto käynnistetään, niin ensin hehkutetaan sylinterin kannessa olevia hehkutulppia suoraan 12 voltilla, ja sitten kun siirtyy jälkihehkutustilaan (huomaa parhaiten jännite/volttimittarista; ei laksa ladata normaalisti) niin sähkö kytketään hehkutulpille tuon imusarjahehkun/esisvastuksen kautta.
Siis kun tuosta puuttuu nuo hilppeet, niin jälkihehkutus ei toimi. Siis tuo isommalla reiällä oleva liitin tulee ensin, sitten tulee noin 5mm paksu muovinen eriste, ja sitten tuo pienemmällä reiällä oleva kiinni mutterilla. -> siis tuo hehkutulppa on noiden johtojen välissä, sähköisesti irti imusarjasta.

Ja tuohon korottamiseen: Jos arvostat ajo-ominaisuuksia, niin casterpuslat ja/tai etutukivarsien rungon pään pudotus.

Ja nuo kallistuksen vakaajat; toimii aikahyvin myös kallistuksenvakaajat paikallaan, toki ristiriipunnassa ei jousta yhtähyvin kuin ilman vakaajia, mutta tienpäällä mukavampi ajella, kun vakaajat on kiinni. Mutta vakaajien/rungon välisiä tankoja pitää jatkaa, muuten ei oikein toimi. itse jatkasin tankoja tuuman vähemmän, mitä korotusta tulee alkuperäiseen.
Ja kokemuksen mukaan etupäätä kannattaa korottaa 10-25mm enemmän kuin takapäätä, jos takaluusterissa ei jatkuvasti ole paljon kuormaa.

Ja tuosta vinssistä; lienee sama ongelma kuin vanhemmissa; sokka katkeaa suhteellisen helposti, eriasteista virittelyä kaipaa, jos ei kiinnosta vaihtaa tuota sokkaa jossain ojassa jääkylmässä liejussa. (Minun bj:ssä joku edellinen omistaja on hitsannut ristikon suoraa napapyörän akseliin, mutta hyvin on kestänyt toki 2x kulmavaihteen korvakot on murtunut, kun vinssinkoukku on ollut kiinni hinauskoukussa, ja oksa tms on tökännyt ulosoton päälle; mutta suoralla vedolla on kestänyt vetää 10mm torninosturin vaijeri poikki.... ja noita laakereita ei voi vaihtaa, kun tuo ristikko on hitsattu kiinni 1980 luvulla, stefa vuotaa pikkasen, mutta 80w-90 hypoidiöljy on halpaa, ja ainakin BJ-40:ssä helppo vaihtaa...
Ja nuo kiertokangen laakerit eivät ole HZJ:n ongelma (eikä hdj: nkaan, jos alkuperäiset laakerit on valmistettu noin 1993 jälkeen, toki tiedän, että myös noissa uudemmissa on ollut ongelmia, mutta varaosana on toimitettu "vanhaa varastoa", kun noita laakereita on alunperin muistaakseni 6 eri kokoa, joka lasketaan kiertokangen ja kampiakselin kaulan merkeistä, tarvikkeena myydään vain yhtä kokoa.
Mutta k.o laakerit suht, helppo tarkistaa, suurin ongelma on saada liimattu öljypohja irti.... ja jos on paska tuuri, niin joku kiertokangen pultti voi olla venähtänyt, siis kaipaa uuden pultin...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.11.2013, 18:38
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Jatketaanpas kyselyjä täällä.
Elikkäs Cruiserista veto poissa. Keskilukolla lähtee liikkeelle, ilman sitä etukardaani pyörii ja pieni rutina kuuluu, ja etulukko kytkettynä aparin puolen rengas pyörii. Elikkäs kuskinpuolelta jotain rikki. Näissähän on etuakselissa oikeasti kuluvia osia, että millainen remontti sinne kannattaisi tehdä ja mitä sieltä todennäköisimmin olis mennyt? Ei ole vielä ehtinyt edes napaa purkamaan
Poropeukalona kyselen jottei ainakaan huonompaan menis...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.11.2013, 18:45
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-64D Näytä viesti
Jatketaanpas kyselyjä täällä.
Elikkäs Cruiserista veto poissa. Keskilukolla lähtee liikkeelle, ilman sitä etukardaani pyörii ja pieni rutina kuuluu, ja etulukko kytkettynä aparin puolen rengas pyörii. Elikkäs kuskinpuolelta jotain rikki. Näissähän on etuakselissa oikeasti kuluvia osia, että millainen remontti sinne kannattaisi tehdä ja mitä sieltä todennäköisimmin olis mennyt? Ei ole vielä ehtinyt edes napaa purkamaan
Poropeukalona kyselen jottei ainakaan huonompaan menis...
Kuskin puolen vetonivelen ja "napalukon" välinen poori korkannut.
Helppo tarkastaa, otat vaan sen 3-4 cm rasvakupin puukolla tms vääntämällä irti, ja jos siinä oleva vetonivelen pää pyörii, mutta "napalukko" (siis se metallikalikka, joka on 6 pultilla pyörän navassa) ei, niin vika on vuuri tuo poorin korkkaaminen.
-> uusi vetonivel ja k.o laippa. (ja mahdollisesti se vetonivelen laakeripusla jos kulunut väljäksi, vähän ajetuista tarvikepuslista kuvia profiilissani)
Tarkista myös toinen puoli, yleensä molemmat aikalailla samalla lailla kuluneet...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.12.2013, 17:55
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Onkos kellään tietoa sähköpeilien kytkennästä? Ihmeellinen vika, kun johdotukset sulakkeet ja kytkin mittarin mukaan pitäis olla kunnossa. Kääntäjämoottorit pyöritelty suoraa akun perässä ja toimii hienosti.
Apumiehen puoleinen peili otettu irti ja se toimii ylös - alas. Sivu suuntaus ei toimi. Maata vasten mittaamalla molempien sähkömoottorien molempiin napoihin tulee + 12v, eli maa hukkuu johonkin välille, tai ei tule ollenkaan kytkimeltä?
Onko kytkimen ja oven välillä jonkinlainen ohjaus poksi vielä? Alkaa aivokapasiteetti loppumaan tuon kanssa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.01.2014, 18:53
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Onkos tämmöseen peilin asennukseen jotain erityistä konstia jottei lasi hajoais käsiin? tuntuu tuo reuna olevan aika kovaa eikä uskalla hirmuisesti vääntää?

Nuo pitäis saada sopimaan yhteen mieluiten ilman sirpaleita...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.01.2014, 13:58
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Eikös tuo muovireunus ole ainakin alun perin irto-osa, joka laitetaan paikalleen vasta kun lasi on paikoillaan? Näin ainakin jossain cruisereissa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysymyksiä HJ-45:stä burton Tekniikka & Jutustelu 19 16.05.2009 16:04
RJ70:stä kysymyksiä Hammer__ Tekniikka & Jutustelu 0 28.05.2008 21:17
M.HZJ-80 Cruiser O/M/V Ajoneuvot 11 16.02.2006 21:45
O:hzj-80 oikeanpuolenumpio slipoveri O/M/V Muut 1 26.11.2005 23:23
Kysymyksiä FJ40:stä? Hammer__ Tekniikka & Jutustelu 1 15.08.2005 18:35


Sivu luotu: 06:46 (GMT +2).