![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hienoa rakentelua. Fiksaamista löytyy aina ja vaatii motivaatiota ettei hanskat putoa. Palaan vieä airsofkuuliin 35creepyissä ja ne oli maantieajettavat 330g/rengas. Merisairauden uhka oli todellinen muutta voblausta ei esiinny missään tilanteessa. Olin vaihtanut kaikki ohjausnivelet uusiin ja vanhat voblilut herätti mielenkiintoa, säädettävissä nivelissä oli n. 6mm liikkumavaraa jotka kiristin n ,1mm. Se varmaan myös rauhoitti kulkua.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Viimeviikonloppuna kävin oulussa ja iin kärkkäisellä katselin niitä kuulapurkkeja ja pyörittelin kädessä mutta totesin että en taida tarvita! Reinkaat pyörii aika kivuttomasti alla!
Purkissa oli yhden kuulan paino mutta kpl määrää ei ollu sanottu eikä kyllä liiemmin koko purkin painoakaan...
__________________
! Because earth aint not flat ! Viimeksi muokannut Glutton : 09.11.2013 09:05 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
http://www.proairsoft.com/acatalog/info_AIM1000.html tuommosia ostat jos tarvit! Yhen kuulan paino 0,43g ja pussissa on 1000 kuulaa.
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nyt sitten jälkeenpäin rupesin selvittämään ja vissiin ollu sekavassa mielentilassa kun en ole käsittäny!!!
Tämmöstä pulloa käpistelin! 5000kpl*0,25g=1250g 38,5 x 14,5 - 16 Renkaaseen tarvitsee 340,19g 340g*4=1360g Pentele ei ihan purkki riitä! yhteen renkaaseen menee kuulia. 340g/0,25g=1360kpl hmm... aika jännä! laskinkohan nyt oikein Jos kiinnostaa täältä löytyy taulukko kuula määrille Ja painon muuntaminen unsseista kg:ksi täältä
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei se kai ihan grammanpäälle voi olla, 300g renkaan ulkokehällä on kuitenkin paljon tavaraa. Se kannattaa huomioida että jos renkaat ovat ajettavat ilman kuulia niin kuulien kanssa paineiden laskut voi tuottaa ongelmia kun venttiili jumittuu muovipölystä. En ole itse vielä paineita vaihdellut mutta ongelma voi olla kiusallinen jos venttiilin sielu pitää puhdistaa välillä.
Oikeastaan osaan suositella kuulia vain jos muuten ei ole ajettavat, en tiedä voiko ne huonontaa tilannetta jos renkaat ilman toimii hyvin. Ainakin pienissä nopeuksissa ensin heijaavat reilusti kunnes vakaantuvat, mitä lujempaa ajaa sitä parempi. Ohjausnivelten välykset on hyvä minimoida ennen rengasmuutoksia. Ilmeisesti laitan noi 38 creepyihinkin mutta teen toisen venttiilin paineen poistoa varten, silloin täyttöventtiilin ei pitäisi tukkeutua ja paineet saa laskettua nopeasti. Ns kompuran tyhjennysventtiili.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Totta tuokin!
Jos nyt vain unohtas nuo hifistelyt kun renkaat kerran toimii ilman kuuliakin! Ilmoja on pakko löysätä jos meinaa maastoon mennä ja tämän talven projekteihin olis tarkoitus laittaa se kompressori. Ilmaa olis mukava tuottaa sen verran hätäseen että ei tarvitse tuntitolkulla pumppailla...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vikoja on taas ilmaantunut toinen Exiden maxxima deep cycle otti ja kuoli!
Kaiken maaliman poppa konstit on kokeiltu mutta henkiin heräämistä vain ei tapahdu, c-tek laturit ei ole auttanut ja jännite vain ei pysy akussa. Nyt sitten olen puntaroinut vaihtoehtoja ja vieläkin sähkö vinssin puute voi vaikuttaa akku valintaan. Jos nyt ei pureuduta merkkiin vaan verrataan amg ja lyijjy akun eroja niin eroja ei hirveästi ole, lyijjy akussa startti virrat hipovat melkein amg tasoa eli lyijjystä yhdellä valmistajalla luvataan 850A kuntaas amg:ssä saadaan 900-1000A. Amg:ssä taas olisi sitä syvä purkaus ominaisuutta jota kovissa vinssauksissa tarvitsee, autoni kuitenkin on safari/retkeily auto joten vinssauksia on vähän harvemmin kuin kilpailu käytössä. Akkuja pitää ostaa jokatapauksessa kaksi kun auto on 24v järjestelmällä, mutta amppeeri tuntimäärä vastaa yhtä akkua. Edelliset amg akut olivat 52Ah joten aika vähän käyttövaraa mutta amg akuilla suuremmat Ah:t alkavat tulla hintoihin. Lyijjyakut ovat suurinpiirtein 1€/Ah kuntaas amg:lla vastaava suhde on 2-3 €/Ah. Tämmöstä pähkäilyä projektin parissa on touhuttu ja paikallaan autossa akun virkaa toimittamassa on kaksi 65Ah akkua, veneestä piti käydä akku lainaan ja varaston hylltstä löyty toinen ylimääräinen pikku akku. Starttauksessa ja hehkutuksessa huomaa suurimman eron. Aikaisemmin hehkutus aika oli paljon lyhyempi ja pieni pyöräytys riitti auton käynnistymiseen nyt pitää jo pyörittää pitempään että kone jää käymään...
__________________
! Because earth aint not flat ! |